Κατ' αρχάς, όλες οι απαντήσεις μου αφορούν αποκλειστικά τους δικούς σου ισχυρισμούς, τους οποίους κρίνω λανθασμένους και αποτέλεσμα μη συστηματικής μελέτης της ιστορίας, και δεν συζητώ τις απόψεις οποιασδήποτε άλλης ομάδας. Δε μειώνω τίποτε πέρα από την ισχύ των επιχειρημάτων σου. Δε προσπαθώ να μειώσω τα επιτεύγματα της αρχαίας Ελλάδας, αλλά μόνο την δική σου προσπάθεια να αποδόσεις χαρακτηριστικά σε αυτή την ιστορική περίοδο τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην ιστορική πραγματικότητα.
Το ότι οι γονείς ήταν κύριοι υπεύθυνοι (στην πραγματικότητα, αποκλειστικά υπεύθυνοι, όπως ανέφερα) είναι σοβαρό αρνητικό. Οι ίδιοι οι γονείς είχαν τρομερά περιορισμένες γνώσεις. Όπως ανέφερα ήδη στην πρώτη μου απάντηση επί του θέματος, στην καλύτερη μπορούσαν να διδάξουν στα παιδιά τους ανάγνωση, γραφή και την τέχνη του πατέρα τους. Η γνώση του φυσικού κόσμου ήταν προνόμιο όσων είχαν την οικονομική δυνατότητα να προσλάβουν παιδαγωγό. Ακόμη και στην σύγχρονη εποχή, μπορείς σοβαρά να ισχυριστείς ότι οι γονείς εν γένει κατέχουν επαρκή γνώση και κατανόηση των αντίστοιχων επιστημονικών πεδίων ώστε να διδάσκουν στα παιδιά τους την ύλη που καλύπτουμε έως και το Λύκειο;
Για παιδαγωγικούς σκοπούς δεν επαρκούν οι γνώσεις του διδάσκοντος πάνω στο αντικείμενο εκπαίδευσης. Η διδασκαλία απαιτεί και την ικανότητα της σύνταξης της γνώσης σε μία λογική, σταδιακή σειρά, η οποία αφ' ενός πρέπει να ανταποκρίνεται στις προαπαιτούμενες γνώσεις κάθε αντικειμένου, αφ' ετέρου πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ηλικία των μαθητών και τους περιορισμούς κατανόησης που αυτή θέτει.
Είναι αληθές πως, παρά τις προσπάθειες μας για σωστή επιλογή δασκάλων και καθηγητών, δεν μπορούμε να εγγυηθούμε παρά ένα ελάχιστο επίπεδο ικανότητας που καθορίζουν οι σπουδές του διδάσκοντα. Ωστόσο, εσύ σε αυτό το post υποστηρίζεις ένα σύστημα όπου δεν υπάρχει κανένας έλεγχος της ικανότητας του διδάσκοντα-γονέα που θα αναλάβει την εκπαίδευση των παιδιών του, ούτε σε επίπεδο γνώσεων, ούτε σε παιδαγωγική ικανότητα.
------
Εν γένει, αυτό που καταλαβαίνω από τα posts σου σε αυτό το thread είναι ότι η απογοήτευση για την σύγχρονη κοινωνία σε έχει οδηγήσει σε μία, ας πούμε ευγενικά, ρομαντική θεώρηση της κουλτούρας της αρχαίας Ελλάδας, η οποία δεν έχει ιδιαίτερη επαφή με την ιστορική πραγματικότητα.