Nαι, αναφερόμουν στην αγορά καινούριου. Όσο για τις ιπποδυνάμεις, τα diesel γενικά χάνουν σε ιπποδύναμη, αλλά υπερτερούν σε ροπή (η οποία, ομολογουμένως, είναι πιο χρήσιμη σε κίνηση εντός πόλης), εφόσον δουλεύουν σε μεγαλύτερη συμπίεση, κάτι το οποίο όμως δεν ισχύει με τους turbo βενζινοκινητήρες των τελευταίων ετών. Φυσικά εδώ έρχεται η διαφορά κυβισμού (μάλλον αυτό εννοείς) και ναι, είναι αδύνατο ένα αυτοκίνητο μικρότερου κυλινδρισμού κατά 60% να είναι δυνατότερο (παρολαυτά ΕΙΝΑΙ σε ιπποδύναμη, αλλά σίγουρα χάνει αρκετά σε ροπή), αλλά έκανα αυτή τη σύγκριση για να τονίσω τη διαφορά. Μεταξύ αυτοκινήτων ίδιου κυβισμού, η σύγκριση είναι παραπάνω από αστεία.
Ένα αυτοκίνητο, από τα μικρά, που μου αρέσει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και θα σκεφτόμουν να αγοράσω, είναι το τελευταίο Fiesta 1.0 Ecoboost (125ps). Βέβαια εγώ πρώτα κυνηγάω τις επιδόσεις και δεν οδηγώ απλά για να πηγαίνω από το Α στο Β. Υπάρχει και μικρότερη έκδοση με 100ps. Και είναι πανέμορφο.
Σχετικά με τη σύγκριση ευρωπαϊκών και ιαπωνικών, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων κανένα αυτοκίνητο δε θα βγάλει σοβαρές βλάβες, αν αγοραστεί καινούριο και συντηρείται σωστά. Αν ΔΕ συντηρείται σωστά, όμως, οι πιθανότητες το αυτοκίνητο να φτάσει τα 500,000 και 1 μύριο χιλιόμετρα με το μικρότερο δυνατό κόστος είναι υπέρ των ιαπωνικών. Πολύ χοντρικά αυτά και με απλά λόγια. Επίσης κανένας μηχανικός δε μπορεί να σου πει 100% ότι το μεταχειρισμένο που κοιτάζεις δε θα σπάσει μεθαύριο. Το μεταχειρισμένο είναι πάντα λαχείο. Ποτέ δεν ξέρεις 100%. Με απλά μαθηματικά, λοιπόν, εφόσον ενδιαφέρεστε αποκλειστικά για μεταχειρισμένα, θα πρότεινα να μείνετε στα γιαπωνέζικα, για να έχετε το κεφάλι σας λίγο πιο ήσυχο.
Τέλος, τα ευρωπαϊκά συνήθως υπερτερούν σε εμφάνιση, εξοπλισμό, εσωτερικό κτλ. Τα ιαπωνικά σε κινητήρες, επιδόσεις. Την τεχνογνωσία που κατέχει η Honda δεν την έχουν όλες οι υπόλοιπες κατασκευάστριες κινητήρων αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, σκαφών, αεροπλάνων, διαστημόπλοιων συνδυασμένες.






