Quote Originally Posted by cybernaut View Post
....
Αν δε σου ξέφυγε ένα μηδενικό στο 40000 τότε άσ'το πασά μου.

Τους τύπους αυτούς σαν το Λιακόπουλο τους χαρακτηρίζουμε γραφικούς γιατί ο Θησέας ήτανε μυθικό πρόσωπο. Το ίδιο μυθικός όπως και η ανακάλυψη της Αμερικής από τους Έλληνες.
Τώρα, όσον αφορά αυτό με τις ιδεολογίες, τα' παμε και νωρίτερα. Ένας cybernaut Εβραίος με ακριβώς το ίδιο σκεπτικό απλά θα έλεγε τα ίδια πράγματα που λες με αμοιβαία ανταλλαγή της λέξης Εβραίος και Έλληνας. Αφού το ζήτημα είναι όπως το θέτεις ιδεολογικό, γιατί να το μετατρέψουμε σε εθνοτικό; Το να ταυτίζουμε τον ελληνικό πολιτισμό με την ελευθερία και τον εβραϊκό με την απολυταρχία είναι ανακριβές και γελοίο. Όχι γιατί στην Ελλάδα δε γίναν σημαντικά βήματα στο να κατανοηθεί από τους ανθρώπους η έννοια της ελευθερίας και στο να γίνει πράξη, αλλά γιατί ο ελληνικός πολιτισμός είχε και τελείως αντίθετες εκφάνσεις. Άρα μιλάμε για σκεπτικό ατόμων και ομάδων, αλλά όχι εθνών. Και παραθέτω παράδειγμα, από τον Ηρόδοτο.

Spoiler
Έστειλε δηλαδή κάποτε στον Θρασύβουλο ένα κήρυκά του και γύρευε να μάθει με ποια πολιτική θα διαχειριζόταν ασφαλέστατα τα πράγματα της πόλης και κάλλιστα θα τη διαφέντευε. Ο Θρασύβουλος λοιπόν έβγαλε τον αποσταλμένο του Περιάνδρου έξω από την πόλη, τον έμπασε σ' ένα χωράφι σπαρμένο, και μαζί του περνούσε ανάμεσα από τα στάχυα, ρωτώντας κι εξετάζοντας τον κήρυκα εξαρχής ποιός λόγος τον έφερε από την Κόρινθο, ενώ ταυτόχρονα έκοβε, κάθε φορά που έβλεπε ένα στάχυ να ξεπερνά τα αλλά, και αποκεφαλίζοντάς το το έριχνε χάμω, ώσπου μ αυτό τον τρόπο κατέστρεψε τα πιο ψηλά και τα πιο ωραία στάχυα του χωραφιού. Κι αφού πέρασε από άκρου σ' άκρο το χωράφι, δίχως να δώσει καμία άλλη συμβουλή, στέλνει πίσω τον κήρυκα. Γυρνώντας στην πατρίδα του την Κόρινθο ο κήρυκας, βρέθηκε μπρος στον Περίανδρο, που ανυπόμονος εγύρευε να μάθει την υποθήκη του Θρασύβουλου. Όμως αυτός ισχυριζόταν πως ο Θρασύβουλος δεν έδωσε καμιά υποθήκη, και μάλιστα απορούσε σε τί λογής άνθρωπο τον έστειλε ο Περίανδρος, παράφρονα σχεδόν, να καταστρέφει τα ίδια του τα χτήματα — και έτσι διηγήθηκε ο κήρυκας όσα είχε δει να κάνει ο Θρασύβουλος.

Ο Περίανδρος όμως έπιασε το νόημα της πράξης αυτής και πήρε απόφαση να συμπεριφερθεί όπως τον εσυμβούλευε ο Θρασύβουλος: σκοτώνοντας όσους πολίτες κάπου εξεχώριζαν, έδειξε έτσι όλη την κακότητά του απέναντι στην πόλη και τους κατοίκους της. Γιατί όσα ο Κύψελος άφησε υπόλοιπα σκοτώνοντας και εξορίζοντας, τα αποτελείωσε ο Περίανδρος. Μια μέρα μάλιστα έγδυσε όλες τις γυναίκες της Κορίνθου για το χατήρι της δικής του γυναίκας, της Μέλισσας.


Ας μην ξεχάσουμε και την ξενηλασία στην Αρχαία Σπάρτη (από Ξενοφώντα)
Spoiler
άλλοτε έδιωχναν τους ξένους και απαγόρευαν στους πολίτες να φύγουν μακρυά από την πατρίδα, από φόβο να μην δοκιμαστεί η αρετή τους από τις απρέπειες των ξένων


ή την καταστροφή της Νάξου (της Σικελίας) και της Δήλου από την Αθηναϊκή συμμαχία.

Γενικά το να πιστεύει κανείς ότι ο ελληνικός πολιτισμός (έστω και στο παρελθόν) συμβολίζει την ελευθερία, μάλλον πρέπει να το ξαναψάξει το ζήτημα.

Επαναλαμβάνω: Δεν επιτίθεμαι στο ότι στην αρχαία ελλάδα γίναν σημαντικά βήματα. Απλά λέω να μην είμαστε "άλληνε γιο δεν έκανε μον' η Μαριώ το Γιάννη", ειδικά όταν στον πολιτισμό μας υπήρχαν ιδεολογίες και πρακτικές που δηλούν ακριβώς το αντίθετο.