αυτό τώρα τι επιχείρημα είναι, η αποστασιοποίηση εκτός από ασφάλεια αφήνει και πολύ περισσότερα περιθώρια για (κριτική) σκέψη. στην περίπτωση που αναφέρεις η αίσθηση του άμεσου κινδύνου (σε περίπτωση που ο κόμης γκρίσνακ έβγαινε κάθε τόσο παγανιά και... έσφαζε σκουρόχρωμους), ο φόβος και ο πανικός δεν θα σε άφηναν να εκτιμήσεις οτιδήποτε. και τη στρατηγική του ναπολέοντα δε θα μπορούσες να εκτιμήσεις άμα ήταν έτοιμος να σε μακελέψει ένας στρατιώτης του, τι μας λέει αυτο τώρα;
Παπαριές; Από πού κι ως πού; Δηλαδή εσύ ακούς μουσική μόνο για να διαμορφώσεις ιδεολογία και να αποκτήσεις είδωλα;
Επίσης η παρομοίωση του Αμνήζιακ με τον Ξήγα είναι εντελώς λανθασμένη, το να μην πηγαίνουμε σε λάιβς ενός ασφαλίτη που συγκεντρώνουν 50 άτομα και να τα προπαγανδίζουμε αρνητικά έχει στόχο και δύναται να τον χτυπήσει προσωπικά (τον ΚΩΛΟΜΠΑΤΣΟ ντε), αν εγώ δώσω ευρώ δέκα για να πάρω σιντάκι Μπούρζουμ καθαρά από ενδιαφέρον για έναν ψυχοπαθή που τυγχάνει να είναι μουσική ιδιοφυΐα χέστηκε η φοράδα στ' αλώνι.
Γυρναγα απο "επισκεψη" σε κορασιδα στην Σαντα.
Ακριβως.Μια χαρα τα λες.Και γι'αυτον ακριβως τον λογο η ασφαλεια μου μου εδωσε περιθωρια για σκεψη και εγω σκεφτηκα αυτο που ανεφερα παραπανω.Και για να σε διορθωσω,δεν ειναι καποιου ειδους επιχειρημα αλλα μια ειλικρινης ερωτηση-απορια.
εντιτ:Mε την προυποθεση παντα οτι εμενα η μουσικη του Βαργκ με αφηνει παγερα αδιαφορο.Η ερωτηση απευθυνεται κυριως προς τους φανς.
Last edited by Nasum; 22-11-2009 at 17:50.
Мама Люба давай, давай, давай
Πάντως γενικώς εγώ συμφωνώ με τον προβληματισμό του Amnesiac. Δηλαδή υπάρχουν δυο λογικές εκδοχές:
α)Κοιτάς τις υπηρεσίες που αγοράζεις και όχι τα πρόσωπα που τις προσφέρουν:
Δηλαδή αγοράζεις το σιντί του Μπούρζουμ επειδή το γουστάρεις ή πηγαίνεις στις συναυλίες του Ξήγα γιατί φέρνει καλές μπάντες και τις οργανώνει καλα (θεωρητικά μιλάω, δεν ξέρω πώς είναι οι συναυλίες του), ή αντίστοιχα τα απορρίπτεις ως προϊόντα που δεν πληρούν τις προυποθέσεις που έχεις θέσει.
β)Πριν αγοράσεις ένα προϊόν/υπηρεσία, κοιτάς πρώτα σε ποιον δίνεις τα λεφτά, δηλαδή αν θεωρείς ότι αυτός είναι κακός άνθρωπος/έχει ιδεολογία με την οποία διαφωνείς προτιμάς να δώσεις τα λεφτά σου σε κάποιον άλλο.
Τώρα αν μέσα στα σιντί του Μπούρζουμ υπήρχε έντονη ναζιστική προπαγάνδα, ή αν στις συναυλίες του Ξήγα υπήρχαν 10 μπάτσοι μέσα στο χώρο για να φρουρούν, θα ετίθετο ζήτημα του πόσο ποιοτικό θεωρείς το προϊόν, όχι του αν συμφωνείς ή όχι. Δηλαδή όπως εγώ δεν τρελλαίνομαι να πηγαίνω σε Κνητοφεστιβάλ κι ας έχουν ωραίο πρόγραμμα γιατί κάποια στιγμή θα αρχίσουν τα "δυνατό ΚΚΕ, δυνατός ο λαός" και θα μου χαλάσουν όλη την ατμόσφαιρα, έτσι δεν θα αγόραζα ένα άλμπουμ Μπούρζουμ αν ήταν γεμάτο σβάστικες ή οι στίχοι του έλεγαν "καύτε τους εβραίους και τους μαύρους να καθαρίσει ο κόσμος".
Οπότε εγώ επιλέγω να αγοράσω το άλμπουμ του Μπούρζουμ γιατί θεωρώ ότι ως καλλιτεχνικό έργο κατά πάσα πιθανότητα θα αξίζει τα λεφτά του, όπως επίσης δεν θα χα θέμα να πάω σε συναυλία του Ξήγα αν ήταν κάποια μπάντα που ήθελα να ακούσω και η συναυλία άξιζε επίσης τα λεφτά της, όπως θα πήγαινα και στο Κνητοφεστιβάλ που προανέφερα αν μπορούσα να είμαι σίγουρος ότι θα παρέμενε στα πλαίσια του μουσικού φεστιβάλ και δεν θα άρχιζαν τα συνθήματα κλπ.
Από εκεί και πέρα, ενδιάμεσες απόψεις του στυλ "σε αυτόν δίνω λεφτά παρ'ότι λέει μαλακίες και θέλει ξύλο, ενώ στον άλλον δεν δίνω ενώ κάνει (ας πούμε) παρόμοια πράγματα" είναι κάπως χαζοχαρούμενες, και λίγο δικαιολογίες κατά τη γνώμη μου. Δηλαδή προφανώς ο Ξήγας δεν κάνει και ΤΟΣΟ τρομερές συναυλίες ώστε να σας λείψουν, ενώ ένας δίσκος Μπούρζουμ πιθανώς να σας πονούσε αρκετά περισσότερο. Αυτά +ότι αν σας πει κανείς "καλά ρε μαλάκα ακούς τη μουσική του φασίστα;" θα μπορείτε να του απαντήσετε ότι πρόκειται για μουσική ιδιοφυία, ενώ για τον Ξήγα δεν έχετε τρόπο να δικαιολογήσετε πώς "παραβήκατε την ιδεολογία σας". Στρουθοκαμηλισμός λοιπόν.
Δεν είναι θέμα ανταλλαγής χρημάτων όμως, είναι θέμα αφομοίωσης της κάθε Τέχνης/Λαϊκής Κουλτούρας. Αγαπάς στα αλήθεια κάτι επειδή κάπως σε επηρεάζει, όπως και αν είναι αυτό. Όσο περίεργο είναι το "δεν τον στηρίζω οικονομικά επειδή διαφωνώ με τις ιδέες του, αλλά τον ακούω κρυφά!", τόσο είναι και το "εγώ ακούω μόνο όσους είμαστε ίδιοι, δηλαδή Πραγματικά Ιδιοφυείς". Θεωρώ ως δεδομένο πως ένας μη οπαδός των Burzum θα απορρίψει τον Vikernes όσο έχει απορρίψει και τους Burzum. Το αν θα τον αποδεχτούν (μέχρι και το αν θα τον εκθειάσουν, πράγμα διαφορετικό) πιστεύω θα έπρεπε να αφορά αυτούς τους οποίους νιώθουν με Burzum, αυτούς που τρελαίνονται με τα φιλόσοφεμς και δεν τα θεωρούν σκατοάλμπουμς και παγερά αδιάφορα. Αλλίως είναι πανεύκολο να πολεμάς κάτι που έχεις απορρίψει τελείως, τους Burzum, τον Μπάγεβιτς, τον Πάολο Κοέλιο και τον Σάμπατακ. Απορρίπτω πανεύκολα μια τεράστια πλειοψηφία καλλιτεχνικών εκφράσεων, και δεν χρειάζεται να εξηγώ κάθε φορά γιατί, απλά επειδή είναι αντίθετες στην αισθητική μου και πάει, τέρμα. Όλοι σας το κάνετε. Το πως είναι δυνατόν να "χώρεσε" ένας Vikernes στην αισθητική μου, εμένα που είμαι γαμάτος, και μιλάω για μένα μόνο, που είμαι γαμάτος, μπορώ να σας το εξηγήσω : Τα άλμπουμς του αποτελούν ολοκληρωμένα έργα τέχνης, το ποιόν των οποίων με αφορά ιδιαιτέρως, όταν ταξιδεύω και γω πάνω στο ζωγραφισμένο καραβάκι του "Filosofem" (ναι, αυτό του Theodor Kittelsen), όταν θαυμάζω πραγματικά τον τρόπο που ηχογραφούσε σε σχέση με το τι μηνύματα ήθελε να στείλει στην παραπαίουσα ροκ/μέταλ/πανκ γυαλάδα, όταν αρρωσταίνω από κάβλα (άλλες φορές είμαι μποέμ, καπνίζω πίπα και ρητορεύω le filosofem) με τις συνθέσεις του, όταν με περικυκλώνει η αρνητικότητά του, όταν νιώθω σαν να μου συμβαίνουν όλα αυτά που ο τύπος ντύνει μουσικά. Έτσι μπορεί να χωρέσει ένας προβληματικός τύπος στην αισθητική μου και να τον δεχτώ. Και δεν υπάρχει μόνο ο Βίκερνες, υπάρχει ο Oscar Wilde, o Knut Hamsun (ΕΙΔΙΚΑ αυτουνού η περίπτωση με έχει φέρει σε απείρως βαθύτερους προβληματισμούς από όσο του Varg Vikernes), o Jack London ακόμα, ο Frank Miller, και πραγματικά πολλοί άλλοι. Διάολε, θα ξαναπώ τον Hamsun. Ο τύπος ήταν γραμμένος στο ναζιστικό κόμμα, υποστήριζε ΤΑ αίσχη, τις πολιτικές του πράξεις ντρέπομαι και που τις διαβάζω, αν ήταν γείτονάς μου θα του έσκαγα ίσως τα λάστιχα, θα του πήδαγα την κόρη και θα του έδειχνα ποστς του Σάμπατακ, αλλά έχω διαβάσει την "Πείνα", τον "Παν" και την "Βικτώρια" και κάποτε άλλαζε η ζωή μου με αυτά, διαμορφωνόμουν, και σήμερα που τα ξαναδιαβάζω σημαίνουν το ίδιο για μένα. Χωρίς να έχω ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ κοινό με την κοινωνική περσόνα του Hamsun.
Έτσι Amnesiac αντέχω τους εκάστοτε Vikernes αυτού του κόσμου, και όχι τους Ξηγάδες. Και δεν θεοποιώ κανέναν. Ίσως το κάνω καμιά φορά, ναι, αλλά συμβαίνει με ανθρώπους που έχω αποδεχτεί πλήρως πλήρως, που θα τους άφηνα να μιλήσουν για τα πάντα αντί για μένα. Άλλο θέμα αυτό.
Δεν έχω διαβάσει το θρεντ, (ε οκ, μαντεύω τι λέτε), αλλά το αποπάνω είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό ποστ.
Μούσια ωραία όλαυτα και συμφωνώ, αλλά πόσες φορές πρέπει να γράψω ότι δε ρωτάω γιατί αγαπάτε το Βικέρνες, αλλά γιατί καταδικάζετε όσους πάνε σε συναυλίες του ΞΗΓΑ. Το έχω πει χίλιες φορές, δε μου προκαλεί απορία το γιατί ένας καλός άνθρωπος γουστάρει τη μουσική ενός νεοναζί, αλλά γιατί ο ίδιος καλός άνθρωπος βρίσκει πανεύκολο το να κατακρίνει έναν άλλο άνθρωπο που για τους ίδιους λόγους επιλέγει να πάει σε μια συναυλία του ΞΗΓΑ. Και ναι, είναι οι ίδιοι λόγοι, από τη στιγμή που πιθανότατα ο κάθε Ρούθλες έχει τόσο ψηλά στην υπόληψη του την τρουμέταλ μπάντα που φέρνει ο ΞΗΓΑΣ όσο εσύ τους Burzum.
Δε βάζω εγώ ιδεολογικά διλήμματα ή κάτι τέτοιο, αλλά αυτός που θα κατηγορήσει τον Ρούθλες επειδή πάει σε συναυλία ενός ασφαλίτη, αυτόματα έχει βάλει ο ίδιος τον ιδεολογικό/πολιτικό παράγοντα σαυτό που ονομάζουμε μουσική γενικότερα. Έχει απορρίψει τις συναυλίες του ΞΗΓΑ επειδή είναι ασφαλίτης και όχι επειδή δεν του αρέσουν οι Scanner. Ε και "περιμένω" από αυτό τον άνθρωπο που αρέσκεται στο να βλέπει τα μουσικά πράγματα υπό ένα ιδεολογικό πρίσμα, να κάνει το ίδιο και για τις μπάντες που γουστάρει.
Ή έστω να παραδεχτεί το αυτονόητο που μόνο ο φθόγκος είπε, ότι για πράγματα που αγαπάει κάποιος μπορεί να κάνει υποχωρήσεις που σε άλλη περίπτωση δε θα έκανε και που είναι αντίθετες με την γενικότερη φιλοσοφία του.
Εσύ αν κατάλαβα καλά δεν πας σε συναυλίες του ΞΗΓΑ γιατί δεν έχουν να σου προσφέρουν τίποτα ή τουλάχιστον όχι τόσα όσα η μουσική του Βικέρνες και όχι επειδή ο ΞΗΓΑΣ είναι ασφαλίτης. Ή για να το πω αλλιώς, μπορείς εύκολα να σταθείς στην ασφαλίτικη ιδιότητα του ΞΗΓΑ και να τον καταδικάσεις γιαυτή επειδή δε σου "στοιχίζει" κάτι σημαντικό η απώλεια αυτών που σου προσφέρει. Αυτό όμως είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα απαυτό που συζητάμε.
I went down into the valley to pray.
I got drunk and I stayed all day.
Για να το πω ακόμα πιο απλά, η μια και μοναδική ερώτηση μου είναι η εξής : όταν εσύ ο ίδιος έχεις προσωπική εμπειρία από το να αποδέχεσαι έναν μουσικό παρόλο που δε συμφωνείς σε τίποτα από την ιδεολογία και τις πράξεις του, πώς μπορείς να λες σε κάποιον άλλο "μη πας στον ΞΗΓΑ γιατί είναι ασφαλίτης";
I went down into the valley to pray.
I got drunk and I stayed all day.
Δεν με απασχολούν οι συναυλίες του Ξηγά, κυρίως επειδή φέρνει εντελώς αδιάφορα ονόματα ως επί το πλείστον. Οι μισές καφετέριες των εξαρχείων που πίνουν καφέ οι αττίλες και βρίζουν τους ρουθλεςς, ανήκουν σε πρωην αστυνομικούς ή στον Αιγέα. Δεν με απασχολεί ο Ξηγάς, θα προτιμούσα να μην υπάρχει, δεν θα πήγαινα σε συναυλία που κάνει επειδή η αστυνομική του ιδιότητα μόνη της μου είναι μονάχα απεχθής, οι συναυλίες του αδιάφορες, ενώ ας πούμε θα θεωρούσα ισχυρότερο συναυλιακό κακό την Alterground. Δεν θα μου άρεσε να έδιναν όλοι φράγκα στους ξηγάδες, αλλά ούτε στους altergrounds. Έχω φάει παστίτσιο στο εστιατόριο Αυτόφωρο έξω από την Γαδα, εξαιρετικό παστίτσιο. Αλλά σου μίλησα για το πως αντέχω έναν Βίκερνες στη ζωή μου, και όχι έναν Ξηγά, ή έναν που δεν ενοχλείται καθόλου από τους εκάστοτε τέτοιους τύπους εκεί έξω. Δεν καταδίκασα κάποιον που πάει σε συναυλίες του Ξηγά, αλέξανδρε. Δεν μου αρέσει που υπάρχει τέτοιος κόσμος, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας, όπου του αρέσει πάει του καθενός. Το ότι μπορεί να μαρέσει να κάνω χαβαλέ στους διάφορους βλάκες ρούθληδες εκεί έξω, δεν σημαίνει αυτόματα πως καταδικάζω τον κάθε βαμμένο οπαδό που θέλει να δει την μπάντα του. Αν ο Ξηγάς έφερνε τον Burzum live, θα ξενέρωνα που ο Burzum κάνει live και δεν θα πήγαινα. Οποιοσδήποτε και αν τον έφερνε. Πιθανότατα δεν θα πήγαινα σε οποιοδήποτε live του τύπου, επειδή δεν ψήνομαι να συμμετάσχω σε οτιδήποτε διοργανώνει ένας τέτοιος τύπος, είτε κερδοσκοπεί είτε όχι. Σε τι άλλη παιδαριώδη απορία χρειάζεται να απαντήσω όμως;
Ουφ όταν ρωτάω αν θα πηγαίνατε σε συναυλία του Βικέρνες που διοργανώνει ο ΞΗΓΑΣ, μπορείτε να θεωρήσετε αυτονόητο ότι κάτω από το όνομα του Βικέρνες περιλαμβάνεται και οποιοσδήποτε μουσικός θα θέλατε να δείτε λάιβ, δε χρειάζεται να λέτε "η μουσική των Burzum είναι για να την ακούς στο σπίτι" ή "δε θα γούσταρα να δω το Βικέρνες λάιβ". Δηλαδή πρέπει να προσαρμόζω την ερώτηση ανάλογα με τα μουσικά γούστα του καθενός; Ε απάντησε μου για τον Bonnie 'Prince' Billy ξερωγώ, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Το πώς αντέχεις ένα Βικέρνες στη ζωή σου το έχεις ξεκαθαρίσει πλήρως αν και δεν αναρωτήθηκα ποτέ γιαυτό, αυτό που ακόμα (λολ) δεν έχω καταλάβει είναι πώς δεν αντέχεις έναν ΞΗΓΑ στη ζωή των άλλων. Και οκ, εσύ είπες ότι δε τους καταδικάζεις, οπότε ας απαντήσουν αυτοί που το κάνουν.
Όταν σκεφτώ κάτι εξίσου παιδιαριώδες θα επανέλθω.
I went down into the valley to pray.
I got drunk and I stayed all day.
οκ, σειρά μου, αν τελικά ο Ξηγάς ήταν ο Burial τι θα κάνατε;
Egw pantws ama ton eferne o ΞΗΓΑΣ ton vikernes tha phgaina sthn sunalia ntymenos gallos migas rapper me omofovika sundroma kai tha moiraza fulladia gia vivlia pou na lene pws na xasete varos se 30 meres