Page 5 of 6 FirstFirst ... 3456 LastLast
Results 61 to 75 of 79

Thread: Καύσιμα, απεργίες, φορτηγά ΔΜΧ, κλειστά επαγγέλματα κλπ κλπ

  1. #61

    Default

    Εγώ το βρίσκω ενδιαφέρον πάντως πως, για όποιον διαμαρτύρεται, δημιουργείται μια αίσθηση ότι τρώει με χρυσά κουτάλια. Τώρα οι φορτηγατζήδες, πέρσι οι λιμενεργάτες, πάντα οι δημόσιοι υπάλληλοι, πόσους πλούσιους έχει πια αυτή η χώρα. Όπως και να έχει, είναι κάτι που τους αφορά άμεσα, δεν τους γράφεις στ'αρχίδια σου παρουσιάζοντας ένα νομοσχέδιο μέσα στο καλοκαίρι και, όταν κατέβουν σε απεργία, να τους λες "σταματήστε την απεργία και θα το συζητήσουμε". Και όταν δεν τη σταματάνε, απλώς κατεβάζεις στρατό ως απεργοσπαστικό μηχανισμό. Μπορούσαν άνετα να πουν "οκ, παγώνουμε 2 μήνες το νομοσχέδιο μιας και είναι και καλοκαίρι, καταθέστε μέχρι τότε προτάσεις για το πώς μπορεί να ανοίξει το επάγγελμα και τις συζητάμε" αλλά δεν.
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

  2. #62
    The Patient H.'s Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Dante's Inferno
    Posts
    7,127

    Default

    Με τη διαφορά ότι τώρα έχεις μια τρόικα να σου λέει ότι οι 60 μέρες που λες επί το πρόστιμο σε ημερήσια βάση για παράβαση του κοινοτικού διατάγματος περί πάταξης των ολιγοπολίων είναι ένα περιττό έξοδο και πρέπει να το κόψεις φίλε άμεσα για να πάρεις την επόμενη δόση.
    Quote Originally Posted by FIXXXER View Post
    Anagkastika stirizoume Hillary





  3. #63

    Default

    Εκβιασμοί για να πάρουν την επόμενη δόση εγώ μόνο στα πρεζάκια ξέρω ότι περνάνε. Όποιος έφερε την τρόικα να τη βάλει στον κώλο του.
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

  4. #64
    Δράκος ikonoklast's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    στη φάση για τα τάλαντα
    Posts
    13,268

    Default

    Quote Originally Posted by Deggial View Post
    Ασ' τα να παν, Εξάρχεια, Μοναστηράκι, Πλάκα όλο αλυσίδες είναι!!! Και στα Χανιά που πήγα διακοπές τις προάλλες, μόνο Starbucks είχε σε κάθε γωνία...
    Σταρμπακς, όχι απαραίτητα, σίγουρα πάντως όχι κυρ-θύμιος και ακόμα πιο σίγουρα ποτέ καφες με κάτω απο 3-3.5ε. Φυσικά η κλασική κουβέντα νίκος τσιαμτσίκας "πόσο έχει ο καφές και το αμνερίφιο" είναι υπερ μου γιατί τα πάντα είναι πιο ακριβά παντού, κάτι το οποίο λένε όλοι, αλλά και δεν έχει να κάνει με το πολύ συγκεκριμένο ζήτημά μας.

    Το οποίο είναι το εξής: Ποιός, που, πότε, πως, έπεισε τον ρουθλες και την χαριτωμένη ομήγυρη ότι τέτοιες κινήσεις - όπως η μεθοδευμένη απο την ΕΕ άρση της κλειστότητας επαγγελματικών κλάδων - δούλεψε και δουλεύει ενάντια στα μονοπώλια, ενάντια στα καρτελ, υπερ του φτωχομικρομεσαίου μεροκαματιάρη φορτηγατζή (γιατί αυτοί είναι η πλειονότητα ανεξάρτητα απο το πως θέλετε να παρουσιάζετε μεγαλοαρπάχτρες ΟΛΟΥΣ όσους γαμημένους σε αυτόν τον κόσμο απεργούν), υπερ του "ελεύθερου ανταγωνισμού", συνιστά πτώση τιμών και λειτουργεί εν τέλει υπέρ του κακομοίρη του καταναλωτίσκου. Για το τελευταίο δε, βρήκαμε επιτέλους και την βασική αιτία της μάστιγα της ακρίβεια των προϊόντων στην Ελλάδα: Τα καρτελ των φορτηγατζήδων. Δεν έφταιξε ποτέ, τίποτα άλλο.

    Κανείς, πουθενά, ποτέ, με κανένα τρόπο είναι η απάντηση παραπάνω. Ποιός μπορεί να δώσει ένα δείγμα για το αντίθετο; Πολλοί. Όλοι αυτοί, από τον νίκο τσιαμτσίκα με τα ραπανάκια στη λαϊκή μέχρι τον οποιοδήποτε έχει ταξιδέψει ποτέ με πλοίο. ΠΑΝΤΟΥ υπάρχουν μονοπωλιακές πρακτικές και αν όχι, τότε καρτελ που κρατάνε τιμές αγαθών και υπηρεσιών στον ουρανό, ΠΟΤΕ περισσότερο σκληρά απο τα -υπαρκτά- καρτελ φορτηγατζήδων ή από την νοσηρή κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα κλειστά επαγγέλματα.

    Ακόμα λοιπόν και αν ο καπιταλιστικός εξορθολογισμός ενίοτε μπορεί να πιο λογικός ή λογικοφανής όπως στην περίπτωση του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων ταυτόχρονα συμβαίνουν δύο πράγματα που είτε δεν αλλάζουν είτε χειροτερεύουν με κάθε τέτοια κίνηση:

    1. Ο φτωχομπινές εργαζόμενος, ο τύπος που πούλησε τα πάντα για μια άδεια οχήματος εν προκειμένω, παραμένει φτωχομπινές και έρμαιο πολιτικών τεχνασμάτων, συγκυριών και μικρομεγαλοσυμφερόντων του κάθε κλάδου ή της κεντρικής πολιτικής ηγεσίας -από κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και της ΕΕ εν προκειμένω-.
    2. Η ποιότητα των υπηρεσιών, οι τιμές των αγαθών παραμένουν αμετάβλητες στα ίδια επίπεδα που κυμαίνονται και τώρα.

    Συμπέρασμα: Το να απομονώνει κάποιος με μηντιακό και βλακώδη τρόπο μία κίνηση από μια πολιτική πιο συνολική και ταυτόχρονα πιο στοχευμένη απο ποτέ σημαίνει ότι είναι χάφτας. Αν αποφασίσετε να δείτε το ζήτημα των κλειστών επαγγελμάτων μαζί με οτιδήποτε αποτελεί σχεδιασμό της ΕΕ και εκτελείται απο το ΠΑΣΟΚ αυτή τη στιγμή, όπως για παράδειγμα μεταξύ δέκα άλλων το ξεπούλημα μεταφορών και αερομεταφορών θα γίνετε πολύ ΓΑΜΑΤΟΙ. Κάντε το!

    Ρουθλες, ξέρεις ότι λατρεύω να σου απαντάω πάντα και χύνω κάθε μια από τις 90 φορές που θα πείς: "δεν μου απαντάς όμως, [απολύτως ηλίθια ερώτηση]". Το ΚΟΜΜΑ μου είναι ολοκληρωτικά υπερ των μονοπωλίων, το ΚΟΜΜΑ μου είναι υπερ του στυγνότερου και πιο αποπνυκτικού μονοπωλίου στην ανθρώπινη ιστορία: του μονοπωλίου του εαυτού του και του σουπερ-κράτους του σε όλα τα πλάτη και μήκη της γής, με κεντρικό σχεδιασμό και σοσιαλιστική υπερπαραγωγή.
    Last edited by ikonoklast; 03-08-2010 at 18:12.

  5. #65
    Spider Jerusalem Deggial's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    The City
    Posts
    12,867

    Default

    Quote Originally Posted by ikonoklast View Post
    Σταρμπακς, όχι απαραίτητα, σίγουρα πάντως όχι κυρ-θύμιος και ακόμα πιο σίγουρα ποτέ καϕες με κάτω απο 3-3.5ε. Φυσικά η κλασική κουβέντα νίκος τσιαμτσίκας "πόσο έχει ο καϕές και το αμνερίϕιο" είναι υπερ μου γιατί τα πάντα είναι πιο ακριβά παντού, κάτι το οποίο λένε όλοι, αλλά και δεν έχει να κάνει με το πολύ συγκεκριμένο ζήτημά μας.

    Το οποίο είναι το εξής: Ποιός, που, πότε, πως, έπεισε τον ρουθλες και την χαριτωμένη ομήγυρη ότι τέτοιες κινήσεις - όπως η μεθοδευμένη απο την ΕΕ άρση της κλειστότητας επαγγελματικών κλάδων - δούλεψε και δουλεύει ενάντια στα μονοπώλια, ενάντια στα καρτελ, υπερ του ϕτωχομικρομεσαίου μεροκαματιάρη ϕορτηγατζή (γιατί αυτοί είναι η πλειονότητα ανεξάρτητα απο το πως θέλετε να παρουσιάζετε μεγαλοαρπάχτρες ΟΛΟΥΣ όσους γαμημένους σε αυτόν τον κόσμο απεργούν), υπερ του "ελεύθερου ανταγωνισμού", συνιστά πτώση τιμών και λειτουργεί εν τέλει υπέρ του κακομοίρη του καταναλωτίσκου. Για το τελευταίο δε, βρήκαμε επιτέλους και την βασική αιτία της μάστιγα της ακρίβεια των προϊόντων στην Ελλάδα: Τα καρτελ των ϕορτηγατζήδων. Δεν έϕταιξε ποτέ, τίποτα άλλο.

    Κανείς, πουθενά, ποτέ, με κανένα τρόπο είναι η απάντηση παραπάνω. Ποιός μπορεί να δώσει ένα δείγμα για το αντίθετο; Πολλοί. Όλοι αυτοί, από τον νίκο τσιαμτσίκα με τα ραπανάκια στη λαϊκή μέχρι τον οποιοδήποτε έχει ταξιδέψει ποτέ με πλοίο. ΠΑΝΤΟΥ υπάρχουν μονοπωλιακές πρακτικές και αν όχι, τότε καρτελ που κρατάνε τιμές αγαθών και υπηρεσιών στον ουρανό, ΠΟΤΕ περισσότερο σκληρά απο τα -υπαρκτά- καρτελ ϕορτηγατζήδων ή από την νοσηρή κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα κλειστά επαγγέλματα.

    ....

    Συμπέρασμα: Το να απομονώνει κάποιος με μηντιακό και βλακώδη τρόπο μία κίνηση από μια πολιτική πιο συνολική και ταυτόχρονα πιο στοχευμένη απο ποτέ σημαίνει ότι είναι χάϕτας. Αν αποϕασίσετε να δείτε το ζήτημα των κλειστών επαγγελμάτων μαζί με οτιδήποτε αποτελεί σχεδιασμό της ΕΕ και εκτελείται απο το ΠΑΣΟΚ αυτή τη στιγμή, όπως για παράδειγμα μεταξύ δέκα άλλων το ξεπούλημα μεταϕορών και αερομεταϕορών θα γίνετε πολύ ΓΑΜΑΤΟΙ. Κάντε το!
    Κατ' αρχάς, δε το βλέπω απομονωμένα, αλλά έχουμε προϕανώς μία γενικότερη διαϕωνία για τα μέτρα της ΕΕ, που στο σύνολο τους τα βλέπω θετικά ή τουλάχιστον αϕορμή/πίεση για μία πιο ελεύθερη οικονομία και για τον εξορθολογισμό των δαπανών του Δημοσίου. Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, κι εν γένει ο τερματισμός της νοοτροπίας της κρατικοδίαιτης επιχειρηματικότητας, είναι ένα από τα πιο βασικά θέματα.

    Στο θέμα των τιμών, συμϕωνώ εν μέρει πως η απελευθέρωση μίας αγοράς δεν οδηγεί κατ' ανάγκην σε μείωση των τιμών, καθώς το θέμα του κόστους δεν είναι απλό. Παραδείγματος χάριν, μιας και αναϕερθήκαμε στις καϕετέριες, εϕόσον η ζήτηση είναι μεγαλύτερη της προσϕοράς δεν υπάρχει και λόγος για έναν καταστηματάρχη να μειώσει τις τιμές του - όμως, υπάρχουν και τέτοιες καϕετέριες που έχουν σκοπό να κερδίζουν πελατεία με χαμηλότερες τιμές, όπως πολλές καϕετέριες στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων. Άλλες επενδύουν στην ποιότητα των υπηρεσιών κι άλλες απλώς βασίζονται στην σίγουρη πελατεία και κάνουν ό,τι θέλουν. Σε κάθε περίπτωση, έχουν σημασία οι προθέσεις του καταναλωτή, ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναζητεί σε ένα προϊόν, πόσο είναι διατεθειμένος να πληρώσει και σαϕώς το κόστος δεν είναι το μόνο κριτήριο επιλογής.

    Υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα στην ϕιλελεύθερη θεωρία επ' αυτού, το γεγονός ότι βασίζεται στην θεωρία της ορθολογιστικής επιλογής (rational choice). Ο καταναλωτής συγκεντρώνει (τέλεια ή, σε νεότερα μοντέλα, ϕραγμένης αβεβαιότητας) πληροϕορία, καταστρώνει εναλλακτικές, αξιολογεί και αποϕασίζει. Η πραγματικότητα είναι κάπως διαϕορετική και οι άνθρωποι μπορούν κάλλιστα να συμπεριϕέρονται παράλογα, να αγοράζουν προϊόντα χωρίς να θέλουν να μπουν στον κόπο της συγκέντρωσης πληροϕοριών, μπερδεύονται όταν έχουν πάνω από 10 επιλογές, αντιμετωπίζουν διαϕορετικά το ρίσκο όταν πρόκειται για κέρδη απ' ό,τι για ζημίες, η επιρροή της κουλτούρας, κλπ. κλπ. Εμπειρικά παραδείγματα είναι η αποδοχή ότι στις διακοπές του θα ακριβοπληρώσει για ϕαγητό και ποτό, η παράλογη πεποίθηση πως διακοπές σημαίνουν νησί (οπότε και διατηρούνται τα ακριβά εισιτήρια πλοίων λόγω βέβαιης πελατείας), κλπ.

    Πάντως, βλέπουμε στην πράξη πώς τα κρατικά μονοπώλια ή τα κρατικά ελεγχόμενα ολιγοπώλια μειονεκτούν. Οι δημόσιοι μονοπωλιακοί οργανισμοί καταλήγουν να προσϕέρουν την ελάχιστη ποιότητα υπηρεσιών στο ελάχιστο δυνατόν κόστος, η εξουσία αϕ' ενός είναι απομονωμένη από την κατανόηση της παραγωγικής διαδικασίας, αϕ΄ετέρου μπορεί να έχει συμϕέροντα εντελώς διαϕορετικά από αυτά του οργανισμού, τα δε ιδιωτικά ολιγοπώλια δεν έχουν κανέναν λόγο να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους.

    Στην τελική, η ελεύθερη αγορά είναι ένα περιβάλλον που προσφέρει την δυνατότητα και τα κίνητρα για την αναζήτηση και εφαρμογή νέων μεθόδων παραγωγής, νέων προϊόντων, βελτιώσεων στις υποστηρικτικές διαδικασίες, κ.ο.κ., σε αντίθεση με το κράτος που έχει μία τάση προς την στασιμότητα. Κι ως εκ τούτου, έχει σαφώς πολύ καλύτερα περιθώρια για την προσφορά καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών και, μέσω αυτού, της βελτίωσης της ζωής των πολιτών.
    No trees were killed to send this message, but a large number of electrons were terribly inconvenienced.

  6. #66
    Metal Without Mercy Ruthless's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    2,181

    Default

    Ικονοχλάτς, είναι ο μπαμπάκας σου νταλικέρης;

    Επίσης, δε λες κουβέντα στο άλλο παράδειγμα του Βικ; Ή δε θυμάσαι πόσο πλήρωνες την dsl σου προ 6ετίας για να μπαίνεις στο ER;

    Παραδείγματα ζήτησες, παραδείγματα έλαβες. Μείνε στις θεωρητικές σου προεκτάσεις που λέει ο κάθε αριστερός θεωρητικός και άσε εμάς τους κλειστόμυαλους και χαζούς να κρίνουμε απλά με όσα βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Οι θεωρίες σου είναι πιο σωστές άλλωστε!!!~11
    Behold the Urkraft - behold the sacred force!
    We strike with the wrath of the rightful
    We wield the invincible puritan blade
    Behold the Fire - behold the Force!
    We command the iron batallions
    In the dawn of this new iron age

  7. #67
    royally fucked animae's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    2,438

    Default

    Quote Originally Posted by Dragonlord View Post
    Εγώ το βρίσκω ενδιαφέρον πάντως πως, για όποιον διαμαρτύρεται, δημιουργείται μια αίσθηση ότι τρώει με χρυσά κουτάλια. Τώρα οι φορτηγατζήδες, πέρσι οι λιμενεργάτες, πάντα οι δημόσιοι υπάλληλοι, πόσους πλούσιους έχει πια αυτή η χώρα. Όπως και να έχει, είναι κάτι που τους αφορά άμεσα, δεν τους γράφεις στ'αρχίδια σου παρουσιάζοντας ένα νομοσχέδιο μέσα στο καλοκαίρι και, όταν κατέβουν σε απεργία, να τους λες "σταματήστε την απεργία και θα το συζητήσουμε". Και όταν δεν τη σταματάνε, απλώς κατεβάζεις στρατό ως απεργοσπαστικό μηχανισμό. Μπορούσαν άνετα να πουν "οκ, παγώνουμε 2 μήνες το νομοσχέδιο μιας και είναι και καλοκαίρι, καταθέστε μέχρι τότε προτάσεις για το πώς μπορεί να ανοίξει το επάγγελμα και τις συζητάμε" αλλά δεν.
    H αλήθεια βέβαια είναι πως οι συνδικαλησταί δεν είναι και τα καλύτερα παιδιά.
    Και είναι πάντα αυτοί που βγαίνουν προς τα έξω και τους βλέπει ο κοσμάκης.
    Δυστυχώς ή ευτυχώς λοιπόν, αν δεν γίνει κάτι με αυτούς, δεν υπάρχει περίπτωση να δεί κάποιος σοβαρά μια απεργία.
    Έχουμε καταντήσει την απεργία ένα μέσο που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Έχει χάσει το νόημα της.
    Από την άλλη η κυβέρνηση μια χαρά έκανε την δουλειά της (Αυγουστιάτικα τέτοια κίνηση, ε κάνει κρα γιατί τώρα και όχι μετά ή πιο πριν).

    Γενικά το ότι είναι κλειστό ένα επάγγελμα σε ορισμένα ζητήματα είναι απλά ηλίθιο και ανούσιο (βλέπε δικηγόρους που δρούν μόνο στον νομό τους, η αξία της άδεια για ΔΧ-αν είναι δυνατόν να δίνεις τόσα λεφτά για αέρα και λέμε γιατί δεν πάμε μπροστά), από την άλλη το άνοιγμα ανευ όρων είναι επίσης ηλίθιο. Δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο που πρέπει να δώσουμε την δυνατότητα σε κάποιον που έχει τα φράγκα να μπορεί να ανοίξει δικηγορικό γραφείο. Δεν έχεις σχέση φίλος με το επάγγελμα, δεν είναι πατάτες, δεν είναι παιχνίδια, δεν είναι ρούχα, τον πούλο.

    Γενικά πάντως δεν είδα κανένα σχόλιο για την τιμή της βενζίνης που λόγω της απεργίας έχει ακριβύνει κατά 4-5 λεπτά. Καλά παιδιά και αυτοί οι βενζινάδες.
    Είναι δυνατόν να περιμένεις μετά να είναι έστω και μικρό ποσοστό της κοινής γνώμης μαζί σου, έστω και αν τα αιτήματα σου είναι κατά ένα ποσοστό δίκαια?
    Ε να πάνε να γαμηθούν τα μουνιά, που είδαν λεφτά και ορμήξαν σαν τα κοράκια, ειδικά σε μια τέτοια περίοδο. Άσχετο βέβαια που πάντα το καλοκαίρι οι τιμές αυξάνονται και τον χειμώνα πέφτουν. Και λέει μετά ότι φταίει ο κρατικός παρεμβατισμός για τις μεγάλες τιμές. Η βενζίνη είναι ίσως το μόνο προιόν που γίνεται όντως έρευνα αγοράς και είναι επίσης και το μόνο που η τιμή του είναι ασανσέρ. Γενικά χέστε μας με την ελεύθερη αγορά και τις καλύτερες τιμές/ποιότητες. Αυτό ίσχυε παλαιότερα (βλέπε dsl πχ). Πλέον είμαστε σε εποχή και σε χώρα που αυτό έχει ξεπεραστεί, έχει περάσει σε επίπεδο "καλύτερες υπηρεσίες-χαμηλότεροι μισθοί-περισσότερες απολύσεις". Να την χέσω λοιπόν την ελεύθερη αγορά μας από την στιγμή που το "καλύτερο" προιόν δεν θα μπορώ να το αγοράσω έτσι και αλλιώς.
    Kill the wise one!

  8. #68

    Default

    Quote Originally Posted by Deggial View Post
    η παράλογη πεποίθηση πως διακοπές σημαίνουν νησί (οπότε και διατηρούνται τα ακριβά εισιτήρια πλοίων λόγω βέβαιης πελατείας)
    Αυτό ισχύει τελικά ή το ότι όταν υπάρχει μειωμένη ζήτηση για κάτι οι τιμές είναι ψηλές, ενώ όταν πωλείται σε μεγάλες ποσότητες οι τιμές πέφτουν; Αν τα πλοία είχαν 30 άτομα μέσα, θα ήταν φτηνότερα τα εισιτήρια; Μήπως έχετε απλά μια θεωρία για το γιατί είναι ψηλές οι τιμές σε κάθε περίπτωση;
    ΥΓ: Μόλις θυμήθηκα έναν καθηγητή στο μαθηματικό, που μας έλεγε ότι τα μαθηματικά είναι επιστήμη ενώ η οικονομολογία όχι, γιατί ο οικονομολόγος σού λέει τι θα γίνει αύριο και την επόμενη σού εξηγεί γιατί δεν έγινε αυτό που περίμενε.
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

  9. #69

    Default

    Παρεμπιπτόντως, για να τελειώνει και το παραμύθι με τις dsl: Η τηλεφωνική γραμμή έχει ιδιαιτερότητα ως προϊόν, καθώς δεν είναι σαν τον καφέ πχ που πρέπει να πας κάθε φορά κάπου να τον αγοράσεις. Για να πάρουν κόσμο από τον οτέ λοιπόν, να τους βάλουν δηλαδή στη διαδικασία να πάνε να αλλάξουν πάροχο, φυσικά και θα έδιναν καλύτερες τιμές. Αυτό δεν είναι το Θαύμα της Ελεύθερης Αγοράς όπως περιγράφεται πιο πάνω, γιατί πχ δεν οδήγησε και σε καλύτερες υπηρεσίες (μια βόλτα από το adslgr θα σας πείσει, αν και οποιοσδήποτε έχει κάτσει ένα μισάωρο και βάλε στη γραμμή τεχνικής υποστήριξης κάποιας εταιρείας για να πέσει εν τέλει η γραμμή ξέρει από πρώτο χέρι), μπορώ άλλωστε κι εγώ να μιλήσω για το θαύμα των φτηνών κρατικών οτε/δεη της δεκατίας του '80, πριν υιοθετηθούν λογικές κερδοφόρας επιχείρησης.
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

  10. #70
    royally fucked animae's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    2,438

    Default

    Quote Originally Posted by Dragonlord View Post
    Παρεμπιπτόντως, για να τελειώνει και το παραμύθι με τις dsl: Η τηλεφωνική γραμμή έχει ιδιαιτερότητα ως προϊόν, καθώς δεν είναι σαν τον καφέ πχ που πρέπει να πας κάθε φορά κάπου να τον αγοράσεις. Για να πάρουν κόσμο από τον οτέ λοιπόν, να τους βάλουν δηλαδή στη διαδικασία να πάνε να αλλάξουν πάροχο, φυσικά και θα έδιναν καλύτερες τιμές. Αυτό δεν είναι το Θαύμα της Ελεύθερης Αγοράς όπως περιγράφεται πιο πάνω, γιατί πχ δεν οδήγησε και σε καλύτερες υπηρεσίες (μια βόλτα από το adslgr θα σας πείσει, αν και οποιοσδήποτε έχει κάτσει ένα μισάωρο και βάλε στη γραμμή τεχνικής υποστήριξης κάποιας εταιρείας για να πέσει εν τέλει η γραμμή ξέρει από πρώτο χέρι), μπορώ άλλωστε κι εγώ να μιλήσω για το θαύμα των φτηνών κρατικών οτε/δεη της δεκατίας του '80, πριν υιοθετηθούν λογικές κερδοφόρας επιχείρησης.
    Bασικά αυτό που περιγράφεις ίσχυε από την αρχή και ισχύει ακόμα. Για την ακρίβεια είναι αρκετά χειρότερα από ότι τα περιγράφεις, γιατί όμως τα ανέφερες?
    Kill the wise one!

  11. #71

    Default

    ε δες πιο πάνω, που φέρνουν ως παράδειγμα σωστής λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς τις ντιεσέλ
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

  12. #72
    Spider Jerusalem Deggial's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    The City
    Posts
    12,867

    Default

    Quote Originally Posted by Dragonlord View Post
    Quote Originally Posted by Deggial View Post
    η παράλογη πεποίθηση πως διακοπές σημαίνουν νησί (οπότε και διατηρούνται τα ακριβά εισιτήρια πλοίων λόγω βέβαιης πελατείας)
    Αυτό ισχύει τελικά ή το ότι όταν υπάρχει μειωμένη ζήτηση για κάτι οι τιμές είναι ψηλές, ενώ όταν πωλείται σε μεγάλες ποσότητες οι τιμές πέφτουν; Αν τα πλοία είχαν 30 άτομα μέσα, θα ήταν φτηνότερα τα εισιτήρια; Μήπως έχετε απλά μια θεωρία για το γιατί είναι ψηλές οι τιμές σε κάθε περίπτωση;
    Εξήγησα ήδη πως τα πράγματα δεν είναι απλά. Αν η ζήτηση είναι μικρότερη της προσφοράς (π.χ. υπάρχουν μόνο δυο ακτοπλοϊκές ανά προορισμό, τα περισσότερα νησιά δεν έχουν αεροδρόμιο και σαφώς δε συμφέρει να πάρεις αεροπλάνο για διπλανό νησί και μετά πλοίο), τότε δεν υπάρχει προφανώς και λόγος μείωσης τιμών. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι υπάρχει ο ευρύτερος ανταγωνισμός προορισμών, δηλ. κάποιος θα μπορούσε να πάει οδικώς Χαλκιδική ή Μεσσηνία αντί να πάει σε νησί, ωστόσο οι αποφάσεις στην πράξη γίνονται λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες, όπως η επίδραση της κουλτούρας και των κοινωνικών συμβάσεων.

    Επίσης, ήδη ανέφερα δύο φορές ότι δεν επαρκεί η τυπικώς ελεύθερη αδειοδότηση άσκησης επαγγέλματος. Αν π.χ. υπάρχει μία ακριβή γραφειοκρατική διαδικασία αδειοδότησης για να ξεκινήσει κάποιος επιβατικές ακτοπλοϊκές διαδρομές (το παράδειγμα είναι τυχαίο, δε ξέρω τι συμβαίνει με την ναυσιπλοϊα), τότε υπάρχει και ένα εικονικό barrier to entry που μειώνει τον ανταγωνισμό. Αυτό δεν αποκλείει άλλα οφέλη του ανταγωνισμού, π.χ. της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών, αλλά σαφώς ο χαμηλός ανταγωνισμός δεν οδηγεί σε πτώσεις τιμών.

    Σε κάθε περίπτωση, δε βλέπω ποιο μοντέλο κρατικά ελεγχόμενων τιμών ή κρατικού μονοπωλίου θα μπορούσε να προσφέρει την ίδια ή καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών σε μικρό κόστος. Συνήθως, αν όχι πάντα, τα προϊόντα και υπηρεσίες που θεωρείται ότι πρέπει να προσφέρονται από το κράτος σε όλους, κι ως εκ τούτου έχουν χαμηλή τιμή, καταλήγουν να προσφέρονται στην ελάχιστη δυνατή ποιότητα.
    No trees were killed to send this message, but a large number of electrons were terribly inconvenienced.

  13. #73
    Metal Without Mercy Ruthless's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    2,181

    Default

    Εντάξει τότε, πάμε σε κάτι πιο απτό και πιο προσωπικό.

    Εσύ Πάνο δεν είχες αγοράσει τέλη του 09 το MSI Wind U100 από την (καταπληκτική ομολογουμένως) προσφορά του you.gr στα 199 ευρά, όταν έπαιζε κανά κατοστάρικο(και βάλε) πάνω σε όλα τα άλλα καταστήματα; Αν όχι εσύ προσωπικά(και εγώ μπερδεύτηκα), τότε το συγκεκριμένο γεγονός ισχύει και γενικά ΠΟΛΥΣ κόσμος είχε πάρει τότε το συγκεκριμένο netbook σε ξεφτίλα τιμή(ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ καλή τιμή).

    Και δε μπορείς να πεις πως το you.gr καθορίζει τις τιμές στη συγκεκριμένη αγορά, αφού κυρίως παιχνίδι κάνουν Plaisia, dixons, mediasaturns και eshops. Απλά σε μια ανταγωνιστική ελεύθερη αγορά το you είχε ανάγκη να προβληθεί ως ένα φτηνότερο μαγαζί συγκριτικά με τους μεγάλους. Αποτέλεσμα; Να βγουν πολυ κερδισμένοι οι καταναλωτές.

    Γενικά μου φαίνεται χαζό ώριμα άτομα να υποστηρίζουν ακόμα μονοπωλιακές πολιτικές και να λένε "ε και να μην είναι πλέον μονοπώλιο, τι κερδίζουμε;". Και 1 στις 1000 να βγαίνει κερδισμένος ο καταναλωτής(ακα εγώ, εσύ, όλος ο κόσμος), και στις 999 στις 1000 οι τιμές/υπηρεσίες να μένουν ίδιες με πριν, και πάλι αξίζει να μην υπάρχει οποιασδήποτε μορφής μονοπώλιο.
    Behold the Urkraft - behold the sacred force!
    We strike with the wrath of the rightful
    We wield the invincible puritan blade
    Behold the Fire - behold the Force!
    We command the iron batallions
    In the dawn of this new iron age

  14. #74
    Spider Jerusalem Deggial's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    The City
    Posts
    12,867

    Default

    Quote Originally Posted by Dragonlord View Post
    Παρεμπιπτόντως, για να τελειώνει και το παραμύθι με τις dsl: Η τηλεφωνική γραμμή έχει ιδιαιτερότητα ως προϊόν, καθώς δεν είναι σαν τον καφέ πχ που πρέπει να πας κάθε φορά κάπου να τον αγοράσεις. Για να πάρουν κόσμο από τον οτέ λοιπόν, να τους βάλουν δηλαδή στη διαδικασία να πάνε να αλλάξουν πάροχο, φυσικά και θα έδιναν καλύτερες τιμές. Αυτό δεν είναι το Θαύμα της Ελεύθερης Αγοράς όπως περιγράφεται πιο πάνω, γιατί πχ δεν οδήγησε και σε καλύτερες υπηρεσίες (μια βόλτα από το adslgr θα σας πείσει, αν και οποιοσδήποτε έχει κάτσει ένα μισάωρο και βάλε στη γραμμή τεχνικής υποστήριξης κάποιας εταιρείας για να πέσει εν τέλει η γραμμή ξέρει από πρώτο χέρι), μπορώ άλλωστε κι εγώ να μιλήσω για το θαύμα των φτηνών κρατικών οτε/δεη της δεκατίας του '80, πριν υιοθετηθούν λογικές κερδοφόρας επιχείρησης.
    Μάλλον ξεχνάς πώς ήταν οι γραμμές όταν ο ΟΤΕ ήταν μονοπώλιο, πώς καθυστέρησε η ανάπτυξη της ευρυζωνικής πρόσβασης, κλπ. Ειδικά τη δεκαετία του '80, για να εγκατασταθεί νέα γραμμή σε σπίτι έπαιρνε 4-6 μήνες.

    Ναι, αυτή τη στιγμή η αγορά είναι προβληματική, γιατί οι πάροχοι υπόσχονται υπηρεσίες που δεν έχουν την υποδομή να υποστηρίξουν. Αλλά σε σύγκριση με τον ΟΤΕ των 384 kbit/sec με 100 ευρώ ανά έτος, ε, μάλλον είμαστε καλύτερα.
    No trees were killed to send this message, but a large number of electrons were terribly inconvenienced.

  15. #75

    Default

    Quote Originally Posted by Ruthless View Post
    Γενικά μου φαίνεται χαζό ώριμα άτομα να υποστηρίζουν ακόμα μονοπωλιακές πολιτικές και να λένε "ε και να μην είναι πλέον μονοπώλιο, τι κερδίζουμε;". Και 1 στις 1000 να βγαίνει κερδισμένος ο καταναλωτής(ακα εγώ, εσύ, όλος ο κόσμος), και στις 999 στις 1000 οι τιμές/υπηρεσίες να μένουν ίδιες με πριν, και πάλι αξίζει να μην υπάρχει οποιασδήποτε μορφής μονοπώλιο.
    Πρώτον, είμαι κατά του κρατικού, είμαι υπέρ του δημόσιου (δε θα εξηγήσω εδώ τη διαφορά αν δεν την καταλαβαίνετε, σόρι). ΑΛΛΑ στη δεδομένη συγκυρία, το κράτος μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα στο νεοφιλελευθερισμό. Αν κάποιος μπορεί να κάνει πολιτική υπέρ του ΚΟΖΜΑΚΙ, αυτός σίγουρα δεν είναι οι ιδιωτικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Άρα ναι, θα μπορούσε να υπάρξει ένας γαμάτος κρατικός οτέ με φτηνές τιμές και καλές υπηρεσίες. Φυσικά και δεν υπερασπίζομαι καμία κυβέρνηση των τελευταίων δεκαετιών - τα πράγματα μπορούν εμφανώς να γίνουν καλύτερα από το πώς τα έκαναν. Και ο προαστικός πχ, αν και κρατικός, στην αρχή ήταν γαμάτος, για το ότι έγινε μπουρδελάκι μετά από 2-3 χρόνια υπάρχουν συγκεκριμένες πολιτικές και διοικητικές ευθύνες.
    Και η περίπτωση του νέτμπουκ είναι σαν τα καθρεφτάκια στους ιθαγενείς, το βασικότερο είναι τι γίνεται στα είδη πρώτης ανάγκης. Στα είδη πολυτελείας, στο κάτω κάτω, όπως τα νέτμπουκ, χρειάζονται και τιμές-κράχτες για να πείσουν και κόσμο που δεν τα χρειάζεται ουσιαστικά να τους τα ακουμπήσει.
    Γιατί δε με θες κυρά μου; Επειδή είμαι ψαράς;

Similar Threads

  1. Replies: 4
    Last Post: 27-02-2005, 03:26

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •