Εννοείται ότι άμα έχει καλύτερα ηχεία ο χαι-φαϊάς θα ακούσει περισσότερα πράγματα, πράγμα που σημαίνει κιόλας ότι ο ήχος θα είναι μάλλον σκατά αν οι μουσικοί και ηχολήπτες άκουγαν και άρα έκαναν ότι να ναι στα στάδια της μίξης και μάστερινγκ. Αλλά υποτίθεται ότι δεν υπάρχει περίπτωση να έχει μαστεράς μέτρια ηχεία, καθώς έτσι κοροϊδεύει τον κόσμο. Υποτίθεται ότι το μάστεριν είναι σημείο αναφοράς επειδή ακριβώς διαθέτει τον χώρο και τον όλο εξοπλισμό να έχει μία αντικειμενικά καλή και ουδέτερη ακουστική - το οποίο είναι ακριβώς στο μέσο όρο, καθώς τα consumer συστήματα - χώροι ακροάσης έχουν άλλα περισσότερα μπάσα λιγότερα πρίμα, άλλα λιγότερα πρίμα περισσότερα μεσαία κτλ. Μέσος όρος (που λέει πάλι και o Katz) = περισσότεροι ευχαριστημένοι ακροατές. Βέβαια εδώ που είμαστε φτωχοδιάβολοι λέμε ότι κάνουμε και μάστεριν με ηχεία των 500 ευρώ χωρίς μπάσα και σε τετράγωνο δωμάτιο με αντήχηση στο θεό.. τι να κάνουμε. Η αλήθεια είναι ότι ειδικά σε underground μουσικές βγαίνουν πράγματα χωρίς να έχουν ιδέα ούτε οι μουσικοί ούτε οι ηχολήπτες πως ακούγονται, και όταν τα βάζουν σε άλλους χώρους τρέχουν να κρυφτούν Τώρα αν την έχει μεγαλύτερη ο χαι-φαι-άς σε αυτή τη περίπτωση, δε ξέρω.. αλλά πάντως δεν είναι μόνο να τα σκας το θέμα. Το άλλο μισό είναι η γνώση πως να τα κάνεις να δουλέψουν μέσα στο χώρο που έχεις.

Μινιμιν hi-fi και ηχοληψία δε θα 'πρεπε να είναι κάτι διαφορετικό. Για να κρίνεις σωστά εξοπλισμό που φτάνει σε τέτοια επίπεδα ποιότητας πρέπει να έχεις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ γνώσεις από έναν τυχαίο ηχολήπτη, αλλιώς να πάρεις το ηχείο/πικάπ/γουοτέβερ που θες να μου πουλήσεις με δεκαπέντε χιλιάρικα και να το βάλεις στο κώλο σου. Όσον αφορά την ακρίβεια κτλ, προφανώς μόνο τα ακριβά το προσεγγίζουν - μόνιτορ με 200 ευρώ όσο να προσπαθεί να είναι φλατ etc και να το καταφέρνει (που δεν) θα έχει άλλα προβλήματα.