Αντικειμενικά πάντως, μιλάμε για μια μπάντα με εντελώς κοινότυπο όνομα (δε μπορούσες να τους ψάξεις εύκολα) γύρω από το οποίο δημιουργήθηκε τεράστιο hype μετά από τρία κομμάτια ε; Μετά από ένα 7" και μια κασέτα και χωρίς να υπάρχει καμία άλλη πληροφορία γι αυτούς πέρα από αυτές που έδινε η εταιρεία τους, ούτε συνεντεύξεις ούτε τίποτα (πρώιμη νταρκθρονίλα). Για να γίνει κάτι τέτοιο κάτι πρέπει να λέει και η μουσική σου, δεν είναι ότι είχανε και καμιά πολυεθνική από πίσω να τους σπρώξει, στη ρόκετ ρικόρντινγκζ είναι. Μπορεί βέβαια να εξελιχθούν σε νυν Darkthrone μαϊντανούς αλλά θα φανεί αυτό εν καιρώ.

Επιπλέον, όπως λέει και ο πινατέρο, έχουν κάνει γκελ σε τεράστιο εύρος ακροατών, απ' το φίλο μου τον Αλεξ που είναι μοντάς και ακούει σιξτίλες μέχρι το Λεφ των Δαρνάκων κι από στονεράδες, πσυχεδελάδες μέχρι ίντυ τυπάκια που την πέφτουν στο ρέζιντεντς. Ασφαλώς και συμφωνώ περι hype μέχρι ένα σημείο, απλά αν δεν ήτανε «κάτι» και η μουσική τους, θα ήτανε αρκετός ο κόσμος που θα την έκραζε. Εγώ βλέπω να κράζουν μόνο το hype, το οποίο παρεμπιπτόντως αν θέλανε να εκμεταλλευτούν πλήρως, θα κάνανε μια τεράστια περιοδεία, αυτή τη στιγμή θα γέμιζαν όλα τα μέρη που θα έκλειναν (χωρίς να αποκλείω το ότι μπορεί να το κάνουν στο προσεχές μέλλον βέβαια).

Εγώ βρίσκω τις επιρροές τους τρομερά αφομοιωμένες, τον ήχο τους πολύ φυσικό και «ενιαίο» (δεν ξέρω αν είναι δόκιμη η έκφραση, υποθέτω ότι με πιάνεις όμως). Το να ακούς μουσικές από διαφορετικές κουλτούρες και να μπολιάζεις μ' αυτές τη μουσική σου είναι κάτι διαφορετικό απ' το να παίζεις «εναλλακτικά» μουσικές με τις οποίες έχεις μεγαλώσει και πάνω σ' αυτό θα σου δώσω κι ένα παράδειγμα: οι Toids (που από δικό σου ποστ έμαθα και γαμάνε), οι οποίοι είναι αμερικάνοι, έχουν ένα κομμάτι ονόματι Tsiftetelli. Είναι το έβδομο κομμάτι απ' το δίσκο unblocked ears του 2006. Ταξίμι από αμερικάνους; Γιατί όχι! Γαμάει; Πολύ! Στην εξέλιξη του γίνεται τσιφτετέλι και μετά κάτι σαν ποντιακό. Εμένα δε με χαλάει καθόλου αλλά κανένας μπουζουκτσής δε θα το έκανε αυτό εδώ πέρα, και κανένας λυράρης δε θα έπαιζε τσιφτετέλια ανάμεσα στα ποντιακά. Θα μπορούσε δηλαδή κανείς να πει ότι δεν έχουν πιάσει την κουλτούρα, ότι είναι διαφορετικά πράγματα, ότι δεν παντρεύονται, εμένα πάντως δε με νοιάζει εφόσον το κομμάτι έχει ροή και είναι ωραίο σα σύνθεση. Ίσα-ίσα, βρίσκω ενδιαφέρον το πως κάποιος αντιλαμβάνεται μια κουλτούρα την οποία δεν έχει ζήσει.

Και τέλος, χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο, ο Bombino έγραψε τον τελευταίο δίσκο του με το Dan Auerbach των Black Keys παραγωγό, για την εταιρεία του Auerbach. Κι οι Black Keys αν έχουν hype ε; Μainstream ξεπούλημα; Δεν ξέρω. Μας νοιάζει; Μάλλον όχι.

Group Inerane τεράστιο κόλλημα από χθες, πρότεινε ανάλογες αφρικανίλες, διψάει ο κόσμος!