Quote Originally Posted by Deggial View Post
Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει κατ' ανάγκην, δεδομένου ότι:
α) υπάρχει ανταγωνισμός στον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών. Π.χ. Αθήνα-Ιωάννινα συμφέρει το ΚΤΕΛ, γιατί θα πληρώσεις γύρω στα 25 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. θα πληρώσεις 20 ευρώ (12 εκ των οποίων η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) + βενζίνη που είναι άλλα ~55-60 ευρώ. Υπάρχει πλεονέκτημα στην διατήρηση του χαμηλού κόστους για την εξασφάλιση ευρύτερης καταναλωτικής προτίμησης.

b) υπάρχει ανταγωνισμός για την ανάληψη της εργολαβίας, αρκεί το leasing να διαρκεί για εύλογο, μικρό χρονικό διάστημα.
Το πρώτο δεν είναι σοβαρό επιχείρημα. Όποιος παίρνει αμάξι το παίρνει και για λόγους ευκολίας, επειδή το χρειάζεται στην άλλη πόλη, εν τέλει το παίρνει γιατί μπορεί, δε δίνεις 15-20.000 ευρώ για αμάξι για να πηγαίνεις με το κτελ, επειδή θα γλιτώσεις κάποια ευρώ από διόδια. Επίσης αν δεν το κατάλαβες μόλις έδωσες συγκεκριμένο παράδειγμα που αποδεικνύει ότι στην πράξη αυτό δε δουλεύει, καθώς δεν είδα να πέφτει το αντίτιμο των διοδίων ρίου-αντιρρίου επειδή το κτελ είναι στη μισή τιμή.
Το δεύτερο είναι επίσης παράδειγμα κατά αυτού που λες, καθώς ο ανταγωνισμός στην ανάληψη της εργολαβίας μεταφράζεται θεωρητικά σε χαμηλότερη προσφορά, άρα και χαμηλότερου επιπέδου υπηρεσίες ώστε να βγει όσο γίνεται μεγαλύτερο κέρδος. Κανείς δεν πήρε εργολαβία από το κράτος "επειδή προσφέρει καλές υπηρεσίες". Στις απευθείας αναθέσεις πρώτο ρόλο έχει η διαπλοκή και όχι το "κοινό συμφέρον".

Quote Originally Posted by SpiritCrusher View Post
Χμ αν κατάλαβα καλά, λες πως νομικά μόνο τα Μάλγαρα έχουν δικαίωμα να χρεώνουν; Να φανταστώ επειδή πληρούν τις προϋποθέσεις για να θεωρηθούν αυτοκινητόδρομος σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε;

Εκεί δεν παίζει να αρνηθείς ή τίποτα ε; Τι κυρώσεις παίζουν;


εδιτ: Ναι, τώρα θυμήθηκα πως έχει και Α.Τ. ακριβώς δίπλα, αν παίζει ρόλο.
Όχι, εγώ είμαι κατά των διοδίων παντού (ακόμα περισσότερο βέβαια κατά των ιδιωτικών), αλλά νομικά, επειδή των Μαλγάρων ανήκουν ακόμα στο κράτος, αν δεν πληρώσεις απλά σου έρχεται με την εφορία, όπως γινόταν παλιά παντού, οπότε δεν έχει νόημα γιατί δεν μπορείς να το αποφύγεις τελικά. Η παραχώρηση των διοδίων σε ιδιωτικές εταιρείες από αυτή την άποψη δημιούργησε ένα παραθυράκι για να μπορούμε να τα καταπολεμήσουμε με αυτόν τον τρόπο. Ιδανικά, ο στόχος θα ήταν να γίνει κοινή συνείδηση ότι δεν πρέπει να πληρώνουμε διόδια, ώστε να αναγκαστούν να τα καταργήσουν παντού.