Ακόμα κι αν θες να το αναγνωρίσεις σαν αντικειμενική/φυσική συνθήκη δεν έχει καμία συνέπεια πάνω στη ζωή σου μέχρι να φτιάξεις ένα λόγο γι' αυτό το πράγμα, ο οποίος λόγος που θα σχηματίσεις μπορεί να πάει το πράγμα προς όποια κατεύθυνση θέλεις εσύ, αυτό λέω.
Τελικά ενώ δεν υπάρχει καμία προϋπάρχουσα βεβαιότητα στο λόγο όλοι αυτοί οι τύποι τύπου ντέγκιαλς είναι προφανές πως όταν μιλάνε παρουσιάζουν την ύπαρξη του κράτους, τις θεσμικές αρμοδιότητες των μπάτσων κτλπ σαν κάτι αυταπόδεικτο και αξιωματικό. Το χειρότερο δε είναι πως οι περισσότεροι απ' αυτούς έχουν πλήρη άγνοια ενσωμάτωσης αυτών των αξιωμάτων στο λόγο τους, ας πούμε ο ντέγκιαλ δε νομίζω ότι έχει σκεφτεί καν πάνω σε πόσα αξιώματα στήνει τον ψευδεπίγραφο ορθολογισμό του και πόσο τελικά άθελά του χρησιμοποιεί και αναπαράγει κάτι που νομίζει σαν λογική ξεκομμένη απ' τα πράγματα, σε κενό χώρο, στον κόσμο των ιδέων ή ξερωγωτί (ανάθεμα κι αν υπάρχει τέτοιο πράγμα) ενώ τελικά δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από πιούρα αστική λογική. Πως κάνει ακριβώς αυτό που κάνω κι εγώ σ' αυτό το θρετ απλά απ' την άλλη μεριά, την των κακοί.
Αυτός είναι ο ορθολογισμός σαν εργαλείο νομιμοποίησης της αστικής τάξης στο συλλογικό συνειδητό, οι επιστήμονες του αύριο που θα κάνουν τον κόσμο που θα φέρουν τα παιδιά μας καλύτερο Νίκο Τσιαμτσίκα. Αυτός που νομίζει ότι λειτουργεί σ' ένα πλήρως μαθηματικό πλαίσιο ενώ στην ουσία βάζει στο απυρόβλητο τα εργαλεία αναπαραγωγής των αστών και μιλάει μόνο από 'κει και πέρα. Όλα αυτά τα σκατά προσωποποιημένα σε έναν και περισσότερους γιούζερς με πρωτοσύγκελο τον ντέγκιαλ.





