Ολοι που παιζουμε μουσικη μαθαμε τα 3ηχα (και κατ' επεκταση 6ηχα κ 12ηχα), 5ηχα, 7ηχα, 9ηχα κοκ. Καποια βγαινουν πιο “φυσικα” και καποια αλλα με τα γνωστα “σή-με-ρα”/“σά-ββα-το”, “πα-τα-τό-πι-τα” και παει λεγοντας.
Φυσικα ολα αυτα ειναι μαλακιες αφου ποτε κανεις δεν μπορει να ειναι 100% ακριβης, αναμεσα σε 2 αριθμους υπαρχουν απειροι αλλοι και διαφορες αλλες φιλοσοφικες αναζητησεις. Και ομως γινεται δουλεια μετα απο διαβασμα και εξασκηση. Σε φυσιολογικες ταχυτητες. Γιατι σε πιο γρηγορες γινονται ολα ενα. Σαν ενα βιβλιο παρτιτουρας ολου του Show no mercy που ειχα χρυσοπληρωσει και εγραφε πως σε ενα solo του ο King επαιζε σε ενα μετρο δυο 7ηχα 16ων και μετα αλλα δυο 5ηχα 16ων. Και καλα ολα αυτα στα 130+ bpm. Χεσε μας ρε μαστορα.
Και φτανουμε στο outer space των θεωρητικων μουσικων του youtube, αυτων που εσκασαν 40 χιλιαρικα και σπουδασαν μετα-μοντερνα Jazz της σκηνης της Νεας Υορκης στο Berklee και ειχαν συμμαθητη τον Gus G.
Εκει πολλοι θα κανουν βιντεο που θα σου αναλυουν πως να παιξεις το παρακατω εξαμβλωμα:
Αν βαλουμε αυτο το εξαμβλωμα σε ενα piano roll μπορουμε να δουμε οτι ειναι τρομακτικα κοντα στον παρακατω φυσιολογικο ρυθμο:
Δλδ μιλαμε πλεον για διαφορες μικροτερες των 64ων!
Και μαλιστα ακουγονται και τρομακτικα ιδιοι (60 bpm)
- Εξαμβλωμα: https://vocaroo.com/2uZATZPrGAG
- Normal: https://vocaroo.com/bPcJRGQ9UQ5
Ακουγονται (σχεδον) ιδιοι ακομα και στο μηδαμινο 30 bpm!
Ας παρουμε το μοναδικο σεναριο που εχει ουσιαστικη και χρηστικη αξια και ας αφησουμε την περιπτωση να ειναι καποια ρυθμικη ασκηση random χιπστερα jazzιστα. Εστω οτι καποιος ακουσε αυτον τον ρυθμο σε καποιο σολο κλαρινο του Σαλεα και ηθελε να τον μεταφερει σε παρτιτουρα. Πως το διαολο πηγε το μυαλο του στο εξαβλωμα με 5ηχα και 3ηχα μεσα σε 5ηχα και οχι στο πιο φυσιολογικο;







