Παρότι δεν συμφωνούμε ιδιαιτέρως, το πίνκαρα το παρακάτω αναφερόμενο ποστ του Σταμ.

Originally Posted by
stam and the witches
Μία μουσική διαδρομή είναι υπερβολικά σύνθετη, μακριά και
δύσκολη για να χωρέσει σε αυτήν ένα τέτοιο στερεότυπο. Όπως γενικά το στερεότυπο του
καλλιτέχνη-αποκαΐδι.
Αυτό ισχύει, αλλά για κάθε
καλλιτέχνη-αποκαϊδι που πραγματικά, περισσότερο "καίγεται" παρά
εκφράζεται, μπορεί να υπάρχουν άνετα και κάποιοι (λιγότεροι;...) αυτοκαταστροφικοί μεν, μεγαλοφυίεις
δε, που μπορούν ακριβώς να διαχειριστούν την απαιτητική τέχνη της μουσικής, πέραν του καψίματος και
της φυσικής καταστροφής που πιθανόν βιώνουν. Ο Bonzo ας πούμε, δεν έπινε για να παίξει καλύτερα,
έπινε επειδή ήταν μπεκρής, αλλά η μέθη και η μαστούρα δεν έβγαιναν "πάνω" από την ερμηνεία του.
Θέλω να πω πως σε ορισμένες και μάλλον σπάνιες περιπτώσεις, υπάρχει τόση επιδεξιότητα/τάλεντο που
η χρήση ή μη ουσιών παίζει ελάχιστο ρόλο στην έκφραση του καλλιτέχνη - για την περίπτωση ασφαλώς
που ο καλλιτέχνης είναι πραγματικά τόσο ικανός στο να αποδώσει την τέχνη του.

Originally Posted by
stam and the witches
Σταματήστε να διαβάζετε μεταλ χαμμερς, να αντιλαμβάνεστε
τους καλλιτέχνες ως αποκομμένους από τη ζωή σούπερ ήρωες, η ζωή εκεί έξω είναι πιο
δύσκολη.
Αυτό που λες εδώ είναι λιγότερο φιλολογικό και πολύ πιο
βαθύ... Πραγματικά η ζωή εκεί έξω είναι
πολύ δύσκολη - στην υπόγεια αλλά τεράστια πίεση της επανάληψης της καθημερινότητας, στην πιέση
του κοινωνικού συνόλου προκειμένου να ...ανήκεις σε κάποιο
σύνολο, στην πίεση των υποχρεώσεων
να ζεις με τις συνθήκες που αξιώνεις (πόσο μάλλον αν απλά έχει μία οικογένεια και άνθρωπους που
βασίζουν την διαβίωσή τους σε εσένα), στην πίεση του να είσαι συνεπείς στις σχέσεις σου... φιλικές,
ερωτικές, οικογενειακές, επαγγελματικές.
Ο συνεπής αγώνας για τα παραπάνω κάνουν τον
καθημερινό άνθρωπο ήρωα, χωρίς εισαγωγικά, αλλά δεν είναι αυτός το θέμα μας... το θέμα μας είναι ο
βασανισμένος καλλιτέχνης.
...Αυτόν, έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες πως
κακώς τον κάνουμε Σουπερ Ήρωα. Αυτός ο καλλιτέχνης είναι άνθρωπος αδύναμος (ή και ανήμπορος), φυγάς και
φυγόπονος...
Δεν είναι απαραίτητα χειρότερος επειδή λύγισε στην πίεση που άλλοι 1000 συνάνθρωποί του θα υπέφεραν, δεν έχει νόημα να μιλήσουμε για "καλύτερος/χειρότερος".
Άρα, καταλήγοντας, αυτό που μετράει είναι το αντίκτυπο που έχει το έργο ένος καλλιτέχνη στο κοινό του και όχι οι συνθήκες τις οποίες βιώνει ο καλλιτέχνης.
Κλασσικό παράδειγμα, ο Κομπέην: Έγραψε μουσικάρες, έγραψε κομματάρες, έπαιξε σε μια μπάντα-δυναμίτη. Αυτό.
Ήταν επίσης ψυχωτικός και τοξικομανής, αλλά αυτό μόνο ...συμπάθεια για τον προσώπό του μου προκαλεί.
Σίγουρα όχι δέος ή θαυμασμό - αλλά κάποια συμπάθεια, όπως για κάθε βασανισμένο και αδύναμο ψυχικά άνθρωπο, είτε rock-star είναι, ή υπάλληλος security....
Έτσι κάπως ένοιωσα και για την Amy - ναι, ήταν μαλάκω που δεν μπορούσε να δει πως απλά καταστρέφεται - αλλά σκέφτηκα πως πίσω από τα φώτα και τα ντόλαρς (κλισέ!) ήταν μάλλον μόνη και ανασφαλής, όπως πάρα πολλές άλλες 27χρονες στον κόσμο...(inb4 "είμαι 27 χρονώ πανεπιστήμονας και έχω σπίτι, αμάκσι και 4 παιδίε").
Οπότε τελικά είναι παπαριά να αξιώνουμε τους μουσικούς βάσει του πόσο πρεζάκια ή κατεστραμένοι είναι.
Απλά, πάρα πολλοί μουσικάρες τυχαίνει να ήταν/είναι κάτι από τα παραπάνω. Εξίσου αρκετοί, όχι.