Το είχα αναφέρει στο general topic αλλά αξίζει δικό του imo. Το ξαναπαίξαμε το σκ μετά από καιρό ξαναπωρώθηκα, σε σημείο να σκέφτομαι να πάρω επιτέλους το πρώτο expansion.
Παραμένει ό,τι πιο ενδιαφέρον έχω παίξει προσωπικά σε board game. Σίγουρα μεγάλος παράγοντας είναι η σειρά αλλά και το θέμα το οποίο ξεφεύγει από τα συνήθη fantasy settings, αλλά υπάρχει μια γενικότερη φιλοσοφία και ύπαρξη synergies που δε βρίσκεις συχνά. Δεν υπάρχουν victory points ή κάτι άλλο πολύ συγκεκριμένο για την ανάδειξη νικητή, παρά πολλά διαφορετικά conditions τα οποία καταδεικνύουν τελικά τη νικητήρια πλευρά, humans ή cylons.
Η γενική λογική έχει ως εξής: Ξεκινάμε ως ο στόλος της κυνηγημένης από τους Cylons εναπομείνουσας ανθρωπότητας ψάχνοντας τη Γη, σύμφωνα με το σενάριο της σειράς (Παρεμπιπτόντως, η κατάληξη του βασικού παιχνιδιού είναι ο Cobol, ενώ στα δύο expansions είναι η New Caprica και η Γη αντίστοιχα). Φαινομενικά, το παιχνίδια είναι cooperative, καθώς οι παίχτες πρέπει να δουλέψουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τις crisis cards που ρίχνει το παιχνίδι σε κάθε γύρο. "Φαινομενικά" όμως επειδή υπάρχουν κρυφοί Cylon πράκτορες οι οποίοι υπονομεύουν τις προσπάθειες των υπόλοιπων. Την ταυτότητά του τη γνωρίζει με σιγουριά ο καθένας για τον εαυτό του και μόνο, οπότε στο πρώτο σημάδι δολιοφθοράς αρχίζουν μοιραία και οι κατηγορίες οι οποίες εκτοξεύονται αδιακρίτως. Η αντιμετώπιση υπόπτου είναι το ρίξιμό του στο μπαλαούρο (όπου η γκάμα επιλογών ενός παίχτη είναι πολύ περιορισμένη) μετά από skill check (ειδικό μηχανισμό του παιχνιδιού), όμως αυτός που θέτει το θέμα επί τάπητος θα πρέπει να πείσει τους άλλους για αυτό, αλλιώς κινδυνεύει να βρεθεί αυτός πίσω από τα σίδερα ως ύποπτος πρόκλησης διχόνοιας, άρα και πιθανός πράκτορας Cylon. Αυξημένες ευθύνες αλλά και δυνατότητες κινήσεων έχουν ο Πρόεδρος και ο Ναύαρχος, για τους οποίους υπάρχουν σειρές διαδοχής ανάλογα με τον χαρακτήρα που έχει επιλέξει κάποιος, αλλά κι αυτοί οι τίτλοι μπορούν να αλλάξουν χέρια πέρα από αυτή τη σειρά, με επιβολή στρατιωτικού νόμου, με προκήρυξη εκλογών κ.ά. Πέρα από το να σαμποτάρει ως κρυφός πράκτορας, κάποιος Cylon μπορεί να θελήσει κάποια στιγμή να αποκαλυφθεί (είτε επειδή τον πήραν χαμπάρι και δε μπορεί να χτυπήσει από τη φυλακή, είτε επειδή με την αποκάλυψή του σε κομβικό σημείο καταφέρνει σημαντικό χτύπημα στον ανθρώπινο στόλο), οπότε από κει και πέρα μεταφέρεται στα Cylon locations και μπορεί να χτυπήσει πιο άμεσα στοχοποιώντας συγκεκριμένα resources των γήινων, η έλλειψη των οποίων θα τους βρει στο τέλος χαμένους.
Τα conditions ήττας των ανθρώπων είναι: (α) να μηδενιστεί τουλάχιστον ένας εκ των μετρητών resources (fuel, food, morale, population), (β) να μαζέψει το Galactica ζημιές σε τουλάχιστον 6 locations του από εξωτερικές επιθέσεις, (γ) Cylon centurions να κάνουν boarding στο Galactica και να το καταστρέψουν εκ των έσω πριν αντιμετωπιστούν επιτυχώς.
Ενώ οι άνθρωποι κερδίζουν όταν καταφέρουν να διανύσουν 8+1 distance units σε hyperjumps (οπότε και φτάνουν στον Cobol) πριν προλάβει να ισχύσει κάποιο από τα παραπάνω.
Γενικά πρόκειται για έντονο gameplay με πληθώρα επιλογών σε κάθε turn των παιχτών, ιδιαίτερα όταν οι απειλές είναι πολλές ταυτόχρονα μιλάμε για άγχος Το συνιστώ ανεπιφύλακτα εννοείται.