χεστήκαμε ποιος το λέει, δεμπα να το λέει και ο Ισαάκ Νεύτων, άμα είναι παπαριά είναι παπαριά
για την περί συνειδήσεως μπούρδα:
όλα ανάγονται στο πρόβλημα του 3ου ανθρώπου. το οποίο δε λύνεται ποτέ. εγώ δεν πιστεύω ότι η συνείδησή μας μας δίνει μία πιστή εικόνα του κόσμου ή του εαυτού ή ότι έχει κάποια έννοια αντικειμενικής ύπαρξης καθεαυτής, ή ότι αυτομάτως συνείδηση σημαίνει ελεύθερη βούληση και ευθύνη των πράξεων. Είναι μία έννοια που συγκεντρώνει πολλές βιολογικές λειτουργίες, οι οποίες αν φτάσουν πάνω από κάποιο κατώφλι πολυπλοκότητας μπορούν να τη δημιουργήσουν ως αναδυόμενη ιδιότητα, με διαφορετικά επίπεδα και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας από ζώο σε ζώο κι από είδος σε είδος. Το αν η συνείδησή μου με κάνει να νομίζω ότι επιλέγω ανάμεσα σε δύο ενδεχόμενα ή αν με κάνει να δικαιολογώ την επιλογή που έχω ήδη κάνει έχει πάρα πολύ μικρή σημασία, γιατί απ' όσο ξέρουμε μέχρι τώρα τουλάχιστον, ένα ποδήλατο πιχί δεν έχει καν αυτήν την πολυτέλεια, όσο πετάλι του κάνεις πετάλι αυτό θα πάει θέλει δε θέλει. εγώ την πολυτέλεια του να χωρίζω αιτίες και αποτελέσματα και τον εαυτό μου από το περιβάλλον την έχω, άσχετα αν είναι a priori ή a posteriori.
για την περί λογικής μπούρδα
και για πες μας δηλαδή, ποιος είναι αυτός που σου απέδειξε ότι η λογική δεν είναι το απόλυτο μέσο για την ανακάλυψη των πάντων; μήπως.... η ίδια η λογική που θέτει όρια στον εαυτό της;
το νοητικό πείραμα με την τσαγέρα στο διάστημα του ράσελ θα μας βοηθήσει
η λογική δεν μπορεί να αποδείξει αν η τσαγέρα υπάρχει ή όχι
εσένα η τσαγέρα μπορεί να σε εμπνέει να είναι το νόημα της ζωής σου, η αλήθεια των πάντων σου ρε παιδί μου. ψάχνοντας την τσαγέρα σου στο διάστημα μπορεί να σε οδηγήσει να βρεις το νόημα της ζωής (σου), τη χαμένη δεύτερη κάλτσα από το αγαπημένο σου ζευγάρι και το πυθαγόρειο θεώρημα
όταν όμως πας να συνεννοηθείς με κάποιον άνθρωπο και κάπως διαφωνείτε ή κάπως δεν καταλαβαίνει, ή κάπως πρέπει να τον πείσεις, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την τσαγέρα.
γιατί εσύ θα λες υπάρχει κι αυτός θα λέει δεν υπάρχει και θα τελματώσει η συζήτηση και γενικά σκατά
ή γιατί θα είναι ένας άλλος που δεν ψάχνει τσαγέρα αλλά ψάχνει καφετιέρα ξερωγώ και τους βάζεις αυτούς δίπλα δίπλα και λέει ο ένας όχι τσαγέρα είναι όχι καφετιέρα είναι και πάλι σκατά.
μπορεί η λογική να είναι ατελής περιγραφή της πραγματικότητας, αλλά λέει τουλάχιστον αυτά που μπορούν να ειπωθούν για τον κόσμο με βεβαιότητα.
πώς να το κάνουμε, σε έναν ευκλείδιο χώρο το τρίγωνο έχει 180 μοίρες πάει και τελείωσε