Ονιμπότσε, προφανώς και πρόκειται για μαλακία (τεράστια μάλιστα) των εταιρειών, αλλά οι τελευταίες είναι πάντα καλυμμένες με το EULA τους. Ίσως μπορεί να αποφευχθεί η τιμωρία (και συχνά συμβαίνει), όταν πρόκειται για "αμφιλεγόμενο" exploit, όταν πχ. παίκτες βρίσκουν πιο "έξυπνους" τρόπους (από τους intended) για να νικήσουν ένα mechanic, αλλά εδώ μιλάμε για φάση "κλικ εδώ για να λουτάρεις το τελευταίο raid boss του τελευταίου content χωρίς να το έχεις σκοτώσει". Ήταν παραπάνω από προφανές ότι οι παίκτες ΔΕ θα έπρεπε να το κάνουν. Η ακόμα μεγαλύτερη μαλακιάρα των developers ήταν ότι γνώριζαν την τρύπα και την άφησαν ανοιχτή για ΒΔΟΜΑΔΕΣ. Απαράδεκτο για εταιρείες και παιχνίδι τέτοιου βεληνεκούς. Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για mmo και ένα τέτοιο exploit δεν είναι αστείο "ε οκ πήραν κάποιοι μερικά items, who cares?", αλλά έχει άμεσο αντίκτυπο σε ολόκληρη την οικονομία του παιχνιδιού, σε ολόκληρο το community.
Ξανά, τέτοιο bug ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ που πέρασε, αλλά επιπλέον ο χρόνος αντίδρασης ήταν τραγικός και ο συνδυασμός των 2 δείχνει πολλά πράγματα για την ΕΑ (τίποτα που δε γνωρίζαμε ήδη όσοι ασχολούμαστε, όμως). Υπενθυμίζω ότι όταν μπήκε το pre-patch του WoD (τελευταίο expansion του WoW), υπήρξε ένα "bug", με το οποίο ένας χαμηλού level χαρακτήρας έπαιρνε full xp από level 90 mobs, αν ήταν στο killing party ενώ πέθαιναν. Μιλάμε για ένα flag που υπήρχε στο game πριν, για κάποιο λόγο έπεσε με το pre-patch, μερικά "τσακάλια" το πήραν χαμπάρι και το εκμεταλλεύτηκαν ανεβάζοντας χαρακτήρες από το 1 στο 60+ μέσα σε μερικά λεπτά. Μιλάμε για ένα "bug" το οποίο δεν είχε άμεση σχέση με το expansion, αφού το όλο exploit λάμβανε χώρα σε παλαιότερες περιοχές (του προηγούμενου expansion, για την ακρίβεια) και το οποίο, ουσιαστικά, ελάχιστα επηρέαζε το παιχνίδι. Χρόνος αντίδρασης της Blizzard; Είχαν patchαριστεί ΟΛΟΙ οι servers, σε Αμερική και Ευρώπη μέσα σε 2 ώρες από την αρχική αναφορά. Και μιλάμε για ΠΟΛΛΑ μηχανήματα, που εξυπηρετούν πάνω από 10 εκατομμύρια συνδρομητές. Ενδεικτικά, από την ώρα που το έμαθα μέχρι να δημιουργήσω level 1 χαρακτήρα, να μαζέψω το party και να μεταφερθώ στην περιοχή που έπρεπε, δεν υπήρχε πλέον bug. Δεν κατάφερα να πάρω ούτε 1 exploited xp. Aυτή, λοιπόν, είναι μια εταιρεία που σέβεται όχι μόνο τον εαυτό της, αλλά και τους συνδρομητές της.
Τώρα, σχετικά με την τιμωρία, αναπόφευκτα έπρεπε να λάβουν μέτρα. Και επειδή το μέγεθος του exploit ήταν τεράστιο, αλλά και επειδή η ΕΑ έπρεπε να δείξει ότι υπολογίζει τους συνδρομητές της και, κυρίως, τους "σωστούς". Καλώς ή κακώς, τέτοιες μαλακίες, πέραν της άμεσης επίδρασης στην οικονομία του παιχνιδιού, βλάπτουν περισσότερο αυτούς που δεν τις εκμεταλλεύονται. Και αυτό που πρέπει να μείνει στην τελική, δεν είναι μια νοοτροπία τύπου "γαμώτο, δεν πρόλαβα", αλλά "αυτό είναι λάθος και βλάπτει το παιχνίδι, του οποίου όλοι είμαστε μέρος".
Είχα πει στον Φίξξξξξξξξξερ τότε, ότι αναμφίβολα θα υπάρξει κάποια τιμωρία, αλλά θα είναι 3ήμερο ban, το πολύ. Επειδή ναι μεν ισχύουν όλα αυτά της προηγούμενης παραγράφου, αλλά από την άλλη η ΕΑ δεν έχει την άνεση της Blizz και τις πλάτες 10 εκατομμυρίων συνδρομητών. Έπρεπε να δώσει το "καλό παράδειγμα", να δείξει ότι είναι σοβαρή εταιρεία, ότι πληγώνεται από αλλά και τιμωρεί του "ασυνείδητους", αλλά χωρίς να χάσει τις πολύτιμες συνδρομές που στηρίζουν ένα αρκετά αμφιλεγόμενο, όσον αφορά την επιτυχία του, παιχνίδι. Πέρα από αυτό, τα looted items μέσω exploit έπρεπε να σβηστούν, χωρίς δεύτερη σκέψη. Από όλους, καμία εξαίρεση. Αλλά, υποθέτω, οι πίθηκοι "developers" που έχουν απομείνει για το SWToR ένιωθαν λίγο υπεύθυνοι που τους πήρε 3 βδομάδες να καλύψουν ένα αστείο bug.
Και ΕΔΩ ΑΚΡΙΒΩΣ, αγαπητέ Φίξξξξερ, έρχομαι να επαληθευτώ, όταν αναφερόμουν (σε προηγούμενο ποστ εδώ μέσα) για τις κάκιστες, βιαστικές επιλογές της ΕΑ και την τραγική, δύσχρηστη, δανεική engine που αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν. Η τελευταία είναι, για μένα, ένας από τους σημαντικότερους λόγους που το SWToR "απέτυχε" (ξέρω, διαφωνούμε ως προς τα μεγέθη, γι'αυτό το βάζω σε εισαγωγικά, you get the point).