
Originally Posted by
The Good Son
Phantom Duck το τί θεωρείται "σεξιστικό" και "ομοφοβικό" μάλλον δεν είναι απόλυτο. Εκτός αν υπάρχει κάποια επίσημη μαύρη λίστα την οποία αγνοώ. Βλέποντας ότι μάλλον έχουμε διαφορετική οπτική πάνω στο θέμα, θα σου πω τα εξής 2 πράγματα.
α) Είναι πολύ άδικο να διαπομπεύεται έτσι ένας καλλιτέχνης ο οποίος όταν έγραφε το "ένα τραγούδι για το χειμώνα", η αντιμετώπιση της χώρας απέναντι στα τρανς άτομα ήταν μέρα με τη νύχτα.
β) Οι γενιές εξελίσσονται και καθένας μας μεγαλώνει με διαφορετικά δεδομένα κοινωνικής νόρμας γύρω του. Ο ρυθμός αυτής της αλλαγής τις τελευταίες δεκαετίες είναι ραγδαίος. Προσπάθησε όταν κρίνεις κάποιον, να τον κρίνεις και με τα κοινωνικά δεδομένα στα οποία υπήρξε. Ακόμα κι αν τον κατηγορείς όμως, σκέψου εάν και κατά πόσο το έργο του έχει συμβάλλει υπέρ των απόψεών σου.
Είμαι, μέχρι σήμερα, τεράστιος φαν του Πανούση. Αυτά που έλεγε, την εποχή που τα έλεγε, υπήρξαν τροφή για σκέψη και προβληματισμό για αρκετούς. Αυτό που εσύ βλέπεις πχ σεξιστικό στην εικόνα, συνέβαινε από τα 90ς σε μια κοινωνία όπου το δημόσιο γυμνό ήταν ταμπού. Προσωπικά αδυνατώ να βρω οτιδήποτε σεξιστικό στην παρουσίαση ενός γυμνού σώματος on stage, αλλά μπορεί να μην έχω σκεφτεί κάτι και να με βοηθήσεις. Ο μόνος προβληματισμός που είχα με τον Πανούση, ήταν το τί διάολο γύρευε με τον Καζάκη. Πιστεύω όμως (όπως έχει διδάξει και ο Φουσέκης) πως όταν μερικοί άνθρωποι μεγαλώνουν, τα πράματα στο νου δουλεύουν περίεργα.
Πράγμα που μου δίνει πάσα για τον Χάρυ Κλυν. Ο Χάρυ Κλυν στον τελευταίο του δίσκο (X files ανάποδα) γράφει στο ένθετο, "Η Μακεδονία ανήκει στους Έλληνες, η Κύπρος ανήκει στους Έλληνες, το Αιγαίο ανήκει στους Έλληνες. Μόλις ακούσω πως και η Πελοπόννησος ανήκει στους Έλληνες, θα αρχίσω να ανησυχώ σοβαρά". Αυτό το διάβασα το 1997 όντας στην Θεσσαλονίκη σε ένα σχολείο όπου το μεγαλύτερο ποσοστό συμμαθητών και δασκάλων μας δίδασκαν συνεχώς την "Ελληνικότητα της Μακεδονίας" και το μίσος απέναντι στους "Σκοπιανούς". Υπήρξε για μένα η πρώτη αφορμή να αρχίσω να αμφισβητώ αυτά που μου δίδασκαν επάνω στο θέμα. Με λύπη μου λέω ότι για μένα ο Χάρυ Κλύνν είχε "πεθάνει" χρόνια πριν ως καλλιτέχνης. Αρνούμαι να πιστέψω ότι ο άνθρωπος που γύρισε το made in Greece, ήταν υποψήφιος δήμαρχος με την ΝΔ όπως πολύ σωστά είπες, ενώ αργότερα κυκλοφορούσε εκείνα τα βιντεάκια με τις Ελληνικές σημαίες από πίσω. Όπως είπα και πριν, μερικοί άνθρωποι όταν μεγαλώνουν τα πράματα στο νου δουλεύουν περίεργα.
Το να συγκεντρώνεις όμως ολόκληρο το έργο ενός καλλιτέχνη στα γεροντικά ατοπήματα, είναι ατιμία. Γιατρός είσαι, ξέρεις καλύτερα από εμένα πιθανώς.
Καταλαβαίνω ότι μπορεί να μεγάλωσες με Pantera, καταλαβαίνω ότι μπορεί να τους γουστάρεις. Όμως τίποτα δεν αναιρεί ότι από ότι φαίνεται, ήταν κάτι παιδαρέλια μεγαλωμένα με όλη την αμερικανική συντηρητικίλα που κρύβει από κάτω της η σημαία του Νότου.
Το επιχείρημα της σύγκρισης με τον Χάρυ Κλυνν, για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω, είναι αστείο.