Quote Originally Posted by 00i00 View Post
μερικες σκεψεις/αποριες/απαντησεις πανω στο ποστ Dr.Gonzou (τα μπολντ δικα του, τα απο κατω θκαμ)

Spoiler
Δεν ξέρω αν το παθαίνουν και αλλού στην Ελλάδα ή οπουδήποτε, αλλά ειδικά στην Ήπειρο το παθαίνουν σίγουρα.
το παθαινουν

Το διαμέρισμα της Ηπείρου είναι γεωγραφικά ιδιόμορφο. Είναι στην ουσία ένα μεγάλο κομμάτι της οροσειράς της Πίνδου, δύσβατο, αφιλόξενο, με σκληρούς χειμώνες και συγκριτικά με άλλες περιοχές της Ελλάδας, στερημένο από φυσικούς πόρους (για καλλιέργεια, αλιεία κλπ).
ειναι, ναι, γενικα η ελλαδα ειναι μια ορεινη χωρα με ελαχιστους ''μεγαλους'' καμπους, δες στον χαρτη που ειναι ο μεγαλυτερος...

Σαν αποτέλεσμα, στα χρόνια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και μέχρι και τον 19ο αιώνα οι Ηπειρώτες ασχολήθηκαν κυρίως με: Γράμματα (συν Εκκλησία, μοναστήρια κλπ), εμπόριο (ταξίδια, καραβάνια, "κερατζήδες", συναλλαγές με Κων/πολη, Βαλκανικές χώρες κλπ)... και η κύρια λαϊκή μάζα με οικιακή οικονομία (μποστάνι, χωραφάκι, οικιακή κτηνοτροφία - λίγα πρόβατα κλπ). Πείνα δηλαδή και ανέχεια, για το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού.
στα χρονια της ''τουρκοκρατιας'' η Ηπειρος ηταν απο τις πλεον πλουσιες περιοχες, το οτι εχετε βγαλει τους μεγαλυτερους Γιαγκους δρακους λεει πολλα, η κυρια λαικη μαζα ηταν η ιδια με ολες τις αλλες περιοχες

Οι κάτοικοι του εν λόγω τόπου βρέθηκαν με τους ανέκαθεν ελάχιστους φυσικούς πόρους στα χέρια τους, θεατές και συμμετέχοντες σε μεγάλες πολεμικές αναμετρήσεις που έλαβαν χώρα στα βουνά της Πίνδου στο πρώτο μισό του αιώνα και βάλε... και με τον πλούτο συγκεντρωμένο, αναμενόμενα, σε ελάχιστους εκλεκτούς. Ο λαός δεν είχε τι να κάνει, δεν είχε ορίζοντα πέρα από την πρωτογενή παραγωγή, που λόγω του τόπου περιορίζονταν σε οικιακό ή μικρο-συνεταιριστικό επίπεδο και επιπρόσθετα, από γενιά σε γενιά μεταφέρονταν ο αναλφαβητισμός και η πενιχρή τεχνική κατάρτιση σε οτιδήποτε, πέρα των βασικών βιοτικών δεξιοτήτων του "κατοίκου ενός φτωχού χωριού".
περιγραφεις ο,τι ακριβως συνεβαινε σε ολη την ελληνικη επικρατεια

...και κάπου εκεί το 60 και μετά άρχισαν να γεμίζουν τα καράβια για την Αμερική, την Αυστραλία και τα τρένα για την Γερμανία...
Αυτό που συνέβη σε όλη την Ελλάδα, στην Ήπειρο συνέβη σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό
αν υπαρχουν περιοχες που κυριολεχτικα ΣΤΕΡΕΨΑΝ απο κοσμο εκεινη την μεταναστευτικη περιοδος ειναι η μακεδονια και η θρακη
φυσικα προηγηθηκαν οι μεγαλες καραβιες απο πελοπονησος και κρητη με το ελληνικο Mayflower

απο κει και κατω δεν σχολιαζω γιατι περιγραφεις την αγαπη σου για τον τοπο σου κλπ κλπ
γενικα εμενα δεν ειναι αυτο το θεμα μου

η απορια μου ειναι ΠΩΣ ενω αγαπας την συγκεκριμενη μουσικη του συγκεκριμενου τοπου δεχεσαι στιγμες απυθμενης κακογουστιας με γυροβολιες στα λαιβ τους, με φωσφοριζοντα μπλουζακια στο ΦΒ τους με σταμπα ενα ΚΑΤΣΙΚΙ, με λογκο με κλαρινοπιστολες, με, με, με....
εαν το ζητουμενο για σενα ειναι η νοσταλγια τοτε υπαρχουν τα αυθεντικα ντοκουμεντα, γυμνα απο καθετι που μπορει να μολυνει το ''ΓΝΗΣΟ'' τριπ στην αρχεγονη Γη
εαν οχι, αλλα γουσταρεις και λιγο αμερικουλα στην παραδοση σου (σεβαστο), τοτε θα πρεπει να δεχτεις οτι το ολο εγχειρημα εχει γινει γυρω στις 350 χιλιαδες φορες πριν, και χωρις μπλουζακια με κατσικια

το ανωθεν πχ. (για να μην παω τοσο παλια οπως ο ικονοκλαστ) ποσταριστηκε στο τσατ και αποριφτηκε μετα βδελυγμιας γιατι δεν ηταν προφανως αρκετα RAWK και δεν ειχε ΚΙΘΑΡΟΝΙΑ!!!! μαλιστα χαραχτηριστηκε ως ''εντεχνο'' (προφανως υποτιμητικα)
μηπως τελικα το θεμα σας ειναι τα ΚΙΘΑΡΟΝΙΑ ντυμενα με κλαρινακι και καρτποσταλς απο στρουγκες κλπ?

αυτα με αγαπη (ΠΑΝΤΑ) απο εναν απογονο εκτοπισμενων απο την Προυσα


Αδυνατώ να καταλάβω που θέλεις να καταλήξεις ως προς το συναίσθημα που προκαλεί αυτή η μουσική στους Ηπειρώτες. Επειδή δηλαδή η Ήπειρος δεν είναι η μόνη που βίωσε δυσκολίες πάει να πει ότι οφείλουμε να μη συγκινούμαστε ξέρω γω γιατί αναλόγως συγκινούνται οι μακεδόνες με τα γυφτοσλάβικα ή οι πόντιοι που έχουν στα τραγούδια τους τον πόνο του βίαιου ξεριζωμού; Μαγκιά τους να συγκινούνται όλοι με τα τραγούδια του τόπου τους αν αυτά τους φέρνουν εικόνες, αναμνήσεις και συναίσθημα.

Δεν καταλαβαίνω προς τι η σύγκριση και η αντιπαράθεση. Αντιλαμβάνομαι ότι σαν μουσική μπορεί να μη σου λέει τίποτα, όπως πχ κι εγώ δεν αντέχω να ακούω ρουμελιώτικα ή μωραϊτικα. Αλλά αυτό το "δεν περάσατε δύσκολα μόνο εσείς, να κι εμείς είχαμε ξενιτιά" είναι αστείο γιατί κανείς δεν αναφέρθηκε σε "εσάς".