Βασικά αυτό το αφισάκι που πόσταρα δεν λέει πουθενά ότι η τούρτα των φοιτητών στην Κρήτη αποτελεί την σαπίλα της αναρχίας . Η σαπίλα βρίσκεται στην επάνω εικόνα αλλά μάλλον δεν προσέχτηκε. Είναι μια εικόνα που δείχνει δυο υπόλοιπες εικόνες συνδιασμένες , των εργατών που δουλεύουν σε μία εξόρυξη πετρελαίου και από πάνω δύο στρατιώτες που έχασαν στον πόλεμο του Ιράκ έναν συμπατριώτη τους. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΠΙΛΑ . Οι υπόλοιπες εικόνες δείχνουν στο βαθμό που μπόρεσα την μετάλλαξη του αναρχικού κινήματος , που στις βασικές αρχές του είναι το ίδιο όμως. Νταξ τώρα , η φότο με την τούρτα είναι τραβηγμένη , σίγουρα δεν είναι όλη η πρακτική των σύγχρονων αναρχικών αυτή. Όμως οι διαφορές του τότε (1900-1939 περίπου ε) και του σήμερα είναι πολλές κι σημαντικές :
- Τότε όπως δείχνει η φώτο στην Ισπανία (CNT) , δεν υπήρχε κάλυψη των χαρακτηριστικών τους , σήμερα το κύριο επιχείρημα της κουκούλας είναι ότι τους προφυλάσσει από πιθανές συλλήψεις από τον κατασταλτικό μηχανισμό , αλλά αυτό είναι το τίμημα του αγώνα σου , αν πραγματικά είσουν ΟΚ με την θεωρία σου δεν θα είχες κανένα πρόβλημα να είσαι ακουκούλοτος γιατί η ορθότητα της ιδεολογίας σου και συνεπώς της πρακτικής της θα συσπείρωνε τον λαό μαζί σου και θα "νομιμοποιούσε" την δράση σου στις συνειδήσεις του κόσμου.. αν θέλεις αυτό βέβαια... Σε αντίθεση με τους παλαιότερους αναρχικούς που όχι μόνο συλαμβάνονταν από την εξουσία αλλά και θανατώνονταν ή τους κρεμούσαν σε καμία πλατεία , και όμως εκείνοι δεν φορούσαν κουκούλα...
- Σε σύνδεση με το πάνω κομμάτι , σήμερα υπάρχει σε πολύ μεγάλο βαθμό απόκρυψη όχι μόνο των χαρακτηριστικών αλλά και της ιδεολογικής ταυτότητας.Σήμερα αυτοαποκαλούνται «αντιεξουσιαστές», «αντιεξουσιαστές κομουνιστές», «αυτόνομοι», «αυτοδιαχειριζόμενοι» «ελευθεριακοί κομουνιστές» κ.α. Κάθε γκρούπα προβάλλει το δικό της όραμα για τη σωτηρία του κόσμου και όλες τους είναι ολιγόζωες. Είτε σβήνουν, όταν τα μέλη τους ενσωματωθούν στο σύστημα από το οποίο παραστράτησαν, είτε διασπόνται και κάνουν καινούριες γκρούπες.
Υπάρχουν και άλλες διαφορές αλλά θα βγω καραofftopic του κερατά
Και επειδή αυτό το θρεντ είναι συγκεκριμένο και δεν αφορά όλο το ζήτημα του αναρχικού κινήματος θα ήθελα να σημειώσω κάτι στο θέμα που αφορά τις φυλακές.
Δεν είναι καινούργιο ζήτημα , στην ισπανική εξουσία (Λαϊκό Μέτωπο αποτελούμενο από τους σοσιαλδημοκράτες, κομουνιστές, τροτσκιστές, αναρχικούς) λίγο πριν την άνοδο του Φράνκο , οι αναρχικοί στη Βαρκελώνη προσπάθησαν να εφαρμόσουν το κοινωνικό τους πρότυπο. Από τα πρώτα μέτρα που πήραν ήταν να ανοίξουν τις φυλακές και να απελευθερωθούν κάθε είδους εγκληματικά και φασιστικά στοιχεία που πύκνωσαν στη συνέχεια τις γραμμές του Φράνκο. Αρνήθηκαν κάθε συντονισμό με την κεντρική διοίκηση της δημοκρατικής Ισπανίας όπως στο θέμα δημιουργίας εθνικού τακτικού στρατού, πράγμα που οδήγησε μετέπειτα στην εύκολη επικράτηση του Φράνκο. Σήμερα το ζήτημα σχετικά με τις φυλακές αφορά και την αντίληψη των νεοαναρχικών περί αντίστασης με πρωταγωνιστες περιθωριοποιημένους από την κοινωνία όπως οι μετανάστες, οι ομοφυλόφιλοι, η νεολαία και το λούμπεν προλεταριάτο (βλέπε Μαρκούζε).
Τέλος , κλείνω με αυτό. Οι παλαιότεροι αναρχικοί είχαν πολύ σημαντική επιρροή στο εργατικό κίνημα (βλέπε 1η Διεθνής) κυρίως επειδή τότε μεγάλη πλειοψειφία των εργατών ήταν μικρο'ι'διοκτήτες και έβλεπαν το αστικό κράτος όλο και γίνεται ένας γίγαντας και οι διανοούμενοι αναρχικοί επιρρεασμένοι από πολλές σκεψεις του Διαφωτισμό εξέφρασαν την αναγκαιότητα της διάλυσης του κράτους αυτου. Σήμερα οι σημερινοί αναρχικοί εκθειάζουν την τεμπελιά, την παρακμή, κοροϊδεύουν τους εργάτες επειδή δουλεύουν και διατείνονται πως αν όλοι σταματούσαν να εργάζονται τότε ο καπιταλισμός θα κατέρρεε και θα τον αντικαθιστούσε η αναρχική ουτοπία.
Αυτό ήθελε να θείξει η αφίσα μου. Και καλό είναι πριν κάποιος πετάξει την μαλακία του να καταναλώνει περισσότερη φαιά ουσία στο να προσέξει καλύτερα το "μηνυματάκι" του άλλου.
Περιμένω ραντεβού ε![]()