Μόλις το είδα.Δεν έχω δει τον Λόγο του Βασιλιά,αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να πάρει το όσκαρ από αυτό το αριστούργημα...
Real men don't get the Earth to help carry their luggage, mate
Both Kennedys murdered by mutants? Shit
Ο Κρόνενμπεργκ λες. Σε ποιά ταινία;
Οντόπικ:
Ισχύουν τα παραπάνω. Δε με ενοχλεί το «επιφανειακό» του πράγματος ή δεν θα το έλεγα έτσι. Με ενοχλεί ότι ο αρονόφσκυ συνήθως μου βγάζει ότι κάνει έναν φοβισμένο μικροαστικό κινηματογράφο. Όπως θα το έκανε η θεία σου που σου λέει να γυρίσεις στις 10 στο σπίτι και να προσέχεις γιατί μπορεί να σου ρίξουν κάτι στο ποτό σου. Στην ταινία που είδα το «ηθικά επιλήψιμο» είναι τζίζ: Παίζουν τα μουνιά τους! πιάνουν πούτσες! κάνουν λεσβιακά! κάνουν σεξουαλικά αστεία με τσιζμπεργκερ!! η κακιά κοπέλα βγάζει κουμπιά από την ταμπακέρα της και στα προσφέρει!! Τα κλισέ δίνουν και παίρνουν: ο (γάλλος) σκηνοθέτης είναι απλώς ένας έκφυλος κόπανος που σαν χαρακτήρας στην ανάπτυξη του (και στην ερμηνεία του, σόρι κασέλ, σε πάω) μπορούσε να είναι επίσης ο κακός προπονητής του ραγκμπι, ο αρχηγός της αντίπαλης συμμορίας καράτε, ο τίμος δράκος στη giant όπως συμπεριφέρεται στα γκομενάκια. Η κακιά κοπέλα τα πίνει με τον τομ και τον τζέρι στα μπαρς, έχει ένα κακό τατουαζ, παίρνει ναρκωτικά, θέλει το ρόλο σου, αποπλανιέται και αποπλανεί! Ο ρυθμός είναι πράγματι αγχωτικός αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν κατάλαβα σε κάνενα σημείο της ταινίας γιατί να πρέπει να συμβαίνει αυτό, νομίζω ότι απλά με ενόχλησε χωρίς λόγο. Ο λευκός κύκνος παίζεται σα κλαμμένο μουνί από την πορτμαν στα 7/10 της ταινίας αλλά ομολογουμένως το όλο πράγμα σώζεται στα τελευταία 15-20 λεπτά. Όπου το γλυκό δένει αρκετά καλά πάνω στο κλασικό έργο (το περίμενες βέβαια αλλά δεν πειράζει αυτό), οι μισοανατροπές με τα ψυχωσικά και τις φαντασιώσεις σκάνε ωραία, υπάρχει μια κάποια κορύφωση και οι τίτλοι πέφτουν με μια ικανοποίηση στην αίθουσα.
Συμπέρασμα: αυτό που λέμε άνιση ταινία, θα μπορούσε να είναι ένα αριστούργημα γυρισμένη από άλλο σκηνοθέτη με άλλο σενάριο σε έναν άλλο πλανήτη αλλά δεν είναι. Παρ' όλα αυτά σε καμία περίπτωση σαβούρα, φτιαγμένη έτσι και παιγμένη έτσι που θα σαρώσει τα πάντα στα οσκαρ και θα μείνει για πάντα στην καρδιά του φιξερ που θα ζήσει πιο ευτυχισμένος από εμάς τους πικρόχολους θεατές.
Last edited by ikonoklast; 26-02-2011 at 06:01.
Εισαι τουλαχιστον υπερβολικος και φανφαρολογος και γραφεις ενα καρο μαλακιες για να εντυπωσιασεις με την τοσο "σωστη και ζυγισμενη" αποψη σου, κανοντας το τοσο απλοικα και επιφανειακα που και ο Αρονοφσκυ θα ζηλευε.
Μεσα σε λιγες γραμμες προσπαθεις να κερδισεις τις εντυπωσεις για την αποψη σου α) εκφραζοντας τη δυσαρεσκεια σου για το στερεοτυπο της "κακιας" κοπελας και αγνοωντας το οτι ο σκηνοθετης το παρουσιαζει επιτηδες ετσι, β) κατακρινοντας τον συντηρητισμο απεναντι στα ελευθερα μουνια και τις πουτσες που φανταζομαι πως εσυ στην προσωπικη σου ζωη βλεπεις να παρελαυνουν μπροστα σου καθε μερα και τα γαμας κιολας αν εχεις καυλες αν κρινω απο το υφακι σου, γ) καταδικαζοντας την ευκολη κριτικη που γινεται στα χαπακια και στα ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, και τελος, δ) χρησιμοποιωντας παρομοιωσεις με αναφορες στο Καρατε Κιντ και τη Λαμψη. Σοβαρα τωρα?
Δηλαδη μετα απο ολα αυτα, εχεις το θρασος να κατηγορεις τον Αρονοφσκυ για μικροαστισμο και χρηση ευκολων τεχνασματων ωστε να εκβιασει συμπαθειες και καλες κριτικες και οσκαρς και φιξξξερς που θα ζησουν ευτυχισμενους? Σοβαρεψου καποια στιγμη και σταματα να βλεπεις το καθε τοπικ σαν μια αποστολη να πεις την "σωστοτερη" αποψη, ειδικα οταν προκειται περι κινηματογραφου. Ο Amnesiac και πολλοι ακομα που ποσταραν ευχαριστηθηκαν την ταινια και την θεωρουν απο πολυ καλη εως αριστουργημα, επειδη ακριβως ο Αρονοφσκυ τους δινει καποια πραγματα στο πιατο, και τους αφηνει να αντιληφθουν και να απολαυσουν τα υπολοιπα απο μονοι τους. Βαλε σε αυτα και το ποσο εντονη ειναι η ταινια σε ολη την εξελιξη της (κατι το οποιο ενιωσες και δεν ξερεις γιατι ενιωσες, αλλη κορυφαια δηλωση αυτη), και μπορει να καταλαβεις γιατι αρεσε σε πολυ κοσμο. Δε χρειαζεται καθε ταινια να ειναι το νεο Mulholland Drive, το οποιο ειναι για αλλες στιγμες και το εγκρινουμε και αυτο, αφου πολλες φορες μια λιγο καπως πιο ευπεπτη ταινια ειναι καλυτερη απο πολλες αλλες που προκαλουν δυσκοιλιοτητα, και τις οποιες αν κρινω απο την τελευταια σου παραγραφο πρεπει να ελαττωσεις.
Εν κατακλειδι, ναι, σου απαντησα επειδη γουσταρω ΟΤΙ εχει κανει ως τωρα ο Αρονοφσκυ και επειδη με αναφερεις συγκεκριμενα, καθως μαλλον σε αυτο αποσκοπουσες, αλλα αν ειναι να προσπαθησεις να κανεις ψευτο-φλειμ του κωλου, γραψε τουλαχιστον μια αποψη γεματη αρχιδια οπως ο ΚοιλιαΣαμπρελα, με τον οποιο διαφωνω καθετα, αλλα και να θελω δε μπορω να του πω κατι γιατι ο τροπος του ηταν αριστουργηματικος.
ΥΓ. Εισαι ο πρωτος που καταφερε να κραξει ΚΑΙ την ερμηνεια Πορτμαν μεσα σε ολα τα αλλα, πρεπει να νιωθεις ξεχωριστος![]()
Θα απαντήσω σε όλα γιατί μου αρέσει ο τρόπος που με είπες πόζερο.
Δεν με ενοχλεί η ύπαρξη της κακιάς κοπέλας. Με ενοχλεί ο τρόπος που δείχνεται στον θεατή ότι αυτή είναι κακία και πάνω σε αυτό δεν σχολίασες.
Δεν έχω να σχολιάσω εδώ κάτι. Αν κάποιος σοκάρεται από γκόμενες που βγαίνουν σε μπαρ, έχουν τατου, κάνουν ναρκωτικά και πιάνουν πούτσες τότε φαντάζομαι ότι οι συμβολισμοί της ταινίας του είναι αρκετοί. Αν αυτοί πάλι που δεν σοκάρονται από τα παραπάνω + ένα λεσβιακό στο πανί σημαίνει ότι γαμάνε τα πάντα και ζούνε μέσα σε πούτσες και μουνιά τότε ξέρω πολύ κόσμο που είναι έτσι και ουάου που δεν το 'χα καταλάβει ότι συμβαίνει.
Δεν υπάρχει επιχείρημα εδώ. Πράγματι το κάνω.γ) καταδικαζοντας την ευκολη κριτικη που γινεται στα χαπακια και στα ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
Όχι πολύ αλλά εγώ γέλαγα όταν το σκεφτόμουνα!δ) χρησιμοποιωντας παρομοιωσεις με αναφορες στο Καρατε Κιντ και τη Λαμψη. Σοβαρα τωρα?
Δεν έχω κάτι να πω σε αυτό και μένα δεν μου αρέσει όταν δεν μου αρέσει μια ταινία.
Αυτό που είπα είναι ότι ο ρυθμός της ήταν αγχωτικός και δεν κατάλαβα τον λόγο. Ένας αγχωτικός ρυθμός σε ένα σημείο που το σενάριο το απαιτεί και ο θεατής το καταλαβαίνει κάνει μια έντονη σκηνή. Από την στιγμή που υπάρχει τόσο άγχος στον ρυθμό από την αρχή της ταινίας χωρίς κάποιο σημαντικό λόγο και χωρίς να ταλαντεύεται αυτό νομίζω ότι δείχνει έλλειψη οικονομίας στα μέσα. Για κάποιους άλλους μπορεί να είναι άποψη, σεβαστό, αλλά θα ήθελα να ακούσω και το γιατί.Βαλε σε αυτα και το ποσο εντονη ειναι η ταινια σε ολη την εξελιξη της (κατι το οποιο ενιωσες και δεν ξερεις γιατι ενιωσες, αλλη κορυφαια δηλωση αυτη)
Δεν ξέρω τι καταλαβαίνεις εσύ αλλά ο σαμπρέλας είπε ότι η ταινία δεν έχει να πει τίποτα, ότι η πορτμαν παίζει σαν ζουλάντερ με σταθερή γκριμάτσα και ότι πήξαμε στην κουλτούρα Αλκίνοου Ιωαννίδη. Δε ξέρω τι είναι άποψη με αρχίδια αλλά όλοι οι σωστοί μπαρμπάδες κινηματογραφοπατέρες που έχω γνωρίσει/διαβάσει τουλάχιστον ρίχνουν τα γκομενάκια με πιο βαρβάτες αναφορές από Κρονενμπεργκ και Αρτζέντο.γραψε τουλαχιστον μια αποψη γεματη αρχιδια οπως ο ΚοιλιαΣαμπρελα, με τον οποιο διαφωνω καθετα, αλλα και να θελω δε μπορω να του πω κατι γιατι ο τροπος του ηταν αριστουργηματικος.
ΥΓ. Εισαι ο πρωτος που καταφερε να κραξει ΚΑΙ την ερμηνεια Πορτμαν μεσα σε ολα τα αλλα, πρεπει να νιωθεις ξεχωριστος![]()
Καλως, μιας και απαντησες σοβαρα, θα αναγκαστω κι εγω αν και μερικα ηταν αυτονοητα θαρρω αλλα ας τα αναφερουμε.
1. Η κακια κοπελα δεν παρουσιαζεται ως κακια στην ταινια, αλλα ως η τελεια ενσαρκωση του μαυρου κυκνου, ο οποιος συμβολιζει την λαγνεια, το απαγορευμενο, την αμαρτια. Ο Αρονοσφκυ αποσκοπει να "μιλησει" σε αυτην την πλευρα του καθενος μας με την Μιλα Κουνις και οσα αυτη πραττει, και οχι να τα κατακρινει ή να τα παρουσιασει ως κατι που δεν πρεπει να κανει καποιος. Απλα χρησιμοποιει ως μεσο τις παρανομιες και το "κλασικα απαγορευμενο" για να αναδειξει το ρολο του μαυρου κυκνου, δεν το βρισκω τοσο μεγαλο αμαρτημα, να πω την αληθεια το βρισκω αναξιο σχολιασμου ως κατι αρνητικο, ειδικα εφοσον εκπληρωνει τοσο δυνατα το σκοπο του.
2. Αντιθετα με τον Κυνοδοντα, στον οποιο ο δημιουργος εμφανως προσπαθει να σοκαρει (το αν ειναι καλο ή οχι αυτο, δεν ειναι του παροντος, και συνειδητα δε θα το κρινω εδω), σε αυτην την ταινια δεν υπαρχει καμια τετοια προσπαθεια. Απαντησα στο νουμερο 1 γιατι χρησιμοποιουνται δυνατα συμβολα οπως η χρηση ναρκωτικων, ο γυναικειος αυνανισμος, το λεσβιακο κ. ο. κ. Πιο ρεαλιστικη θα ηταν μια προσεγγιση απο τον θεατη του στυλ "χμμμ ειχε την Πορτμαν και την Κουνις και τις εβαλε να κανουν λεσβιακο, απλα γιατι αυτο πρεπει να υπαρχει σαν σκηνη σε αυτο το συμπαν και γιατι θα καυλωσει κοσμο". Φτηνο τρικ ισως, αλλα οχι αυτο για το οποιο το περασες, κατα τη γνωμη μου παλι. Περισσοτερο σοκαριστικες ηταν οι οποιεσδηποτε σκηνες με νυχια και μαχαιρωμενα προσωπα (πετυχημενα θαρρω!).
3. Αναφερθηκα παραπανω στα ναρκωτικα, ειναι μεσο προβολης της ωραιας αμαρτιας και του πειρασμου, και οχι "σοκαριστικο στοιχειο". Και ως αυτο δουλευει, συμφωνω πως αν ηθελε να το πασαρει ως Αποκαλυψη θα αποτυγχανε.
4. Κι εγω χρησιμοποιησα την Αποκαλυψη για να μαθεις!
5. Φυσικα και κανεις δε σε υποχρεωσε να σου αρεσει η ταινια, και δεν το υπονοησα πουθενα νομιζω.
6. Το Black Swan ειναι διλογια (...) μαζι με το Wrestler. Ο Αρονοφσκυ εχει δηλωσει πως ειναι εδω και χρονια παραλληλα projects στο μυαλο του, με τη βασικη ιδεα (και πολλα αλλα, και το τελος, εστω σχεδον) να ειναι η ιδια. Κατακριτεο? Ισως, κανεις δε θελει να βλεπει την ιδια ταινια. Πραγματευονται οι ταινιες σχεδον το ιδιο θεμα? Την εσωτερικη παλη του καθενος με την αποτυχια και την επιθυμια για επιτυχια και ευτυχια? Ναι. Ειναι η ιδια ταινια? Χμ, θα μπορουσε, αν ειχαν το ιδιο κλιμα. Η μια ειναι απο τις πιο μελαγχολικα, μαγευτικα και καθηλωτικα αργες ταινιες που εχω δει, και η αλλη ειναι απο τις πιο γρηγορες, αγχωτικες και νευρικες ταινιες που εχω δει. Ειναι αυτος ο μονος λογος για τον οποιον ειναι ετσι η ταινια φτιαγμενη, δηλαδη για να το διαχωρισει τοσο απο το Wrestler? Δεν ξερω.
7. Ο Σαμπρελας εκανε ενα εντελως γραφικο ποστ το οποιο και μουτζωσα γιατι διαφωνω καθετως, αλλα τον προσκυνησα για το οτι το εκανε και δεν ηθελα να το χαλασω για κανενα λογο, γι αυτο και δεν το σχολιασα. Ισως να το πινκαρα, αλλα ειχε πολλα πινκς οταν το ειδα!
Τελος, αυτα που γραφω για το Black Swan μπορει να δειχνουν πως ισως τη θεωρω αριστουργηματικη και υπερτελεια κτλ κτλ, αλλα η αληθεια ειναι πως τη θεωρω την πιο αδυναμη του Αρονοφσκυ μετα το Π, και πως γενικα εχω πολυ μεγαλυτερο σεβασμο για το Wrestler, κυριως γιατι δεν κανει τοσο μπαμ οτι ειναι Αρονοφσκυ. Πιστεψε με, αν βγαλει ταινια που δε μαρεσει, θα το πω, και σιγουρα θα γινει καποτε αφου η παρακμη ερχεται στα παντα. Απλα δε νομιζω πως εχει συμβει ακομα.
Last edited by FIXXXER; 26-02-2011 at 07:34.
Σκέψου και αυτή την οπτική. Η πρωταγωνίστρια παρουσιάζεται υπερπροστατευμένη από τη μάνα της, με εμμονή με το χορό, αθώα, να μην έχει δοκιμάσει πολλά πράγματα, και γενικά να μην έχει ξαναζήσει τέτοια πράματα. Σε ΕΚΕΙΝΗ πως λες να φαίνονται οι γκόμενες που βγαίνουν σε μπαρ, έχουν τατού, κάνουν ναρκωτικά και πιάνουν πούτσες; Μήως κακές και σοκαριστικές; Μήπως ακριβώς όπως τις παρουσίαζε ο Αρονόφσκι; Μήπως θα της προκαλέσουν ένα άγχος όπως αυτό που διακατείχε την ταινία; Μήπως δεν προσπαθεί να συμβολίσει κάτι πέρα από την απλή αντίθεση ανάμεσα σε αυτούς τους δύο χαρακτήρες; Μήπως το κάνει τέλεια;
Χιντ: απάντα ναι σε όλα για να είσαι σωστός.
@fixxxxer, προσπάθησα να σου πω ότι «δεν εκπληρώνει τόσο δυνατά το σκοπό του» ακριβώς γιατί οι συμβολισμοί μου φάνηκαν αφελείς.
@KoiliaSamprela, thx.
@Harbinger of Death, θα μπορούσαν να είναι και έτσι τα πράγματα. Υπάρχει πάντα το δεδικασμένο του requiem for a dream και του αρονοφσκυ γενικά σαν σκηνοθέτη όμως που με δυσκολεύει να του δώσω κάτι τέτοιο.
Καλά, μη γίνεσαι ταύρος κι εσύ.
Νοστιμο ηταν, αλλα λυπαμαι δεν χορτασα.
Σαν σκηνοθέτης εχει εξελιχθει σε παπατζης (με οτι καλο ή κακο συνεπαγεται αυτο).
Δεν του δινω πληρες ΟΚ στην αισθητικη αρτιοτητα (και εκει πονταρα κυριως για να την εκτιμησω αναλογα, γιατι το στορυ ηταν αναμενομενο).
Αρχικά συμφώνησα με Λόκι, αλλα η ταύτιση ήρθε με τα ποστς ικονοκλαστ.
Αυτα και καλη της επιτυχια.
Και τι τρεχει επιτελους με αυτον τον λαιμο της Πορτμαν?
Εδώ και 5 σελίδες σχολιάζετε ψιλοασήμαντες μικρολεπτομέρειες. Ο λόγος που ο Αρονόφσκι τα σερβίρει όλα έτοιμα στο πιάτο είναι για να σε βάλει μέσα στη ψυχολογία της Νίνας, και τα καταφέρνει περίφημα, τόσο πολύ που σχεδόν ταυτίζεσαι.
Μεγαλωμένη απο μία καταπιεστική μάνα η Νίνα αποκτάει μια ψεύτικη προσωπικότητα, η μάνα της τη κάνει μια τελειομανή μπαλαρίνα για να δει στη κόρη της ότι δεν κατάφερε η ίδια, γεννόντας αυτήν. Δεν έχει εξερευνήσει ποτέ τον εαυτό της, η ζωή της είναι τελείως γραμμική και καθορισμένη απο τη μανούλα της, εξού λοιπόν και η διχασμένη προσωπικότητα. Ο ρόλος του μαύρου κύκνου τη βάζει να σκεφτεί και να έρθει σε επαφή για πρώτη φορά στη ζωή της με όλα αυτά τα πράγματα, τη σεξουαλική ζωή, τα ναρκωτικά, τη σκατοψυχία και τη μαυρίλα της ζωής. Προσπαθεί συνεχώς να αφεθεί ελεύθερη, να βρεί τον εαυτό της, όπως της είπε ο γάλλος σκηνοθέτης, κάνοντας τα πάντα για να πάρει το ρόλο. Το μόνο που καταφέρνει όμως είναι να ταυτίζεται με όλους! Με το προηγούμενο αστέρι, με τη Κούνις, με τη μάνα της. Δεν μπορεί να βρεί τον εαυτό της γιατί έτσι μεγάλωσε, χωρίς προσωπικότητα. Οι νευρώσεις δεν είναι καθόλου άκυρες καθώς το άγχος, οι σκέψεις και τα ψυχικά κατάλοιπά μιας ολόκληρης καταπιεσμένης ζωής είναι τόσα πολλά που απλά δε μπορεί να συγκρατήσει τίποτα, δεν μπορεί να το ελέγξει και ξεφεύγει, αγνή αλλά γλυκιά παράνοια.
Αυτό άλλωστε είναι και το ζουμί της ταινίας, να ΝΙΩΣΕΙΣ όλο αυτό το άγχος και τη παράνοια να αυξάνεται χωρίς σταματημό με climax τη νίκη ενάντια στη διχασμένη προσωπικότητά της, το καταπληκτικό performance και τη λύτρωση μέσα απ'το θάνατο. Η Νίνα ταυτίζεται με το ρόλο της και ο θεατής με τη Νίνα. Πανέμορφο πράγμα. Πανέμορφη ταινία!
Όλα αυτά συνδυασμένα με το αριστούργημα του Τσαικόφσκι.
Συμπέρασμα:
Originally Posted by alaiah
βρήκες walkthrough για την ταινία;
Throughout the times of perplexity and illusion
We've got some last Gods left, worth keeping
That go by such names as Kindness and Honesty.
I want us to hold swords again
As in the years of the old tales.
But this time, to fight for Dignity and Solidarity.
Against the waves of darkness and death
I'm walking with Eternal Brightness in my eyes.
![]()