Γιατί ΕΧΕΙΣ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ.
Γιατί ΕΧΕΙΣ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ.
Εγω συμπαθω τουρκοκυπριους της αποψης 'να παει να γαμηθει η τουρκια'.
Σκέφτομαι αν υπάρχει πιο αστείος τρόπος να πεις ότι αντιπαθείς τους Τούρκους.
διπλωματια.
Εγώ συμπαθώ τους Τούρκους που λένε να πα να γαμηθούνε οι χοιροκύπριοι.
"Δεν συζητάμε, γιατί είμαι ΟΞΥΘΥΜΟΣ."
نحن نحب فصل الربيع الجميل.
εν τω μεταξύ,ενώ η οργανική εννοιολόγηση του έθνους είχε να εμφανιστεί χρόνια ολόκληρα,το Συμβούλιο της Επικρατείας τον Φλεβάρη έκρινε ως αντισυνταγματική την πολιτογράφηση των μεταναστών,λόγω κινδύνου αποσύνθεσης της ''εθνικής ομοιογένειας'' και όρισε το Έθνος ως <<τόσο οι παρελθούσες όσο και οι μέλλουσες γενεές>> των Ελλήνων.
lol![]()
θα πει οτι η εθνικότητα/ιθαγένεια είναι κάτι απτό κατά κάποιον τρόπο,κάτι που κληρονομείται αλλά δεν μεταβιβάζεται,και κατ'αντιδιαστολή δε μπορεί ποτέ είναι κτήμα αλλωνόνε(δίκαιο/γραμμή του αίματος)
σε αντίθεση με την πολιτική πρόσληψη του,που το αναγνωρίζει ως μια πλασματική κοινωνική κατασκευή και ουσιαστικά το ταυτίζει με τον Λαό,ως μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων σε συγκεκριμένη κατάσταση
Ευχαριστώ φλουξ. Και είναι και σχετικό με αυτό που με προβληματίζει εμένα αυτόν τον καιρό και φαίνεται στο αρχικό ερώτημά μου
τι είναι για σας έθνος τελικά; έχουμε ως τα τώρα συζητήσει διεξοδικά τι δεν είναι.
παρόλα αυτά, υπάρχουν έλληνες, ιταλοί, άγγλοι-γάλλοι-πορτογάλοι. τι είναι που μας ξεχωρίζει (πέρα απ' τα προφανή) και πού τραβιούνται οι σίγουρα αδρές διαχωριστικές γραμμές;
και σίγουρα υπάρχει και πατρίδα (αφού οι περισσότεροι από μας κάπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν)
για μένα φυσικά όχι με την έννοια του έθνους-κράτους-μάδερλαντ αλλά με την έννοια ρίζες, βιώματα, συνταγές, έθιμα των παππούδων, γλέντια, η οικογένειά σου, σε ποιο μέρος μεγάλωσες κι έπαιξες, το σχολείο που πήγαινες κ.τ.λ.
για σας τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις; (πέρα από το πώς χρησιμοποιούνται, και τι έχουν καταλήξει για τον περισσότερο κόσμο.
Well, there's egg and bacon; egg sausage and bacon; egg and spam; egg bacon and spam; egg bacon sausage and spam; spam bacon sausage and spam; spam egg spam spam bacon and spam; spam sausage spam spam bacon spam tomato and spam;
Έθνος θα έλεγα ότι είναι ένα σύνολο ανθρώπων με κοινές πολιτιστικές ρίζες, δηλαδή γλώσσα, έθιμα και ένα σύνολο χαρακτηριστικών/απόψεων που πάνω κάτω έχει μεγάλη μερίδα αυτού του πληθυσμού. Δε νομίζω ότι θα έπρεπε να έχει οποιαδήποτε νομική ισχύ ή να εμφανίζεται στο Σύνταγμα ή κάπου. Επίσης το θεωρώ τελείως λογικό να θεωρείται επίκτητο: να μπορεί ένας Άγγλος (από καταγωγή) να έρθει να ζήσει Ελλάδα, να μάθει τη γλώσσα και τα έθιμα των γύρω του και να ανήκει στο ελληνικό έθνος. Προφανώς τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης παίζουν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση ενός ανθρώπου, και αυτός θα έχει αρκετά χαρακτηριστικά της αγγλικής κουλτούρας, αλλά σε γενικές γραμμές θα είναι Έλληνας.
Βασικά είναι αυτό που είπες εσύ πατρίδα, αι γκες. Αν και νομίζω ότι εντοπίζεται πολύ στενότερα από τη χώρα καταγωγής, αφού πολύ διαφορετικά μεγαλώνει ο Αθηναίος και κάποιος σε ένα χωριό της Κρήτης, δεν είναι τόσο ομοιογενείς μεταξύ τους.
Πάντως νομίζω ότι πέρα από το να μάθει κανείς τη γλώσσα πολύ καλά, που το θεωρώ πρακτική προϋπόθεση, και να θέλει, δε νομίζω ότι θα έπρεπε να υπάρχει άλλη προϋπόθεση για να γίνει κανείς πολίτης μιας "ξένης" χώρας. Αυτό που αποφάσισε το ΣτΕ με έκανε να νιώσω πρωταγωνιστής των βιβλίων ιστορίας του σχολείου.
Μετραει πολυ το που και πως εχεις μεγαλωσει.
Σκεφτομουν κατι αντιστροφο. Εζησα Αγγλια αρκετα χρονια, οπου σπουδασα και εργαστηκα, (μεγαλο/καθοριστικο κομματι της ενηλικης μου ζωης). Για τη γλωσσα δε το συζηταμε, ειναι κορυφαιος παραγοντας, την τελευταια διετια ειχα αρχισει να ονειρευομαι και στα αγγλικα.
Χωρα επισης στην οποια παιρνεις υπηκοοτητα (και δη απο αλλη ευρωπαικη χωρα) σχετικα ευκολα και γρηγορα.
Ποσο Αγγλιδα (θα) ημουν?
Συμπληρωματικος συλλογισμος. Εζησα Λονδινο, δηλαδη σε συγχρονη μητροπολη, με ποικιλια πολιτισμικων στοιχειων, περιβαλλον στο οποιο δεν νιωθεις ιδιαιτερα/ασχημα ξενος. Οχι οτι εισαι Αγγλος, αλλα βιωνοντας την παραλληλη υπαρξη τοσο διαφορετικων μικροκοσμων δεν νιωθεις πως η δικη σου ξενιλα ξεχωριζει. Και παλι, μη φανταστειτε κανενα ουτοπικο μιξ κοινοτητων, μιλαμε για συνυπαρξη ολων αυτων των στοιχειων. Ολοι εφεραν μεσα τους τους γονεις τους, τα εθιμα τους, την οποια κουλτουρα τους. Και εξακολουθουσαν να τη ζουν σε μια αλλη χωρα, στην οποια καποιοι καταφερναν να εχουν ισα δικαιωματα, καποιοι οχι και τοσο, καποιοι παντρευαν επιτυχημενα τα στοιχεια τους με την αγγλουρια (αυτο που θεωρουσαν αγγλουρια) καποιοι οχι σε τετοιο βαθμο.
Η επαρχια (και οσο πιο βορεια τοσο πιο εντονα) δεν ηταν η ιδια ιστορια. Εκει να πω την αληθεια μου, αισθανοσουν περισσοτερο τη διαφορετικοτητα.
Πράγματι, ο καιρός ήτο θαυμάσιος. Ένας καιρός ηδονικός και, όπως λέγουν, θείος. Ο ήλιος έλαμπε καταυγάζων και θερμαίνων τα πάντα – τον ουρανόν, την θάλασσαν, το υπερωκεάνειον, τους επιβάτας. Όλοι σχεδόν ήσαν χαρούμενοι.
δεν λες τίποτα απολύτως με αυτό ε.
από χαρακτηριστικά όπως τα παραπάνω,τα οποία ανήκουν καθαρά στην σφαίρα της ιδιωτικότητας δε μπορεί να συναχθεί ούτε μισό ασφαλές συμπέρασμα,αρκεί να αναρωτηθούμε κατά πόσο είναι έλληνας ο John Pappas που πηγαίνει το καλοκαίρι στην κάλυμνο to his pappou's village,ή το τέκνο μεταναστών που θέλει τους ξένους έξω από την ελλάδα ή ένας μουσουλμάνος στην Κομοτηνή.
Το Έθνος είναι μια φαντασιακή κοινότητα,μια κοινωνική κατασκευή με ιστορική συνέχεια,που στόχος της είναι η διασφάλιση μιας κάποιας ενοποίησης των πολιτών στο εσωτερικό του Κράτους και την κοινή κατεύθυνση της πολιτικής βούλησης αυτών.
φυσικά αυτή η ενοποίηση όταν ξεπερνά την πρακτικότητα της δεν κάνει τίποτε άλλο από το να αποπροσανατολίζει τον λαό από το ταξικό του χρέος και ethniki ine i enothta ton dolofonon,αλλά λέμε τώρα
Τι εννοείς στη σφαίρα της ιδιωτικότητας; Επίσης τα παραδείγματά σου δεν κατάλαβα εάν τα θεωρείς μέσα ή έξω από το έθνος. Διευκρίνισε.
Και το πιο σημαντικό, εγώ δε μίλησα για κανένα ασφαλές συμπέρασμα.
Έθνος είναι ο καλύτερος τρόπος να μοιράσεις τίμια έναν άλφα πλούτο. Μία εθνοτική ομάδα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ομοιογένεια έχει υπό την ιδιότητα του υπηκόου/πολίτη ενός κράτους μία ίση πρόσβαση στον πλούτο. Είναι κάτι που κατανοείται καλύτερα αν σκεφτούμε το λόγο που γίνονται εθνικές επαναστάσεις (ποιος είσαι εσύ ξένε που γεύεσαι τους καρπούς μίας ομάδας με την οποία δεν έχεις σχέση; ) αλλά και το λόγο που δε μπορούν να πάρουν μπρος τα πολυεθνικά κράτη (όπου οι κυβερνήσεις φοβούνται να ανοίξουν την παραγωγή γιατί άπαξ και οι μεν πάρουν μπρος έναντι των δε, θα γίνει μακελειό).