candiru έλεος!
Τα παιδιά πρώτα μιλάνε γιατί αυτές οι νευρολογικές, ανατομικές και φυσιολογικές δομές αναπτύσσονται πρώτες χρονολογικά στο ανθρώπινο είδος. Οι δεξιότητες της γραφής απαιτούν ανώτερης τάξης εκτελεστικές διεργασίες και στρατηγικές στον εγκέφαλο και έχουν διαμορφωθεί πλήρως μετά την ηλικία των 5-6 ετών και έως τα 12-13 χρόνια. Είναι η λεγόμενη "κρίσιμη περίοδος" και ξεκίνησε η έρευνά της εδώ και 5 δεκαετίες στο ΜΙΤ. Καπάκι μετά τα 12-13 αλλάζει η νευρολογική δομή μας πάλι μέχρι την ενηλικίωση σταδιακά και γίνεται λιγότερο εύπλαστος ο εγκέφαλος, χάνουμε συνάψεις. Τα παιδιά έχουν περίπου δέκα τετράκις εκατομμύρια (10 στην 16η) συνάψεις, αριθμός που μειώνεται με τα χρόνια και σταθεροποιείται κατά την ενηλικίωση σε περίπου ένα έως πέντε τετράκις εκατομμύρια (δηλαδή στο μισό έως το ένα πέμπτο της αρχικής κατάστασης). Η επίσημη εκπαίδευση καθιέρωσε αυτή την ηλικία για έναρξη του σχολείου γιατί τότε θεωρούνται νοητικά έτοιμα τα παιδιά. Κατά τα άλλα εγώ δεν ξέρω και πολλά παιδάκια να αντιδρούν σε καμιά πίεση όταν μαθαίνουν να γράφουν, εκτός αν εννοείς ότι αντιδρούν σε μαλάκες εκπαιδευτικούς ή άσχετους γονείς.
edit: δε μπορώ να το εξηγήσω πιο απλά να το καταλάβεις. Πάρε παράδειγμα από τη νευροφυσιολογία, ο κατώτερος βρεγματικός λοβός (inferior parietal lobule), ο οποίος συνδέεται με τα ακουστικά, οπτικά και αισθησιοκινητικά κέντρα και βοηθά τον εγκέφαλο στην κατηγοριοποίηση – ονομασία των αντικειμένων, στην αντίληψη των εννοιών και στην αφαιρετική σκέψη, θεωρείται από τις αργότερα αναπτυσσόμενες περιοχές του εγκεφάλου μας (μέχρι και τα 10 έτη ηλικίας). Είναι όμως απαραίτητος για το processing οποιουδήποτε οπτικού σήματος.