Results 1 to 15 of 32

Thread: Πορνεία: σεξ εργάτριες ή σεξ σκλάβες;

Threaded View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #13
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    2,960

    Default

    Quote Originally Posted by Kingdom Gone View Post
    Νομίζω ότι δεν μπορούμε έτσι απλά να ξεπετάξουμε το διαχωρισμό ως δύο μέτρα και δύο σταθμά. Από πίσω του κρύβεται ο διαχωρισμός δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας που είναι καταστατικός των νεωτερικών κοινωνιών. Οπότε ναι, στη δημόσια σφαίρα δεν μπορεί εξ' ορισμού να υπάρξει αλλοτρίωση, αλλά αντιθέτως όταν τα χαρακτηριστικά που ανήκουν στην ιδιωτική σφαίρα εξ-αγοράζονται, αλλοτριώνονται.
    Δεν είμαι σίγουρος αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Καταρχάς, λέγοντας για μέτρα και σταθμά, δεν αναφέρομαι σε κάθε επίκληση του διαχωρισμού, είχα στο μυαλό μου συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Για παράδειγμα, αν κάποιος βλέπει αλλοτρίωση στην εμπορευματοποίηση του σεξ, αλλά καμιά αλλοτρίωση στην πληρωμένη εργασία ενός ανθρώπου στη γραμμή παραγωγής, θεωρώ ότι έχει μέτρα και σταθμά. Το "στη δημόσια σφαίρα δεν μπορεί εξ' ορισμού να υπάρξει αλλοτρίωση" δεν είμαι σίγουρος πώς το εννοείς. Ας πούμε η εργασία ανήκει στη δημόσια σφαίρα και ο έρωτας στην ιδιωτική; Αν εννοείς αυτό, νομίζω υπάρχουν δυο προβλήματα. Αφενός το ότι η εργασία δεν μπορεί να αλλοτριωθεί είναι ανιστορικό, αφού αγνοεί την ιστορική διαδικασία καταμερισμού της εργασίας, αφετέρου, μιλάει εξ' ονόματος των σεξεργατών και κρίνει ότι εμπορευματοποιούν την ιδιωτικότητά τους. Αυτό δεν ισχύει αναγκαστικά όμως, ισχύει μόνο όταν παίρνεις ως δεδομένο ότι το σεξ δεν μπορεί να υπάρξει εκτός της ιδιωτικής σφαίρας. Είναι λίγο λήψη του ζητούμενου αυτό. Μια σεξεργάτρια μπορεί ταυτόχρονα να κάνει το σεξ επάγγελμα, χωρίς να εμπορευματοποιεί τη σχέση με το σύντροφό της. Γενικά υπάρχει μια σύγχυση (και ταύτιση) του σεξ ως εργασίας με το σεξ ως διαπροσωπική σχέση και η υπόνοια ότι το πρώτο αποκλείει το δεύτερο.

    Quote Originally Posted by Kingdom Gone View Post
    Ούτε ότι είναι καινούργια η αντιμετώπιση είναι αντεπιχείρημα, αν αυτό υπονοείς, γιατί θα σου απαντήσουν πως το ότι οι προηγούμενες εποχές αγνοούσαν αυτό το διαχωρισμό είναι σημάδι της οπισθοδρόμησης τους και τίποτα παραπάνω.
    Δεν το ανάφερα ως επιχείρημα, αλλά σίγουρα μπορεί να χρησιμεύσει ως στοιχείο υποστήριξης ενός σχετικού επιχειρήματος. Για παράδειγμα, αν το ότι οι προηγούμενες εποχές αγνοούσαν το διαχωρισμό είναι σημάδι οπισθοδρόμησής τους, με την ίδια λογική ίσως είναι σημάδι οπισθοδρόμησης το ότι εμείς το θεωρούμε οκ να παίρνει ο φιλόσοφος χρήματα για να διδάξει, ο καλλιτέχνης για να ψυχαγωγήσει και ο γιατρός για να γιατρέψει. Κάτι που πάλι δείχνει να ακυρώνει τη φαινομενική ιδιαιτερότητα του σεξ.

    Quote Originally Posted by Kingdom Gone View Post
    Και ότι, συνεχίζοντας αυτή τη γραμμή σκέψης, η απαγόρευση δεν είναι νομοθέτηση της ηθικής αλλά προστασία του δικαιώματος στην ιδιωτική σφαίρα: ακόμα και να αναγκαστείς λόγω οικονομικής δυσχέρειας να ενδώσεις στην παραβίαση της, ο νόμος θα σε προστατέψει από κάτι τέτοιο.
    Νομίζω το αντίστροφο ισχύει. Δεν νομοθετείς την ηθική ακριβώς εκεί που θέλεις να προστατέψεις την ατομικότητα. Το να αποφασίσει για μένα ο νόμος πώς πρέπει να αντιλαμβάνομαι την σεξουαλικότητά μου, μου στερεί τη δυνατότητα επιλογής και αυτοπροσδιορισμού σε ένα θέμα που δεν αφορά όλη την κοινωνία, αλλά εμένα και αυτόν με τον οποίο συνδιαλέγομαι.

    Quote Originally Posted by Kingdom Gone View Post
    Το τελευταίο που λες νομίζω πως απλά μπερδεύει δύο έννοιες του ανταλλακτικού, μια στενή-οικονομική-εργασιακή και μια ευρύτερη-συμφεροντολογική. Αλλά κάποιος που εμπίπτει στη δεύτερη ίσως μπορεί να κατηγορηθεί λίγο γενικόλογα πως 'ξεπουλήθηκε' αλλά δε βγαίνει ποτέ κυριολεκτικά στην αγορά εργασίας για να στοιχειοθετηθεί πως αλλοτριώθηκε, ότι κάνει συνεχίζει να το κάνει στην ιδιωτική σφαίρα.
    Δεν μιλούσα για αγορά εργασίας. Μπορεί η ερωτική (και όχι μόνο) ζωή κάποιου να είναι αλλοτριωμένη χωρίς να είναι αιτία της αλλοτρίωσής της η αγορά εργασίας. Δες το ως μια αναφορά στους Gene Simmons και στους Daryush Valizadehs αυτού του κόσμου. Προσωπικά, βλέπω τέτοιες περιπτώσεις ως την επιτομή της αλλοτρίωσης, του μηδενισμού, της ανηθικότητας και γενικά οτιδήποτε ξεπεσμένου. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι είναι δουλειά του νόμου να τους προστατεύσει από τους εαυτούς τους ή να προστατεύσει τους άλλους από αυτούς. Αυτοί ωστόσο που υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε ένας νόμος να προστατεύει από τον ξεπεσμό και την αλλοτρίωση της σεξεργασίας, πρέπει κάπως να δικαιολογήσουν γιατί να μη συμβαίνει το ίδιο και με αυτές τις περιπτώσεις.
    Last edited by sfinotouvlaki; 12-04-2016 at 16:40.

Similar Threads

  1. Ιερή Πορνεία
    By Inside Charmer in forum General Discussion
    Replies: 94
    Last Post: 15-06-2013, 13:21

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •