Το Κρέας το παίζανε και πριν το Κακό. Εκεί κι αν κολλούσε.
Το Κρέας το παίζανε και πριν το Κακό. Εκεί κι αν κολλούσε.
την ειδα. μ'αρεσε αρκετα. δεν ξερω τι μου φερε στο μυαλο, ισως λιγακι χανεκε.
ο γιος της οικογενειας ειναι ο μιτσμαν.
οκ, όσοι το είδατε και σας άρεσε λοιπόν, που έγκειται η χρησιμότητα μιας τέτοιας ταινίας; ή μάλλον όχι, ούτε καν χρησιμότητα, ποιο το νόημα γενικώς;
δεν αισθανθήκατε ούτε στιγμή πως βλέπατε μια μετέωρη ακρότητα; εκτός κι αν η κατάσταση που περιέγραφε είχε κάποια επαφή με την ελληνική πραγματικότητα όπως την βιώνετε, κάποια που εγώ δεν εντόπισα προφανώς (αυτό το τελευταίο ως αντίδραση για τα σχόλια που διάβασα για τον Οικονομίδη ή για το σκοτεινό χωριό...)
Η αποκρυπτογράφηση έχει ως εξής: μεγαλώνουμε σε ένα κοινωνικό σύστημα για να γνωρίζουμε αυτά που το σύστημα θέλει. Μέσα του συστήματος είναι η εκπαίδευση και η ήδη εκπαιδευμένη οικογένεια. Θέτουμε από μικρά παιδιά δεδομένα, τα οποία δεν έχουμε αφεθεί να επεξεργαστούμε, επειδή αποστερούμαστε την ελευθερία να το κάνουμε και την πληροφόρηση να γνωρίζουμε. Μόνη ελπίδα απόδρασης είναι ο ψυχικός και σωματικός αυτοτραυματισμός προς την μεγάλη απόδραση.Η διαδικασία μόρφωσης, στην προκειμένη παραμόρφωσης, βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια των κηδεμόνων, οι οποίοι καθορίζουν μέχρι και του τελευταίου χιλιοστού τον αναπνεύσιμο αέρα των παιδιών τους. Το μονωμένο σύστημα σημαίνει μια αεροστεγή κατασκευή, που ακρωτηριάζει την αλληλεπίδραση με την πραγματικότητα. Τα τέκνα παραμορφώνονται απαρέγκλιτα -η παραμόρφωση συνίσταται στην απόσταση του συστήματος με την πραγματικότητα- σύμφωνα με τις αρχές του μονωμένου συστήματος που ακούσια τα περιβάλλει. Έτσι η φασιστικά ελεγχόμενη ενηλικίωση αποτελεί μια διεστραμμένη διαδικασία εκπαίδευσης, που έχει άκρως διαλυτικό χαρακτήρα για τον δέκτη. Τα παιδιά καλλιεργούνται ως άψυχη ύλη, η πνευματική ελευθερία και οι ιδιαιτερότητες τους καταποντίζονται, και τελικά πλάθονται σαν πηλός με το σχήμα των γονεϊκών διαταγών.Ουσιαστικά ο Λάνθιμος καταγγέλλει μια ζωή δίχως έρωτα. Ως έρωτα δεν αναφερόμαστε στην πράξη της συνουσίας. Ως έρωτα αναφερόμαστε σε μια ευρύτερη διαδικασία πνευματικής συνδιαλλαγής. Βιωματικής ψηλάφησης του μη πεπερασμένου περιβάλλοντος. Μια διαδικασία ατέρμονης έκθεσης και αλληλεπίδρασης με το απέραντο τοπίο της πνευματικότητας. Ως έρωτα αναφέρουμε την πνευματική συνουσία, αυτή που μας επιτρέπει να προσαρτούμε διαρκώς νέους τόπους εντός μας, και μαζί τους να διευρύνουμε το φάσμα της "όρασης" μας. Αντ`αυτού έχουμε παραδοθεί εθελούσια σε μια ανέραστη και κομπιουτεραρισμένη ζωή. Σ`έναν αυτοπεριοριστικό ατομικό εγκλεισμό. Σε μια ζωή ανήδονων εκσπερματώσεων, όπου το μειδίαμα εμφανίζεται σαρκαστικά στα χείλη της ηδονής, που παραμένει πεισματικά ανέγγιχτη.
Spoiler
καλά, εκτός του ότι μου φαίνεται γενικότερα βεβιασμένο το κείμενο (τι "Μόνη ελπίδα απόδρασης είναι ο ψυχικός και σωματικός αυτοτραυματισμός προς την μεγάλη απόδραση." μωρέ μη χέσω), και πάλι, η ταινία μου φάνηκε μετέωρη, από άποψη αναφορών. όταν φτιάχνεις μια ταινία που ως στόχο έχει να καταπιαστεί με κοινωνικά θέματα, όταν θες να λες πως κάνεις κοινωνικοπολιτική κριτική, δεν μπορεις να βασίσεις όλο σου το έργο σε σοφίσματα. εκτός κι αν επιμένεις να θεωρείς την ελληνική κοινωνία ένα αποστειρωμένο, αποκλεισμένο κι ερμητικά κλεισμένο σύστημα, ή αν αισθάνεσαι πως στην ελληνική κουλτούρα και πραγματικότητα κυριαρχεί η αποστασιοποίηση και η χειραγώγηση των παθών...
Γυρναγα απο "επισκεψη" σε κορασιδα στην Σαντα.
θα 'πρεπε να έχεις καταλάβει πως δεν μιλάω για τον νόημα της ιστορίας ή της ταινίας, αλλά για το νόημα να φτιάξεις ή να δεις μια τέτοια ταινία, δεν θα'πρεπε;
και μαθαινομε οτι εχει κανει 3 (τρια-III) videa του Σακη Ρουβα λοιπον
Ε, σίγουρα για τα λεφτά θα τάκανε, δε σημαίνει αυτό ότι είναι κανας τρελός fan του Sakis...
(\ /)
( . .)
c(")(")
Playing with the hand I was dealt - Playing to win.
If I blow your mind, do you promise not to think in my mouth?
προφανως...και σιγα μην τον κατηγορησομε
γενικα παντως εκανε καμποσα...
http://auravoluptas.wordpress.com/20...D%CE%B1%CF%82/
Εγώ, πάντως, δεν τον είχα καθόλου υπόψιν το Λάνθιμο ως τώρα. Τουλάχιστον, τώρα πια, μου κίνησε το ενδιαφέρον, ενέπνευσε κάποια ελπίδα για το ελληνικό-σινεμά-που-θεωρούσα-νεκρό, και τέτοια... Ελπίζω να συνεχίσει αυτό...
(\ /)
( . .)
c(")(")
Playing with the hand I was dealt - Playing to win.
If I blow your mind, do you promise not to think in my mouth?
H mary απο τους mary and the boy και ο γιός ήταν ακραίοι ηθοποιοί. Γενικότερα κι εγώ θεωρώ οτι δεν φανηκε ξεκάθαρα τι ήθελε να πεί ο δημιουργός, νομίζω όμως πως το ολο clue βασιζόταν στη σκηνή ( με τον boy) στον εκπαιδευτή σκύλων.
Ε; Δεν τόπιασες; Νόμιζα ότι τουλάχιστον το κρα προς την οικογένεια που παραπλανεί τα παιδιά της για το 'τι είναι πρέπον' τουλάχιστον ήταν προφανές από την πρώτη σκηνή...
(\ /)
( . .)
c(")(")
Playing with the hand I was dealt - Playing to win.
If I blow your mind, do you promise not to think in my mouth?
to eida xtes. i alitheia gia ton kinodonta einai i eksis:
MPOREI NA EXEI SPOILER TO POST [/imdb]
i tainia einai ena terastio, gigantiaio epos. o skopos tis k to effect tis einai na gamei tin psixi k na sokarei tis aistiseis k pragmatika meta tin provoli k afou sineiditopoiisa ti eixa dei ithela na pa na pethanw. eixe tromera senariaka k skinothetika eurimata se sigkrisi me ta ellinika dedomena (nai se sigkrisi me ta ellinika dedomena, giati ws gnwstwn oi ellines einai akoma se proistoriko epipedo se sxesi me ton kinimatografo).
poli prosegmeni an eksairesoume tis ermineies pou den itan k oi kaliteres (nai ntaksei ta paidia milousan etsi epeidi itan zompi, alla o ekpaideutis k o sinadelfos?? m???). i kiki ap to spirtokouto sto xoro k sto finale ta gamise ola ma ola
TO NOHMA den ipirkse pote k an ipirkse mporei na perigrafei se mia protasi k telospantwn stin prokeimeni periptwsi den exei kamia ma kamia simasia. i tainia ftiaxtike gia na katastrefei ta vradia twn theatwnn k auto ekane k tha to kanei es aei. gamise ksera
an k nomizw oti oute gw outw seis tha to ektheiazame toso an den itan elliniki paragwgi. einai anapofeukto na sindeesai m ena ergo texnis pou milaei ti glwssa sou giati se aggizei se arketa vathitero epipedo k as mi to katalavaineis. oti k na leme to gegonos paramenei: i tainia einai epos