ανάλογα τι όργανο και τι ενισχυτή χρησιμοποιείς ακούς κι άλλα πράγματα (με το ίδιο πετάλι στις ίδιες ρυθμίσεις). Έχω διαβάσει σε πολλά φόρουμ ότι πολλοί παραπονιούνται για έλλειψη Low end σε megalith και σε fuzz face (μιλάω για χρήση με μπάσο).
Με λίγο ψάξιμο με τις ρυθμίσεις όμως νομίζω διορθώνεται και χωρίς να μπεις σε κυκλωματικές αλλαγές. Από την άλλη, το σοβαρό "πρόβλημα" των περισσότερων κλώνων του fuzz face και του megalith καθότι (πειραγμένος) κλώνος είναι ότι έχει πολύ μικρή αντίσταση εισόδου, πράγμα κακό για πετάλι γενικά. Αυτό μπορεί να σου προκαλέσει απώλεια ισχύος σε κάποιες συχνότητες (ανάλογα και την αντίσταση εξόδου του οργάνου σου). Συμβαίνει γενικά με τα πετάλια αυτό.
Οι δοκιμές που λες με τρανζίστορ και πυκνωτές δεν είναι δα και τόσο δύσκολες, αρκεί να ξέρεις 5 βασικά πράγματα για τα τρανζίστορ που χρησιμοποιείς (π.χ. τιμή κέρδους, γραμμική περιοχή, ρεύματα κλπ) καθώς και το τι επίδραση έχει κάθε τιμή πυκνωτή στο σημείο του κυκλώματος που θα το βάλεις. Διαλέγοντας ίδια στοιχεία κάθε φορά, παράγεις τον ίδιο ήχο με το ίδιο κύκλωμα. Προσοχή κυρίως πρέπει να δίνεις στην τιμή του κέρδους των τρανζίστορ γιατί αν έχεις αγοράσει 100 τεμάχια π.χ. από έναν τύπο τρανζίστορ αυτό δε σημαίνει ότι όλα θα έχουν την ίδια τιμή κέρδους (hfe). Τα μετράς με ένα πολύμετρο που μετράει κέρδος και κάνεις διαλογή γι'αυτά που σου κάνουν.
Και η θέση που μπαίνει το κάθε τρανζίστορ στο κύκλωμα έχει κρίσιμη σημασία (πάντα σε σχέση με το κέρδος).
π.χ. στη βαθμίδα εισόδου μπορεί μια διαφορά στο κέρδος να σου αλλάξει την αντίσταση εισόδου του κυκλώματος και να έχεις μικρές διαφορες στον ήχο.
Αν έχεις βαθμίδα παραμόρφωσης με τρανζίστορ (distortion ή fuzz) τότε μια διαφορά στα κέρδη των τρανζίστορ μπορεί να αλλάξει τη χροιά.
και πάει λέγοντας....
Όσον αφορά στο δικό μου πετάλι τώρα, το έχω τελειώσει ουσιαστικά.
Έχει:
- ένα ποτενσιόμετρο CLEAN με το οποίο προσθέτεις καθαρό σήμα στο φαζαρισμένο.
- ένα ποτενσιόμετρο TONE
- ένα VOLUME
και έχω πειραματιστεί με ένα ακόμα ποτενσιόμετρο το οποίο θα αλλάζει λίγο το χρώμα του φαζ. Έχω κάνει κάποιες δοκιμές απλά είναι θέμα απόφασης ποια ιδέα απ'όλες θα κρατήσω. Μου άρεσε μία εκδοχή όπου το ποτενσιόμετρο αυτό στο ένα του άκρο έδινε το μέγιστο fuzz και στο άλλο του άκρο μείωνε λίγο την παραμόρφωση και έδινε λίγο όγκο παραπάνω (έδινε και περισσότερα χαμηλά).
Οι τελευταίες μικροαλλαγές που έκανα πρόσφατα ήταν για να δίνει καλό απότέλεσμα και με μπάσο και με κιθάρα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν έχεις χρόνο και διάθεση και γνώσεις να το ψάξεις τότε με ένα μόνο κύκλωμα, πειράζοντας ελάχιστα πράγματα ή προσθέτοντας π.χ. ποτενσιόμετρα σε διάφορες θέσεις, φίλτρα ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο μπορείς, με ένα μόνο κύκλωμα επαναλαμβάνω, να βγάλεις ένα σκασμό διαφορετικούς ήχους.
Σε άλλα νέα:
τελευταία έκανα μια μικρή δοκιμή στον ενισχυτή του Neuroscar με ένα καινούριο κύκλωμα fuzz με κάργα ντουμ χροιά και πήγε καλά. Επειδή είναι πιο απλό σαν κύκλωμα μάλλον θα το έχω έτοιμο πολύ σύντομα.
Βασικά σας χρωστάω μερικά δείγματα από το πρώτο πετάλι... έρχονται σύντομα θέλω να ελπίζω.
Υ.Γ: το Pharaoh που ανέφερες είναι πειραγμένος κλώνος big muff





