Quote Originally Posted by sfinotouvlaki View Post
1.Δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Καταρχάς, λέγοντας για μέτρα και σταθμά, δεν αναφέρομαι σε κάθε επίκληση του διαχωρισμού, είχα στο μυαλό μου συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Για παράδειγμα, αν κάποιος βλέπει αλλοτρίωση στην εμπορευματοποίηση του σεξ, αλλά καμιά αλλοτρίωση στην πληρωμένη εργασία ενός ανθρώπου στη γραμμή παραγωγής, θεωρώ ότι έχει μέτρα και σταθμά. Το "στη δημόσια σφαίρα δεν μπορεί εξ' ορισμού να υπάρξει αλλοτρίωση" δεν είμαι σίγουρος πώς το εννοείς. Ας πούμε η εργασία ανήκει στη δημόσια σφαίρα και ο έρωτας στην ιδιωτική; Αν εννοείς αυτό, νομίζω υπάρχουν δυο προβλήματα. Αφενός το ότι η εργασία δεν μπορεί να αλλοτριωθεί είναι ανιστορικό, αφού αγνοεί την ιστορική διαδικασία καταμερισμού της εργασίας, αφετέρου, μιλάει εξ' ονόματος των σεξεργατών και κρίνει ότι εμπορευματοποιούν την ιδιωτικότητά τους. Αυτό δεν ισχύει αναγκαστικά όμως, ισχύει μόνο όταν παίρνεις ως δεδομένο ότι το σεξ δεν μπορεί να υπάρξει εκτός της ιδιωτικής σφαίρας. Είναι λίγο λήψη του ζητούμενου αυτό. Μια σεξεργάτρια μπορεί ταυτόχρονα να κάνει το σεξ επάγγελμα, χωρίς να εμπορευματοποιεί τη σχέση με το σύντροφό της. Γενικά υπάρχει μια σύγχυση (και ταύτιση) του σεξ ως εργασίας με το σεξ ως διαπροσωπική σχέση και η υπόνοια ότι το πρώτο αποκλείει το δεύτερο.

2.Δεν το ανάφερα ως επιχείρημα, αλλά σίγουρα μπορεί να χρησιμεύσει ως στοιχείο υποστήριξης ενός σχετικού επιχειρήματος. Για παράδειγμα, αν το ότι οι προηγούμενες εποχές αγνοούσαν το διαχωρισμό είναι σημάδι οπισθοδρόμησής τους, με την ίδια λογική ίσως είναι σημάδι οπισθοδρόμησης το ότι εμείς το θεωρούμε οκ να παίρνει ο φιλόσοφος χρήματα για να διδάξει, ο καλλιτέχνης για να ψυχαγωγήσει και ο γιατρός για να γιατρέψει. Κάτι που πάλι δείχνει να ακυρώνει τη φαινομενική ιδιαιτερότητα του σεξ.

3.Νομίζω το αντίστροφο ισχύει. Δεν νομοθετείς την ηθική ακριβώς εκεί που θέλεις να προστατέψεις την ατομικότητα. Το να αποφασίσει για μένα ο νόμος πώς πρέπει να αντιλαμβάνομαι την σεξουαλικότητά μου, μου στερεί τη δυνατότητα επιλογής και αυτοπροσδιορισμού σε ένα θέμα που δεν αφορά όλη την κοινωνία, αλλά εμένα και αυτόν με τον οποίο συνδιαλέγομαι.

4.Δεν μιλούσα για αγορά εργασίας. Μπορεί η ερωτική (και όχι μόνο) ζωή κάποιου να είναι αλλοτριωμένη χωρίς να είναι αιτία της αλλοτρίωσής της η αγορά εργασίας. Δες το ως μια αναφορά στους Gene Simmons και στους Daryush Valizadehs αυτού του κόσμου. Προσωπικά, βλέπω τέτοιες περιπτώσεις ως την επιτομή της αλλοτρίωσης, του μηδενισμού, της ανηθικότητας και γενικά οτιδήποτε ξεπεσμένου. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι είναι δουλειά του νόμου να τους προστατεύσει από τους εαυτούς τους ή να προστατεύσει τους άλλους από αυτούς. Αυτοί ωστόσο που υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε ένας νόμος να προστατεύει από τον ξεπεσμό και την αλλοτρίωση της σεξεργασίας, πρέπει κάπως να δικαιολογήσουν γιατί να μη συμβαίνει το ίδιο και με αυτές τις περιπτώσεις.
1. Ναι, αυτό λέω, πως το επιχείρημα είναι (ξαναλέω, δε συμφωνώ, απλά λέω πως υπάρχει ένα σοβαρό επιχείρημα πίσω από αυτό) πως η εργασία ανήκει στη δημόσια σφαίρα και ο έρωτας στην ιδιωτική, και άρα, ακόμα και αν λάβουμε υπόψη την ιστορική διαδικασία καταμερισμού της εργασίας, μια αλλοτρίωση είναι αναμενόμενη στην πρώτη. Είναι ένα αναγκαίο κακό ας πούμε. Η ακόμα πιο ισχυρή μορφή του επιχειρήματος είναι πως αλλοτρίωση=έκθεση στη δημόσια σφαίρα αυτών που ανήκουν στην ιδιωτική. Σε αυτήν την περίπτωση ισχύει αυτό το 'εξ ορισμού δεν υπάρχει αλλοτρίωση της εργασίας' αφού η εργασία είναι έκθεση στη δημόσια σφαίρα αυτών που της ανήκουν εξ αρχής. Και ο διαχωρισμός αυτός δεν είναι λήψη του ζητουμένου, αντίθετα βασίζεται σε κάποιου είδους θεώρηση για την ανθρώπινη φύση.

2. Δεν μου είναι σαφές ποιο είναι το επιχείρημα σου εδώ: το ότι ο καλλιτέχνης παίρνει χρήματα πως είναι και σημάδι οπισθοδρόμησης και ακύρωση της ιδιαιτερότητας ου σεξ;

3. Δεν το έχω σκεφτεί αυτό διεξοδικά, πάντως δε νομίζω πως ιδιωτικότητα και ατομικότητα ταυτίζονται. Και επίσης η ανταλλαγή (χρηματική τουλάχιστον) αφορά εξορισμού την κοινωνία και το κράτος,

4. Πάλι μπερδεύτηκα. Δε μιλούσες για αγορά εργασίας αλλά μιλούσες για 'πολλές ερωτικές σχέσεις ουσιαστικά καθιστούν το ερωτικό σχέση ανταλλακτική, οπότε θα έπρεπε να απαγορευτούν κι αυτές ' ως παραδείγματα αλλοτριωμένων σχέσεων. Τώρα αναφέρεις αυτούς τους pick up artists, που μπορεί να είναι μαλάκες, αλλά δε πιάνω πως συνδέονται με τον έρωτα ως ανταλλακτική σχέση. Δεν έχω διαβάσει και πολύ περί αυτών πέρα από το άρθρο που έβαλες βέβαια.