παλι, με αυστηροτητα: φουκω - η αρχαιολογια της γνωσης, φουκω - οι λεξεις και τα πραγματα. ελα διαβασμενος.
παλι, με αυστηροτητα: φουκω - η αρχαιολογια της γνωσης, φουκω - οι λεξεις και τα πραγματα. ελα διαβασμενος.
this is radio freedom.
Α και όσον αφορά το γιατί οι αναλυτικοί έχουν το 80%, είναι πολύ απλο. Γιατι τα πανεπιστήμια δεν τα πληρώνει ο ντεριντά και ο φουκώ, τα πληρώνει ο σβεν και ο έρικ. Οταν λοιπόν ενας φυσικός/χημικός/οικονομολόγος/γιατρός προσπαθούν να βελτιώσουν την επιστήμη τους (για να δικιολογήσουν τα λεφτά που παίρονυν απο τον σβεν και τον έρικ) ρωτανε στο τμήμα της φιλοσοφίας "Αυτή η θεωρία είναι επιστημονική Η τσαρλατανική" και οι μεν αναλυτικοί παίρνουν θέση και σου εξηγούν τι είναι επιστήμη και τι τσαρλατανισμός και σε βοηθούν όντως να προχωρήσεις στην επιστήμη σου (ετσι ξεκίνησα εγω να ασχολούμαι με το θεμα) ενώ απο την άλλη οι ηπηρωτικοί σου λενε "νοτ ιντερεστινγκ, λετσ ντισκας για το ποσο σε τραυμάτισε η μνήμη του πούτσου του μπαμπά σου". Λοιπον ειναι ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΟ οτι οταν θα γίνει η επόμενη αξιολόγηση του τμήματος φιλοσοφίας απο τους αντιπροσώπους του σβεν και του έρικ, οταν θα ρωτήσουν τον πρύτανη της Ιατρικής, της Φυσικής κλπ που πιστεύουν οτι πρέπει να δωσουν τα λεφτά του σβεν και του έρικ, αυτοί θα πουνε ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΣ!! ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΣ!! οχι γιατι είναι αναίσθητοι αλλα γιατι όντως πιστεύουν οτι είναι χρήσιμοι ευρύτερα.
Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influences, are usually the slaves of some defunct economist.
J. M. Keynes.
outsourced στον brad deLong, καθηγητή πολιτικης οικονομίας στο berkeley;
Spoiler
Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influences, are usually the slaves of some defunct economist.
J. M. Keynes.
5 στους 8 ερίτες δεν κατάλαβαν το ποστ μου.
koita ksana.
koita ksana.
Γιατί?his value theory is wrong
γιατι το ειπαν οι προφετσορς~!
this is radio freedom.
εμ, είναι προφανές οτι το εκφράζει ως τη μία αποψη και στην επόμενη προταση παραθέτει και την αντίθετη. Στις επόμενες παραγράφους λέει τη δική του.
Α και η οικονομική θεωρία του μαρξ δεν απορίπτεται απο όλους τους οικονομολόγους, πχ αυτός εδώ και αυτός εδώ στο τελευταίο τους βιβλίο έχουν εκφραστεί υπέρ της. Και μιλάμε για νομπελίστα καθηγητή του μπερκελει και καθηγητή του Γέιλ, δηλαδή μεγάλα κεφάλια στο χώρο, όχι το φούφουτο!
Το πρόβλημα με τη θεωρία του μάρξ το γράφει ο ντεΛονγκ αλλα θα στο κάνω πιό λιανά. Ο Μαρξ πίστευε οτι όταν πληρώνεις τους προλετάριους με ενα κλάσμα της αξίας που παράγουν και το υπόλοιπο το παίρνουν οι καπιταλιστές για να το επενδύσουν σε νέα εργοστάσια που θα παράγουν νέα αγαθα, κάποια στιγμή οι προλετάριοι δεν θα μπορούν να αποροφήσουν τα αγαθά που παράγουν, οπότε οι καπιταλιστές θα δούν τα κέρδη τους να πέφτουν και ο καπιταλισμός θα βρεθεί σε κρίση. Αυτό είναι ενα ποιντ που είχε κατ αρχήν συλλάβει πρώτος ο Μιλλ, το οποίο δέχονται οι περισσότεροι οικονομολόγοι, με πρώτους πρώτους τον Κευνς και τον Μιλτον Φριντμαν.
Εκεί που έκανε λάθος ο μαρξ ήταν στο οτι η κρίση στον καπιταλισμό είναι αναπόφευκτη. Εκεί ήρθε ο Κέυνς την εποχή του κραχ και είπε οτι η κρίση μπορεί να λυθεί με το να δανειστεί το κρατος και να ξοδέψει, ετσι ωστε παρότι οι προλετάριοι δεν μπορούν να αγοράσουν τα παραγόμενα αγαθά, το κράτος μπαίνει στη μεση και χτίζει δρομους πχ, ωστε να δώσει στους εργάτες που χτίζουν το δρόμο το παραπάνω εισόδημα που χρειάζονται. Αυτό όντως ισχύει (αποδείχτηκε στην πράξη) αλλα ο Μαρξ δεν το δέχτηκε ποτέ, γιατι το να δανείζεται το κράτος σημαίνει οτι στο μέλον θα φορολογήσει και επειδή η φορολογία χτυπά περισσότερο τους πλούσιους αυτό δεν θα γίνει ποτε. Σε αυτό, ο Μαρξ αποδείχτηκε λάθος απο το 1934, γιατι τοτε ο Ρουζβελτ έκανε ακριβώς αυτό που ο Μαρξ πιστευε οτι κανένας πολιτικός σε μια καπιταλιστική χωρα δεν θα κανει: Δανείστηκε, ξόδεψε και κάλυψε τη διαφορά αυξάνοντας την φορολογία στους πλούσιους (που σε κάποια φάση εφτασαν να πληρώνουν το 90% στην ανώτατη φορολογική βαθμίδα)
Στη συνέχεια ήρθε ο Μιλτον Φριντμαν και είπε οτι αν το κράτος δανείζεται αβέρτα τοτε ναι μεν θα ξεφύγει η οικονομία απο την κρίση, αλλα ο κοσμος θα χάσει την εμπιστοσύνη του στην αξία του χρήματος και έτσι θα έρθει πληθωρισμός. Και αυτή η πρόβλεψη αποδείχτηκε σωστή στα 70ς. Είπε λοιπόν οτι είναι πιο σωστό, το κρατος να μην δανειστεί ούτε να ξοδέψει, αλλα να μειώσει τα επιτόκια ετσι ωστε ο ιδιωτικός τομέας να κάνει πιο πολλές επενδύσεις (γιατι αν το επιτοκιο είναι 10% και μια επένδυση μου δίνει 10% δεν θα την κανω, θα κρατήσω τα λευτά μου στη σιγουριά, ενώ αν τα επιτόκια πάνε στο 2% θα έχω μεγαλύτερο κίνητρο να τα ρισκάρω) και ετσι, αντι πχ το κράτος να φτιάχνει δρόμους, φτιάχνει ο ιδιοτικός τομέας πχ σιδηροδρομικές γραμμές και πληρώνοντας τους εργάτες καλύπτεται το κενό στη ζήτηση. Επίσης ο Φριντμαν είπε οτι αν τα επιτόκια πάνε στο 0 και πάλι δεν βλέπουμε προκοπή, τοτε το κράτος μπορει απλά να τυπώσει χρήμα και να το πετάξει απο ελικόπτερα στους πολίτες. Ο Μαρξ και αυτό δεν το δεχτηκε οτι θα μπορούσε να το κάνει ποτε μια καπιταλιστική κυβέρνηση γιατι ο πληθωρισμός χτυπαει τους πλούσιους δανειστές και βοηθά αυτούς που έχουν πάρει δάνεια. Αλλα και σε αυτό είχε άδικο, γιατι πχ στην τωρινή κρίση η Φεντ πέταξε απο το ελικόπτερο πάνω απο 1 τρις. Δηλαδή και εδώ αυτό που είχε πει ο Μαρξ οτι δεν θα γίνει έγινε.
Αυτός είναι ο λόγος που οι οικονομολόγοι προτιμούν τα μοντέλα του Κευνς και του Φριντμαν. Το μοντέλο του μαρξ, εχει κάποιες σωστές βάσεις αλλα κανει λάθος ως προς το ότι μια καπιταλιστική κυβέρνηση δεν μπορεί ποτε να κανει κατι που δεν συμφέρει τους πλούσιους, η πραγματικότητα έδειξε οτι μπορεί. Και επειδή αυτό που μετράει ειναι το ποσο καλά προβλέπει ενα μοντέλο, οι οικονομολόγοι χρησιμοποιούν τον Κέυνς και τον Φριντμαν, γιατι τα μοντέλα τους προβλέπουν καλύτερα την πραγματικότητα.
Last edited by katwrimos; 21-09-2011 at 22:58.
Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influences, are usually the slaves of some defunct economist.
J. M. Keynes.
Το τι μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση δεν είναι ομως μέρος της οικονομίας καθαυτής. Είναι θέμα των πολιτικών επιστημών και της κοινωνιολογίας. Είναι λογικό να απορρίπτεται μια οικονομική θεωρία για πολιτικούς λόγους, και να εξακολουθεί να αυτοπαρουσιάζεται η οικονομία ως ξεχωριστή επιστήμη απο τις παραπάνω? Με ανθρώπους που πιστεύουν οτι μπορούν να έχουν απόψεις έξω απο το χρωματιζμό οποιασδήποτε ιδεολογίας?
Τέλοσπάντων, δεν απαντάς ακριβώς αυτό που σε ρώτησα. Μιλάω για το labour theory of value το οποίο θρυλλείται οτι θεωρείται λάθος. Γιατί?
Κατωριμος σπουδαζεις/εχεις σπουδασει οικονομικα? Αν οχι, τι?
Let The Freak Flag Fly!
kala, ta rwtan auta?
Η σκέψη μου είναι πλήρως αλλοτριωμένη, ιδεαλιστική, αταξική, αντιπατριωτική και "ολίγον άρρωστη".
Η οικονομία πάντα δανειζόταν στοιχεία απο τις άλλες κοινωνικές επιστήμες και τουμπαλιν. Δεν σε καταλαβαίνω, είναι σαν να λες οτι οι χημικοί δεν πρεπει να αναπροσαρμόσουν τα μοντελα τους ωστε να συμφωνούν με την κβαντομηχανική γιατι το δευτερο είναι πεδίο των φυσικών.
Η θεωρία που αναφέρεις, χρησιμοποιήται ακόμα. Αν πάρεις εναν ισολογισμο, θα δεις οτι εχει ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ, ΠΑΘΗΤΙΚΟ και ΚΕΡΔΗ, δηλαδη δεν αρνήθηκε ποτέ κανεις οτι αν δεχτούμε οτι η αξία ενος αγαθού ισούται με την εργασία που απαιτείται για αυτό, ενα κομάτι της εργασίας, η υπεραξία δηλαδή γινεται ΚΕΡΔΟΣ.
Τωρα στους κύκλους των μικροοικονομικών, ο λόγος που η θεωρία είναι ντισκρέντιτεντ είναι γιατι υπάρχει μια πιό απλή θεωρία, αυτή του οριακού ωφέλους η οποία καταλήγει στις ίδιες λύσεις με λιγότερα ασάμπσιονς, οποτε με βάση το οκκαμς ρέιζορ προτιμάται. Για παράδειγμα ας πουμε οτι εγω κι εσυ ζουμε σε ενα νησί μόνοι μας και ο θεός περιγράφει την οικονομική μας ζωή με εξισώσεις. Αν θεωρήσει οτι η καρύδα μου αξίζει τα 20 λεπτα που μου πήρε για να σκαρφαλώσω στο δεντρο και να την κατεβάσω, τοτε θα μπορούσα να στην πουλήσω για 20 λεπτά εργασίας. Εσύ θα περναγες αυτά τα 20 λεπτα καθαρίζοντας τον κήπο μου. Αν όμως εσύ γουσταρες περισσότερες καρύδες αποτι εγώ να μου καθαρίζεις τον κήπο, τοτε θα επρεπε εγώ να σε βαζω να δουλέψεις περισσότερες ώρες αν εχω το συμφέρον μου στο μυαλό σου. Οπότε θα επρεπε να εισάγουμε ενα παραπάνω ασάμπψιον για το πόσες ωρες σκαρφαλώματος στην καρυδια ισουνται με μια ωρα κηπουρικής. Με βαση την θεωρία του οριακού ωφελους, αυτό το ασάμπψιον είναι άχρηστο. Απλως υποθέτουμε οτι ο καθένας μας θα θελήσει να πάρει απο τον άλλο όσες περισσότερες ώρες εργασίας χρειάζεται. Θέτουμε την πρώτη παράγωγο ίση με το 0 και ένας απο τους αγνώστους εξαφανίζεται μαγικά.
Θα μου πεις μα το ίδιο δεν είναι να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε το ποσες ώρες εργασιας για το αγαθό Α ισούνται με το αγαθο Β και σου λέω ναι, το αποτέλεσμα στο παράδειγμα αυτό θα ήταν το ίδιο. Αλλα στα μικροοικονομικά μοντελα με συστήματα 500 διαφορικών εξισώσεων που προσπαθούν να προβλέψουν ποσο θα είναι η ανεργία του χρόνου, το να έχεις εναν αγνωστο λιγότερο είναι μεγάλο πραμα.
Βιντνα ΝΑΙ, got a problem with that?
Last edited by katwrimos; 22-09-2011 at 00:40.
Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influences, are usually the slaves of some defunct economist.
J. M. Keynes.