καταρχήν συνεχίζεις να συνδέεις τον μόραλ ρέλατιβισμ με μία ακραία μηδενιστική εκδοχή που δε ξέρω καν καλά καλά αν την υποστηρίζουνε πολλοί και σοβαροί άνθρωποι. Εγώ ακαδημαϊκώς (!) το έχω γνωρίσει ως ένα προοδευτικό κίνημα σκέψης ας πούμε που είναι κοντά σε αντι-ιμπεριαλιστικές, διαπολιτισμικές απόψεις, οι οποίες φυσικά και διατηρούνε όλα τα βασικά των αντικειμενικίζουσων, human rights - westen society έθικς. Δεν έχω δει κανένα ανθρωπολογο/κοινωνιοτέτοιο πουθενά να σου απαντάει σε φάση καλά κάνουνε όταν του λες καλοί οι ζουλού αλλά τρώνε και καμία αντίπαλη φυλή στα κάρβουνα άμα λάχει ξέρω γω. Και ναι, έχει δίκιο ο κάφρευ, φυσικά και δεχόμαστε αντικειμενικότητες και οι κονσεκουένσιαλιστς και οι ρέλατιβιστς και οι γουοτέβερ, απλά και το πόσο και που έχει μεγάλη σημασία. Το θέμα είναι επίσης ότι θεωρητικώς, μεθοδολογικώς είναι λάθος να τις δέχεσαι (και αυτό μάλλον υποστηρίζει ο κάφρευ) επειδή δε ξέρεις εάν θα ισχύουν στην επόμενη κοινωνία που θα μελετήσεις και δε θα έρθουν τα πάνω κάτω ξαφνικά. Πρέπει να είσαι case specific. Το γεγονός ότι κάποια πράγματα δεν έχουνε αλλάξει στην ανθρώπινη φύση στο κάτω κάτω τόσα χιλιάδες χρόνια δε σημαίνει ότι δε θα αλλάξουν και στο μέλλον.





