Quote Originally Posted by atom_smasher View Post
Ειπωθηκαν πολλα σωστα στα προηγουμενα ποστ. Συμφωνω με φιξερ και ρετζεκτ κλπ. Στο μονο που διαφωνω, περα απο τον Η, ειναι πως
α) το 96 τι οδηγους σχολης να κατεβασεις και απο που;
β) εγω μονο με το αν με γουσταρει η ελενιτσα ασχολιομουν και οχι με αθληματα!
γ) Αυτο για το ταξικο ρετζεκτ ισχυει εν μερει, μιας και πολλοι φοιτητες προερχονται απο αγροτικες και ημιαστικες περιοχες και πετυχαινουν σε αρκετα δυσκολες σχολες, κυριως λογω της ελλειψης εναλλακτικων ευκαιριων στον τοπο καταγωγης τους.
δ) Εχουμε στην Ελλαδα σε αρκετα χαμηλη εκτιμηση τα επαγγελματα που δεν κερδιζεις στατους με την ολοκληρωση σπουδων και τιτλου. ΠΑΡΟΤΙ κονομανε μαλλον πολλα περισσοτερα απο καποιον που περιμενει να τελειωσει ΤΕΙ Λογιστικης πχ ή Κοινωνιολογος!
Την πρωτη φορα που πηγαινα για τα οικονομικα και πηρα το μακρυ αναθεωρησα λιγο και κατεληξα οτι προτιμω ψυχολογικοκοινωνικακατι...Και δεν το μετανιωσα ακομα.
Συμφωνώ μαζί σου, στην ερώτηση σου να απαντήσω πως κατέβασα οδηγούς σπουδών από 2-3 σχολές του ΕΜΠ, κάτι από πολυτεχνεία Πάτρας και Ξάνθης κι έχω την εντύπωση ότι είχα κατεβάσει και Πληροφορικής Καποδιστριακού, αλλά δεν παίρνω κι όρκο.

Quote Originally Posted by stam and the witches View Post
Quote Originally Posted by Comte de Saint-Germain View Post
Spoiler
Quote Originally Posted by Reject View Post
δεν λαμβάνεις όμως υπόψη σου άλλους παράγοντες όπως:
1)οικογενειακό περιβάλλον.αν σου τα πρήζουν από πρώτη γυμνασίου να περάσεις Νομική,τότε θα πας προετοιμασμένος για να περάσεις Νομική.Μπορεί (πολύ πιθανό κιόλας) στην πορεία να μην σου αρέσει,να μην μπορείς να περάσεις μαθήματα,και απλά να τα παρατήσεις.ή να θελήσεις να σπουδάσεις κάτι άλλο.
2)ακόμα και αν ένα παιδί τραβούσε καψούρα με την μαγειρική,πολύ δύσκολα θα σπούδαζε κάτι σχετικό,αν οι δικοί του ήταν στην Upper Class-δεν θα μπορούσαν βεβαίως-βεβαίως να δεχθούν την κριτική για την επιλογή του παιδιού τους από το κοινωνικό περιβάλλον.οπότε?φάε σκατά και πίεση και γίνε ότι είναι κοινωνικά αποδεκτό.αν στην πορεία το σιχαθείς και τα παρατήσεις δεν έχει σημασία,σημασία έχει να περάσεις.άσε που λένε και το εμετικό "αν περάσεις θα βγάλεις και την σχολή".τα ποσοστά που λένε ότι 1 στους 3 παρατάει την σχολή του στην Ελλάδα και περίπου το 40% τελειώνει σε χρόνικα περιθώρια πολύ μεγαλύτερα από το φυσιολογικό δεν τα έχουν δεί αυτοί οι μαλάκες γονείς.
3)Αν ένα παιδί προέρχεται από ένα περιβάλλον χαμηλής διαβίωσης,πολύ δύσκολα θα καταφέρει να περάσει εκεί που θέλει,ειδικά αν είναι ψηλά.Είναι τέτοιο το σύστημα που αυτόματα αποκλείει από τις "καλές" σχολές παιδιά τα οποία δεν έχουν την άνεση να διαθέσουν χιλιάδες ευρώ για φροντιστήρια/ιδιαίτερα.Και ακόμα και αν το μυαλό σου παίρνει χιλιάδες στροφές,θα βρεθεί κάποιος καλύτερος παπαγάλος από εσένα,πολύ πιο προετοιμασμένος για αυτές τις ειδικές συνθήκες ο οποίος θα πάρει την θέση σου.θα αρκεστείς εσύ λοιπόν σε μιά σχολή που είτε δεν σου άρεσε καθόλου είτε ήταν χαμηλότερη επιλογή σου.
Ειναι πάρα πολλοί γενικά οι παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψη,και φυσικά ότι ένα ΠΑΙΔΙ 16-17 ετών δεν είναι τόσο ώριμο πάντα ώστε να κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή.
Και για τα παραπάνω φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα ή οι μαλάκες Έλληνες γονείς που πιστεύουν ότι το παιδί τους, όπως ΟΛΟΣ ο κόσμος, πρέπει να ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ για να γίνει κάτι στη ζωή του; Καταρχας θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι όλοι οι γονείς έτσι, αλλά ακόμη κι αν είναι δεν μπορούμε να κατηγορούμε την εκπαίδευση για αυτό. Των γονιών μας μαλακία είναι και θα γίνει δική μας όταν πολλοί από μας (ελπίζω πραγματικά να μην το κάνω, θα είμαι ηλίθιος μετά από αυτά που λέω εδώ) το περάσουμε στα παιδιά μας. Όλη αυτή η νοοτροπία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στην Ελλάδα, με τις πανελλήνιες όπως είπα να είναι σε μεγάλο βαθμό λοτταρία, δηλαδή ένα 80% να μην περνά στην πρώτη του επιλογή και να μην ΞΕΡΕΙ ούτε τι ακριβώς είναι αυτή, ούτε τι ακριβώς οι υπόλοιπες επιλογές του και κατά συνέπεια να επιλέγει το μέλλον του βάσει του ΤΙΤΛΟΥ.
Επίσης να πω ότι, όπως έχει η παρούσα κατάσταση πλύσης εγκεφάλου στην Ελλάδα, δυστυχώς τα παιδιά που επιλέγουν μη πανεπιστημιακά επαγγέλματα (εννοώντας αυτά που θέλουν πτυχίο, αλλά όχι πανεπιστημίου) δεν το κάνουν κατά κανόνα επειδή τα γουστάρουν, αλλά επειδή με πανελλήνιες δεν πέρασαν πουθενα και ΠΡΕΠΕΙ να σπουδάσουν κάτι. Μην τα ρίχνουμε λοιπόν στον (ανύπαρκτο) επαγγελματικό προσανατολισμό του σχολείου, και αξιοπρεπής να ήταν εμείς δεν θα ανοίγαμε τα ματάκια μας να δούμε πέρα από τη μύτη μας.
Κάνεις λάθος. Οι νοοτροπίες γεννιούνται από τις καταστάσεις, απλός νόμος της κοινωνίας. Δεν έγινε η Ελλάδα από τη μία μέρα στην άλλη αυτό που είναι όσον αφορά την εκπαίδευση επειδή 1000 μαλάκες γονείς στείλαν τα παιδιά τους να γίνουν δικηγόροι. Τουτέστιν, επειδή είμαστε μία χώρα χωρίς σοβαρή παραγωγή, χωρίς αυτονομία, χωρίς θεωρητική έρευνα (λολ), χωρίς ΠΟΛΛΑ πράγματα, λογικό είναι να υπάρχει μία ελίτ μικροαστικών (ω ναι) επαγγελμάτων που επιβιώνουν σε κάθε φάση της κοινωνίας σαν τις κατσαρίδες. Οπότε ο γονιός μπορεί να ναι άπειρα μαλάκας που βάζει το παιδί του να σπουδάσει κάτι που αποφάσισε γι αυτό από όταν το τελευταίο ήταν 15, όμως υπάρχει και μία λογική πίσω από αυτό πέραν της ματαιοδοξίας.
Αυτά είναι οι ίδιες πίπες που μας οδήγησαν στη σαθρή νοοτροπία που έχουμε τώρα. Όπως είπε κι άτομ σμάσερ υπάρχουν πολλά επαγγέλματα που έχουν πολύ καλές απολαβές και δεν τα θέλουν οι γονείς επειδή δεν έχουν "στάτους". Επίσης αυτό με τους μηχανικούς και τους δικηγόρους κλπ, πέραν των διαφόρων νταβατζιλικίων που παίζουν και πρέπει να κοπούν αν θέλουμε να ορθοποδήσουμε, δεν είναι ότι πάντα έχουν δουλειά ούτε ότι πάντα θα παίρνουν καλά λεφτά. Πολλές ειδικότητες είτε δεν έχουν πλέον είτε όχι ακόμα επαρκή δουλειά στην Ελλάδα, όχι οτι θα πεινάσεις ρε αδερφέ αλλά δεν κάνεις και τπτ εξαιρετικό, απλώς σε πληρώνουν επειδή όπως είπα έχουμε γίνει νταβατζήδες. Το ότι δεν έχουμε βιομηχανία οφείλεται σε κάποιο βαθμό και σε αυτή τη νοοτροπία, μου μας οδήγησε να κλείσουμε τις σχολές εργοδηγών και να ανοίξουμε 100 χιλιάδες ΤΕΙ που δίνει εκπαίδευση έντονα θεωρητική και κατά συνέπεια προετοιμάζει κόσμο για θέσεις που δεν υπάρχουν, ενώ οι ενδιάμεσες (ανάμεσα στον εργάτη και το μηχανικό) μένουν κενές. Τέλος πάντων, πλατιάζω, το θέμα είναι ότι υπάρχουν ΠΟΛΛΑ επαγγέλματα που μπορούν να αποφέρουν ένα ικανοποιητό ποσό χρημάτων, και εξάλλου δεν είναι μόνο αυτό, είναι ότι ο καθένας μπορεί να κάνει κάποιες συγκεκριμένες δουλειές και κάποιες άλλες όχι. Το να ΠΡΕΠΕΙ να τελειώσουν όλοι πανεπιστήμιο είναι απλά ηλίθιο και είναι ενας λόγος που δεν πάμε μπροστα. Σε μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού άτομα σε αξιοπρεπείς θέσεις με καλούς μισθούς και συνθήκες εργασίας δεν έχουν τελειώσει παρά λύκειο, εδώ έχουμε αυταπάτες.