Εισαι ηλιθιος, μαλακας, αχρηστος.
Printable View
Εισαι ηλιθιος, μαλακας, αχρηστος.
θα ήθελα κάποιος που έχει εμπειρία να μας μιλήσει για το Εδιμβούργο και τη Γλασκώβη. μην αγχώνεστε βέβαια, έχουμε λίγους μήνες ακόμα. επίσης αν έχει μείνει σε κάποιο χόστελ που θα πρότεινε σε ένα φίλο του που συμπαθεί, καλό θα ήταν να μοιραστεί και αυτό μαζί μας. για Εδιμβούργο έχουμε σχεδόν καταλήξει στο High Street αλλά καλό θα ήταν να.
πάμε μωρή Χιμπέρνιαν!
Έντινμπρα πήγα εγώ και έχω τας καλύτερας εντυπώσεις. Αλλά δεν μπορώ να πω και πολλά διότι δεν βγήκα έξω να την ζήσω, απλά λίγες βόλτες.
Απλά θα πω ότι μόλις βγήκα από το τρένο βράδυ, έξω στον σταθμό, μου έσκασε από την μια μεριά το κάστρο στον λόφο που είναι μια θέα όχι συνηθισμένη και παράλληλα πολύ όμορφη, μετά κάποια κτίρια απέναντι που είναι τα παλαιότερα υποτίθεται και είναι επίσης πανέμορφα και ένα μνημείο κάποιου (μου διαφεύγει τώρα) εξίσου ψαρωτικό και αυτό. Γενικά, εκεί στο κέντρο χαζεύεις ομορφιά, η οποία τονίζεται ιδιαίτερα από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν δια νόμου ψηλά κτίρια (και αυτό το σέβονται) και παντού βλέπεις ουρανό και ορίζοντα που πλαισιώνει πολύ όμορφα όλην την πόλη.
Πολύ καλές εντυπώσεις και από τους πέντε-έξι σκωτσέζους που μίλησα (πήγα πάνω για να βοηθήσω κάποιον να γράψει μια εργασία και έφυγα αμέσως χωρίς ευκαιρία για τουρισμούς), οι οποίοι ήταν και κατανοητοί, αν και δεν ξέρω αν έτυχε αυτό.
Από Οξφόρδη και Λονδίνο (υποκειμενικό αυτό και όχι φυσικά για όλη την πόλη) που μέχρι τότε ήταν οι πιο ωραίες βρετανικές πόλεις κατά την άποψή μου, το Εδιμβούργο μακράν το ωραιότερο.
Γλασκώβη και Νταντί ήμουν 3 χρόνων και δεν θυμάμαι τίποτα.
Αρμενία - η Μύτη του Κόσμου
(working title: ο εφιάλτης στο δρόμο με τα Λάντα)
Μια φανερά Σοβιετική πρωτεύουσα. Μια φανερά Σοβιετική πλατεία, πρώην Λένιν. Παιδιά τρώνε μαλλί της γριάς. Μεγάλοι παίζουν με πράγματα που φωσφορίζουν. Σιντριβάνια χορεύουν στους ρυθμούς των Guns 'n' Roses. Καλωσήρθατε στην Αρμενία~!
Η Αρμενία είναι ένας παραγνωρισμένος ταξιδιωτικός προορισμός. Χωρίς έξοδο στο θάλασσα, με κλειστά τα σύνορά της με τους δύο από τους τέσσερις γείτονές της (Τουρκία, Αζερμπαϊτζάν), με τον τρίτο απ' τους γείτονες να αποτελεί τον προφανή ταξιδιωτικό προορισμό στον Καύκασο (Γεωργία) και τον τέταρτο να είναι το ΖΟΜΛ Ιράν, δεν είναι δα ότι δεν το περιμέναμε. Παρ' όλα αυτά, η Αρμενία επιφυλάσσει ένα σωρό εκπλήξεις για τον (ψυχοπαθή) ταξιδιώτη.
1. Τα μοναστήρια
Η Αρμενία είναι γεμάτη μοναστήρια. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, αντιστοιχούν περίπου 2 μοναστήρια σε κάθε κάτοικο. Έτσι, ο ταξιδιώτης μπορεί να επισκεφθεί όσο τραβάει η καρδιά του. Τα μοναστήρια αυτά είναι πολύ διαφορετικά από τα ορθόδοξα μοναστήρια, τα καθολικά μοναστήρια και γενικά τα μοναστήρια απ' το φόρουμ κι έτσι ο ταξιδιώτης τα βρίσκει εντυπωσιακά και, περιέργως, δε βαριέται να τα βλέπει συνέχει μπροστά του, τουλάχιστον για τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες. Εάν ο ταξιδιώτης ερωτηθεί στο τέλος του ταξιδιού ποια μοναστήρια επισκέφθηκε, απαντά πως επισκέφθηκε ένα τεράστιο μοναστήρι με πολλές εκκλησίες, βιβλιοθήκες και καμπαναριά. Ήταν πολύ ωραίο. Αν θυμάται καλά, το λένε "Αρμενία".
Μπόνους: η οικοδομή δίπλα σε μοναστήρι του 11ου αιώνα. Με μεσοτοιχία.
Πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0127.jpg
ένα μοναστήρι
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0038.jpg
άλλο ένα
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0135.jpg
ένα ακόμα
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0224.jpg
μοναστήρι μετά κάστρου
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0271.jpg
εκκλησία από λαμαρίνα
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0281.jpg
κι άλλο ένα
2. Τα χατσκάρ
Οι Αρμένιοι αγαπούν πολύ τις σκαλισμένες πέτρες. Τις μεγάλες σκαλισμένες πέτρες. Στον ταξιδιώτη φαίνονται όλες ίδιες, αλλά οι ντόπιοι τον διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχουν δυο ίδιες σε ολόκληρη την Αρμενία! Ο ταξιδιώτης λέει "ναι, βεβαίως" και χαμογελά. Οι πέτρες αυτές βρίσκονται παντού, αλλά η μεγαλύτερη συγκέντρωσή τους εντοπίζεται σε νεκροταφεία. Α, τις λένε "χατσκάρ".
Μπόνους: αποτελούν εξαιρετική κρυψώνα για κατούρημα.
Πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0146.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0152.jpg
3. Τα βουνά
Η Αρμενία έχει πολλά βουνά, αλλά το βουνό το οποίο αγαπάνε όλοι περισσότερο και για το οποίο είναι όλοι περήφανοι είναι το Αραράτ. Το οποίο βρίσκεται στην Τουρκία. Ο ταξιδιώτης ενημερώνεται σχετικά όταν, μετά την 359487η φορά που ακούσει τη λέξη "Αραράτ" κι αφού έχει μάθει πώς γράφεται το "Αραράτ" στο Αρμένικα κι έχει εμπεδώσει τι γεύση έχει το κονιάκ "Αραράτ", αναρωτηθεί "γιατί το βλέπουμε όλο από μακριά αυτό το Αραράτ;".
Δεύτερη επιλογή το βουνό Αραγκάτς, ιδιαίτερα βολικό για τον Έλληνα ταξιδιώτη, καθώς το όνομά του θυμίζει αρακά κι επομένως απομνημονεύεται εύκολα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπο τοπωνύμια της Αρμενίας, που αποτελούνται από εμφανώς τυχαίους συνδυασμούς γραμμάτων. Το βουνό Αραγκάτς έχει τέσσερις κορυφές, όλες γύρω στα 4000 μέτρα, είναι πολύ όμορφο και προσφέρεται για τρέκινγκ, εκτός εάν ο ταξιδιώτης έχει γεννηθεί, μεγαλώσει και περάσει όλη του τη ζωή τρώγοντας φουντούνια στο επίπεδο της θάλασσας, οπότε καλό θα ήταν να κάτσει σε πολιτισμένα μέρη και να παίξει κάνα σκάκι ή κάτι λιγότερο κουραστικό αντί να κάνει εξυπνάδες.
Μπόνους: η ανακούφιση του ταξιδιώτη κατά την κατάβαση.
Πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0330.jpg
το Αραράτ
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0268.jpg
ράντομ ψεύτικο βουνό
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0084.jpg
το Αραγκάτς
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0096.jpg
πικ που έβγαλα κοντά στην κορυφή τού Αραγκάτς, λίγο πριν ζητήσω τη μαμά μου
4. Τα οροπέδια
Τα οροπέδια εντοπίζονται σε τυχαία σημεία της Αρμενίας. Ο παρατηρητικός ταξιδιώτης έχει την ευκαιρία να δει πολλά από αυτά και να αναφωνήσει "WTF πώς βρέθηκε αυτό το οροπέδιο εδωπάνω;", καθώς αυτά εμφανίζονται μέσα από τα βουνά. Η Επανάσταση φρόντισε να εποικίσει πολλά από αυτά, δημιουργώντας τον αριστουργηματικό συνδυασμό εργατικής πολυκατοικίας και οροπεδίου.
Μπόνους: οι εντυπωσιακοί γκρεμοί, ιδανικοί για τον καταθλιπτικό ταξιδιώτη.
Πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0124.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0250.jpg
δεν είμαι σίγουρη ότι είναι από πόλη σε οροπέδιο, αλλά σάμπως θα το καταλάβετε;
5. Το Ερεβάν
Το Ερεβάν είναι μια μεγαλούπολη! Ένα αστικό κέντρο που σφύζει από ζωή! Μια όαση πολιτισμού! Τουλάχιστον για τον ενθουσιώδη ταξιδιώτη, τον οποίο οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν με εκφράσεις τύπου "ναι, αλλά εσείς βρίσκεσθε μόλις μία εβδομάδα εδώ", "ε, δεν είναι και τόσο μεγάλη πόλη, ξέρετε" και "έχει δει πώς είναι το χειμώνα, ρε μαλάκα;". Βασικές ατραξιόν τού Ερεβάν αποτελούν τα σοβιετικά κτίρια παντός τύπου, οι καφετέριες που σερβίρουν αρμένικο καφέ (που είναι ίδιος με τον ελληνικό καφέ, τον τούρκικο καφέ, τον κυπριακό καφέ, τον αραβικό καφέ κι έναν τύπο καφέ που φτιάχνουν και ισχυρίζονται ότι έχουν επινοήσει οι κάτοικοι ενός νησιού που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα, λίγο έξω απ'τη Μικρονησία), τα στοιχήματα ποιος θα τολμήσει να ζητήσει τον αρμένικο καφέ ως τούρκικο και κάτι σιντριβάνια που έφτιαξαν κάτι Γάλλοι και τους παίζεις μουσική δυνατά κι αυτά χορεύουν. Ώπα μάνα μου, δώστα όλα απόψε!
Μπόνους: τα Λάντα που εφορμούν ατάκτως απ' όλες τις πλευρές, με εντυπωσιακή για την ηλικία τους ταχύτητα και τα αναμενόμενα για την ηλικία τους φρένα.
Πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0073.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0075.jpg
τα καλύτερα σιντριβάνια του κόσμου!!!
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0175.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0181.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0005.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0369.jpg
διάφορες σοβιετικές ατραξιόν
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0272.jpg
μουσείο Παρατζάνωφ (\m/)
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0171.jpg
το παρελθόν παντρεύεται με το μέλλον (και με την αστυνομία)
6. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ
Το Ναγκόρνο Καραμπάχ δεν είναι άλλο κράτος. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ είναι Αρμενία. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ δεν είναι άλλο κράτος. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ είναι Αρμενία. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ δεν είναι άλλο κράτος. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ είναι Αρμενία. Ο απρόσεκτος ταξιδιώτης καλό είναι να εξασκηθεί, καθώς η απάντηση "είμαι 7 μέρες στην Αρμενία και πήγα και 3 στο Ναγκόρνο Καραμπάχ" στην ερώτηση "και πού πήγατε στην Αρμενία;" κρίνεται ως ατυχής. Το ίδιο το όνομα, που σημαίνει "Πάνω Μαυρόκηπος" και αποτελείται από λέξεις από τρεις διαφορετικές γλώσσες, καμία από τις οποίες δεν είναι τα Αρμένικα (στα οποία το μέρος ονομάζεται "Αρτσάχ") φανερώνει τον ασταθή χαρακτήρα της περιοχής.
Στην πραγματικότητα, το Ναγκόρνο Καραμπάχ [δεν είναι άλλο κράτος. Το Ναγκόρνο Καραμπάχ είναι Αρμενία.] ανήκει από πολιτισμική και πρακτική άποψη στην Αρμενία, από τυπική άποψη όμως δεν έχει κανείς ιδέα πού ανήκει, καθώς, μετά από σχετικό πόλεμο, οι διάφορες πλευρές αποφάσισαν απλώς να το αφήσουν να κάθεται εκειπέρα και ψιλοσταρχίδια τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα μισά πράγματα να παραμένουν γκρεμισμένα, καθώς κανείς δε θέλει να ξαναχτίσει σε αμφισβητούμενη περιοχή, πράγμα το οποίο δημιουργεί ένα όμορφο κλίμα, το οποίο θα εκτιμήσει ο καλλιεργημένος ταξιδιώτης, όπως και τις παγίδες για τα ελικόπτερα που είναι κρεμασμένες ανάμεσα στα βουνά. Δεν είναι, πάντως, σίγουρο ότι θα εκτιμήσει εξίσου και τα πυροτεχνήματα, τα οποία μάλλον θα αντιμετωπίσει με δυσπιστία τύπου "γιορτάζουμε ή ξανάρχισε ο πόλεμος;".
Μπόνους: η όλο φυσικότητα απάντηση του ντόπιου στην ερώτηση του φιλοτελιστή ταξιδιώτη "πού είναι το ταχυδρομείο;": "δεν έχουμε ταχυδρομείο, αλλά τι να το κάνεις τώρα με τα e-mail;"
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0410.jpg
χαρακτηριστική σκηνή δρόμου στο Στεπανακέρτ, όπου οι ντόπιοι ξοδεύουν λεφτά μόνο για ό,τι μπορούν να πάρουν και να φύγουν
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0476.jpg
καλοσυντηρημένη γέφυρα
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0485.jpg
η κεντρική πλατεία τού Στεπανακέρτ
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0417.jpg
μπαζούκας με οδηγίες χρήσης, για ευκολία
7. Οι ντόπιοι
Οι ντόπιοι είναι τρομερά συμπαθητικοί, ξέρουν να εκτιμούν το ωραίο ((c) ίσκρα) ή, αλλιώς, να κοιτάνε έντονα ό,τι περνάει από μπροστά τους και οι μύτες τους είναι ιδανικές για το μη σλάβο ταξιδιώτη, ο οποίος θα μπορέσει να νιώσει μια σχετική ανωτερότητα για τη δική του μύτη. Λόγω έλλειψης τουριστών, οι ντόπιοι θα προσπαθήσουν πολλές φορές να πιάσουν κουβέντα με τον εμφανώς, λόγω μύτης, ενδυμασίας και ενθουσιασμού για τα σοβιετικά κτίρια, μη ντόπιο ταξιδιώτη, χρησιμοποιώντας για ευκολία όχι τα αρμένικα, αλλά την προφανή διεθνή γλώσσα, τα ρωσικά. Ο ταξιδιώτης αρχικά θα παραξενευθεί, όταν όμως δει το αρμένικο αλφάβητο και προσπαθήσει να απομνημονεύσει το "ευχαριστώ", που στα αρμένικα έχει τη μορφή δεκαπεντασύλλαβης λέξης, θα καταλήξει πως τα ρώσικα είναι καλή επιλογή και θα ορκισθεί να μάθει πριν επισκεφθεί ξανά την Αρμενία. Οι ντόπιοι θα επιχειρήσουν να ταΐσουν, ποτίσουν, κοιμίσουν, γεμίσουν δώρα και κρατήσουν στην Αρμενία για πάντα το χαριτωμένο ταξιδιώτη, ο οποίος, με τη σειρά του, θα αναφωνήσει "τόσο καλή καρδιά, χαλάλι οι μύτες!".
Μπόνους: η γεμάτη ειλικρινή απορία ερώτηση "και τι κάνετε στην Αρμενία;!".
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0358.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...p/P8230297.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0426.jpg
φιλικός τουρίστας με ντόπιους, οι οποίοι του ζήτησαν να φωτογραφηθούν μαζί
http://i4.photobucket.com/albums/y10...p/P8190095.jpg
φιλικός τουρίστας με μέρος από το αρμένικο αλφάβητο, από το οποίο ζήτησε να φωτογραφηθούν μαζί
8. Το φαγητό.
ΟΜΦΓ.
Μπόνους: 6 αχρησιμοποίητα κουτιά immodium.
Λοιπές πιξ:
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0244.jpg
καμπαρέ σοβιετικού τύπου
http://i4.photobucket.com/albums/y10...a/DSC_0269.jpg
ο ελληνικός πολιτισμός στην Αρμενία
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0078.jpg
το μέταλ μας στην Αρμενία
http://i4.photobucket.com/albums/y10...o/DSC_0143.jpg
σοκολάτα για θρασάδες (προσοχή στη λεπτομέρεια στο πλακάκι)
Πρόστυχη φωτογραφία.Quote:
Originally Posted by tamagothi
Αχαχαχ πέθανα και είμαι στον παράδεισο!
Πλάκα στην πλάκα, δρόμους έχει εκεί πέρα? Μπορείς να πάς οδικώς?
:D
Αμέ! Κι έχει κι ένα σωρό δρόμους πάνω/ανάμεσα στα βουνά με υπέροχα τοπία γύρω.
Απλώς, τουλάχιστον για την ώρα, είναι κλειστά τα σύνορα με την Τουρκία. Οπότε διασχίζεις Τουρκία, μπαίνεις από Τουρκία Γεωργία και μετά από Γεωργία Αρμενία. Αλλά για Γεωργία δε θέλει ούτε βίζα ούτε τίποτα και δεν είναι και τρομερή παράκαμψη, οπότε δεν είναι καθόλου τρομερό [τώρα που τέλειωσε ο πόλεμος, δατ ιζ.].
post of the year μιλάμε.
Εξαιρετικό ποστ. Αν ήμανε ο έντιτορ του Χιτς Χάικερς Γκάιντ του δε Γκάλαξι σε προσλάμβανα.
:pink:
[Άμα τύχει και τον γνωρίσεις πες του μια καλή κουβέντα για μένα.]
Πω γαμω πρεπει να ηταν. Δεν ειδα ΤΙΠΟΤΑ που να ηθελα να το δω απο κοντα, ισως απο τα οροπεδια και κανα βουνο, αλλα ολα τα λεφτα ηταν η Νεστλε με το απαγορευτικο, wtf??!
Δεν μπορώ να καταλάβω τι ήταν το απαγορευτικό, enlighten me.
Λεει ONLY FOR MEN και εχει το κλασικο σημα με τον κυκλο και τη διαγωνια γραμμη πανω στο κομματι σοκολατας κι απο κατω (υποθετω) μια γυναικεια φιγουρα.
αχαχχαχα, θρας.
Σου χει περισσεψει κανα κομματι?
eeeeeeoooooooooooo.molis kleisthkan eisithria gia berlin 1-1 me 10-1 2009,perimenw protaseis- idees-symvoules,alla den perimenw thn wra na paw. :mouse:
aida re pousth akoma eksetastikh exw gamw to panagia :gun:
Εσύ τι λες; Αφού δεν μπορεί να τα φάει.Quote:
Originally Posted by FIXXXER
είδα απόκομμα εφημερίδας "Η ΧΑΡΑΥΓΗ" σε σοκάκι οθεοςνατηνκανει πολη της βορειας Τανζανίας. Εκείνη τη στιγμή άρχισα να φοβάμαι σταληθεια :fear: (η πρωτη σκεψη να πανικοβληθω ειχε ερθει αφού γνώρισα εναν τυπο που τον λέγαν Aristidis)Quote:
Originally Posted by tamagothi
kserei kaneis kana aksioprepes hostel sto berolino ?
ego emena edo
http://www.st-christophers.co.uk/berlin-hostels
http://www.hostels.com/availability.php ... mber.17515
aksiologo k se psilokentriko simeio
ξερω, ενημερωθειν σχετικως, οι ορθόδοξοι είναι αρκετά δραστήριοι ζωηναχουνε.Quote:
Originally Posted by Blanket
pixies πήγες τελικά κων/πολη;
ας πω κι εγώ δυο βλακείες.
ήμουν σχεδόν σίγουρη ότι κάποιος στο παρελθόν είχε γράψει ότι είναι καλύτερα να μείνεις beyoglu παρά sultanahmet, οπότε ήρθα εδώ να το βρω να το κάμω κουωτ. Διάβασα το τόπικ απ'την αρχή δύο φορές και δεν το βρήκα πουθενά, οπότε είτε το ονειρεύτηκα, ή πρέπει να αρχίσω να κοιμάμαι πάνω από μία ώρα τη μέρα.
Εν πάση περιπτώσει, το sultanahmet είναι πολύ κεντρικό σημείο και είναι ωραία να μένεις εκεί γιατί έχεις πολλά πράματα γύρω γύρω να δεις και να κάνεις, έχεις και το τραμ (*), παρ' όλα αυτά η εμπειρία μού έδειξε ότι μάλλον συμφέρει περισσότερο να μένεις beyoglu. Εμείς απ'την πρώτη μέρα που πήγαμε για καφέ γοητευτήκαμε και αποφασίσαμε να βγαίνουμε εκεί, οπότε είχαμε σχεδόν καθημερινές μετακινήσεις sultanahmet - taksim. Δεν είναι κάτι τρομερό βέβαια, μερικές στάσεις με το τραμ και μετά ένα πράγμα που ονομάσαμε τελεφερίκ, το οποίο είναι κάτι σαν μετρό, που κάνει τη διαδρομή kabatas (τερματικός σταθμός τραμ) - taksim. Δυστυχώς το δεύτερο θέλει άλλο εισιτήριο (1.40 YTL το καθένα), οπότε αν είστε γύρω στα 4 άτομα συμφέρει και το ταξί (**). (Σημείωση: σταθερή αξία διαδρομής sultanahmet - taksim: 12 YTL)
To sultanahmet, επειδή είναι τουριστικό μέρος, είναι και ακριβότερο. Μην προτιμήσετε το φαγητό εκεί, θα έλεγα ότι είναι το αντίστοιχο του να φας σουβλάκια στην Πανεπιστημίου - δε σε χαλάει αν πεινάς, αλλά καλύτερα να ξέρεις να πας στο Σάββα ρε παιδί μου. Ή αλλού. Δοκιμάστε οπωσδήποτε kumpir (σε αγαπώ, μετράω τις μέρες για να ξανασμίξουμε, κλπ) και ρισκάρετε με μικρά φαγάδικα σε στενάκια και παράλληλους της istiklal που προσφέρουν adana, urfa και άλλα σουβλακοκεμπαποειδή. Εγώ δεν τα έφαγα, αλλά μου είπαν ότι είναι τέλεια!
Η istiklal είναι ένας τεράστιος πεζόδρομος που θυμίζει την ερμού, αλλά περίπου 5893 φορές μεγαλύτερος και πιο πλατύς, και με 90 φορές περισσότερο κόσμο. Ξεκινάει από τάκσιμ και ούτε που ξέρω μέχρι πού φτάνει, παίζει και μέχρι Γαλατά. Στις διάφορες καθέτους της μπορείς να βρεις γραφικά καφέ κλπ κλπ και γενικά είναι μια ωραία βόλτα αν θες να δεις κόσμο. Στην κων/πολη υπάρχουν κτήρια τα οποία έχουν διάφορα μαγαζιά ή καφετέριες στους ορόφους των, οπότε μπορεί να βρεις καφετέρια κρυμμένη στον πέμπτο όροφο πχ και να έχεις όμορφη θέα. Τσεκάρετε τις τέντες των κτηρίων.
Το μεταλλάδικο που μας πήγαν λέγεται Dorock και βρίσκεται σε μία από τις άπειρες καθέτους της istiklal, συγκεκριμένα στο Imam Adnan σοκάκ. 2 ευρώ η μπύρα (efes pils και dark, πολύ ωραιότερες από οποιαδήποτε τοπική δική μας εκτός της κραφτ που αγαπάμε), τζάμπα λάηβ συχνά (δύο μπάντες), μεταλλάκια ελληνόφατσες και γενικά ένας φτηνός Διόνυσος για όσους τον νοσταλγούν.
http://www.myspace.com/dorockistanbul
Όπως ανέφερε και η ίφι, οι τούρκοι είναι ιδιαίτερα ρομαντικοί με τα κορίτσια (δηλαδή πέφτουλες) και διατεθειμένοι να σου κάνουν χάρες, οπότε μη νιώσετε άσχημα. Some of them want to get used by you! Όχι εντάξει, απλώς είναι πολύ εξυπηρετικοί και ευγενικοί, και σου φιλάνε το χέρι, πινκ, και τα αγόρια φιλιούνται και σταυρωτά, και όταν αγκαλιάζονται αγκαλιάζονται δύο φορές, μία από την κάθε μεριά, και είναι πολύ γλυκούληδες.
* το τραμ είναι μόνιμα γεμάτο. Επίσης νομίζω πως τα φίλτρα του κλιματισμού έχουν ποτίσει από τη μπίχλα της πολυκοσμίας και της έλλειψης αποσμητικού, κι έτσι βρωμάει ακόμα κι όταν είναι άδειο. Μετά την 3-4η μέρα συνηθίζεις πάντως!
** οι τούρκοι είναι χειρότεροι οδηγοί και από τους έλληνες. Τρομοκρατούμαι και μόνο που θυμάμαι τους αγώνες δρόμου με τα ταξί. Οι τύποι απλώς δε χρησιμοποιούν το φλας. Αλλάζουν λωρίδες όπως και όποτε γουστάρουν, τρέχουν σαν τρελοί, κορνάρουν ακατάπαυστα, γενικά καλό είναι όποιος είναι θρησκευόμενος άνθρωπος να κάνει και μια προσευχή πριν βγει να κυκλοφορήσει στο δρόμο. Ο πρώτος ταρίφας που πήραμε έτρεχε τόσο που ένα από τα αγόρια της παρέας του είπε να πάει πιο σιγά. Εγώ είχα κλείσει απλώς τα μάτια και προσπαθούσα να σκεφτώ τις ωραίες στιγμές της μέχρι τότε ζωής μου, για να τις πάρω μαζί στον άλλο κόσμο.
πήγα!
η ισταμπουλ πρεπει να γινει σπλιτ τοπικ μαζι με το μπερλιν,ε.
οτι ειπαν οι απο πανω και συμπληρωνω.
μόλις φθάνετε εκεί, βρίσκετε ένα γραφείο πληροφοριών τουριστών και παίρνετε έναν χάρτη, ένα μικρό βιβλίο με το χρονοδιάγραμμα βαρκών (θα χρησιμοποιήσετε τις βάρκες 2-3 φορές), το πρόγραμμα μουσείων κ.λπ. Υπάρχει ένας θεουλης στο γραφείο περιοχής sultanahmet, θα απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση σας προτού ρωτήσετε.
Η εκκλησία της Αγια Σοφιας μια απογοητευση και 12-13 ευρώ λιγοτερα. Δεν πηγαμε σε αλλο μουσείο, γιατι βαριομασταν. Ο καιρός ηταν καλος και τσαμπα ανησυχουσα με υγρασιες και τετοια, σε σχεση με τη θεσνικη τον αυγουστο ηταν παραδεισος και περπατιοταν ανετα.
Απαραίτητα κρουαζιέρα επάνω στο Βόσπορο. Μην πάρετε τη βάρκα τουριστών επειδή δεν κάνει καμία στάση και θα σας υπερχρεώσουν ενώ οι τούρκοι τουρίστες θα πληρώσουν τα μισά. Παίρνετε τη βάρκα που φεύγει από το eminonu (17-18 λίρες) και κατεβαίνετε A.Cavagi (στην ασιατική πλευρά), ανεβαίνετε στο κάστρο και βλέπετε το σημείο που συναντά ο Βόσπορος τη Μαύρη Θάλασσα. Έχει και δελφίνια.
Ένα συμπαθητικό μέρος στην ασιατική είναι το Uskudar. Πάτε με βάρκα. Στο λιμάνι πηγαίνετε αριστερά έως ότου βρίσκετε ένα πάρκο (Fetihpaşa Korusu Fıstıkağacı) σε έναν λόφο, πηγαίνετε όσο επάνω μπορείτε, μόλις να βρείτε ένα εστιατόριο (dilruba)δεν πάει παραπάνω. Οι Τούρκοι πηγαίνουν εκεί για pik-nik, κάντε το ίδιο.
Οπωσδήποτε Ortakoy(ενι θενκς!), και χαζεύετε τη γέφυρα του Βοσπόρου με τις εναλλαγές χρωμάτων και τα όλα της και κάνετε βόλτα στο παζάρι. Εκεί πάτε με λεωφορείο από kabatas αλλά δεν θυμάμαι ποιο. Εκεί και στο uskudar δεν έχει πολλούς τουρίστες και θα είστε γαματοι. Εάν έχετε χρόνο μπορείτε να πάτε Πριγκιποννήσια. Πλοίο από Kabatas και εάν έχετε χρόνο μόνο για ένα νησί πάτε στο τελευταίο (Büyükada), νοικιάζετε ποδήλατο (περίπου 5 λιρές/ώρα) και κάνετε τον κύκλο του νησιού, μια ώρα περίπου
Κατά τη γνώμη μου το καλύτερο μέρος να μείνεις είναι το ταξιμ για να βγαίνεις το βράδυ και να μη παίρνεις ταξί, ετσι κ αλλιώς sultanahmet κινεισαι μέρα που έχει συγκοινωνίες.
Δέχονται ευρώ αλλά σε κλέβουν στην ισοτιμία, καλύτερα να αλλάξετε τα χρήματά σας εκεί, είναι φτηνότερα.
Αγγλικά μιλάνε;
Βασική απορία.
21 Οκτώβρη πρέπει να πάω να πάρω ένα διπλό από τη Φενέρ και πρέπει να ξέρω 1-2 πράγματα.
μιλάνε περισσότερο γερμανικά οι περισσότεροι (χωρίς πλάκα) για προφανή λόγο
η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο με το αν ξέρουν αγγλικά (ή γερμανικά), οπότε μη δοκιμάζετε απαραίτητα νέους, αλλά καλοντυμένους
αλλά γενικά, δύσκολο με τα αγγλικά (από δικιά μου εμπειρία). μάθετε καναδυο λεξεις τουρκικα, για τα καθημερινά πράματα
:pink:Quote:
Originally Posted by zihuatanejo
ρε είσαι στο ελληνικό κλαμπ;
Νταραβερίζομαι. :P
κανένας δε μιλάει αγγλικά. απελπιστικό. συνεννόηση βγάζεις δε βγάζεις και μ'αυτούς που ψιλομιλάνε. τεσεκιούρ εντερίμ
Λοιπόν, η Κωνσταντινούπολη είναι η πρωτεύουσα του κόσμου.
Ήμουν εκεί την περίοδο της πρωτομαγιάς (και έχω να πω ότι οι δικές μας πορείες είναι αδερφίστικες). Δεν έχω κάνει και πολλά ταξίδια, μετρημένα στα δάχτυλα, αλλά η κων/πολη ήταν το κάτι άλλο για μένα. Την έχω δει κάμποσες φορές στον ύπνο μου και έχω σκοπό να πάω για τριήμερο μες στο Νοέμβρη (και χριστούγεννα με γονείς φυσικά).
Όλα είναι πάμφθηνα (για τον Έλληνα φυσικά, για τον Τούρκο είναι πίπα-κώλο), ακόμα και σε κλέφτη ταρίφα να μπεις, η συνολική σου μέρα δεν έρχεται πάνω από 30 ευρώ.
Από μέρη δεν έχω να προτείνω ιδιαίτερα πολλά, καθότι 4 μέρες έκατσα. Καπαλίτσαρσιμ (πως λέγεται δλδ), το κλειστό παζάρι, το οποίο αξίζει να μπεις μόνο για την εμπειρία και να μην πάρεις τίποτε, Αγία Σοφία για να περιπλανηθείς στο μεγαλείο και στη μισαλλοδοξία της ιστορίας (πςςς), γαλάζιο τζαμί για να νοιώσεις το ισλαμικό δέος, και φυσικά Μεγάλη του Γένους Σχολή, πιθανόν το ομορφότερο κτήριο της Πόλης. Η οποία σχολή (κρατάει από το 1454, παρακαλώ) και το οποίο κτήριο (1883, και ξεπροβάλλει μέσα από κανονικότατα σοκάκια) εξακολουθεί και διδάσκει τους εναπομείναντες Έλληνες.
Όχι δηλαδή, κοιτάχτε:
http://img221.imageshack.us/img221/1...htougendq1.jpg
http://lh5.ggpht.com/_oLlh4MXHa5U/RY...4/DSC00877.JPG
Γαμάει και η ασιατική πλευρά, παρότι πάμφτωχη.
Αυτά εν ολίγοις. Γαμάει η Κωνσταντινούπολη, εμένα προσωπικά με παραμύθιασε και ένας μέρος του εαυτού μου είναι ακόμη εκεί. Είναι το μέρος όπου συγκατοικει ο Ελληνισμός και η Ανατολή, ο χριστιανισμός και το ισλάμ και άλλα τέτοια ρομαντικά. Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον ασχολείται έστω και στοιχειωδώς με τις παραδόσεις (ελληνικές και μη). Η οικειότητα που θα νοιώσει θα είναι απερίγραπτη. Είναι γενικά άλλο πράγμα να χαζεύσεις το Βόσπορο στις όχθες του με τα τζαμιά και το Top Kapi απέναντι και να σκάει 5 η ώρα ο Χότζας (το χρυσό λαρύγγι του φονταμενταλισμού) και να ψέλνει δυνατά από τα ηχεία. Και λυπάμαι που η πλειοψηφεία των κατοίκων της δεν έχει το χρόνο και το ταξικό προνόμοιο να απολαύσει τον πολιτισμικό της πλούτο, καθότι μιλάμε για 17 εκατομμύρια κατοίκους, Φτώχεια, και ένα ψιλοφασιστικό (παρα)κράτος.
Μέσα στους επόμενους προορισμούς μου είναι και τα Πριγκηπονήσια. Ο ελληνισμός της Πόλης είναι ίσως το γοητευτικότερο ζήτημα που έχω συναντήσει.
Επίσης αγνοούμε τα εκατομμύρια πορτρέτα του Κεμάλ.
Και αγοράζουμε μία κούτα Turkish Tea γιατί πατάει κάτω όλα τα gay τσάγια του κόσμου.
τα χριστουγεννα παω πραγα.το θεμα της διαμονης το εχω ληγμενο.μπορει καποιος να προτεινει τιποτα και να μου πει τι με περιμενει?
α,ισως παω και κανα 3ημερο βιεννη.ξερει μηπως κανει τιμες με τραινα κτλ.παιζει καμια καρτα?
:touched:Quote:
Originally Posted by cancer
Πραγα
ενα ειναι σιγουρο για Χριστουγεννα θα γινεται της Ποπης! οταν βρεθεις στην κεντρικη πλατεια με το ρολοι, γενικα χωσου στα στενακια να αποφυγεις τα εμπορικα ρεστωραντ και μπαρ+ολο και θα πετυχεις καποιο πιο συμπαθητικο μπαρακι οχι τουριστικο με τσεχικη νεολαια δηλαδης, ηταν ενα πριν 3χρονια μικρο μπαρακι στα στενακια αυτα με tom waits κλπ μουσικουλα και φτηνο αψεντακι..
Quote:
Originally Posted by attila
De thymamai kai polla pragmata na sou proteinw sxetika me praga....ousiastika thymamai oti katevaineis sti stasi tou metro pou einai se ena mouseio mprosta(fysikis istorias an thymamai kala) kai kaneis tin klassiki volta mexri tin plateia me to roloi pou kathe fora pou xtypaei akrivws vgainoun kati malakioules....
A kai Vienni pigaine opwsdipote....Poly pio wraia poli(kata ti gnwmi mou toulaxiston)
Edit:twra eida oti pas xristougenna....swsti epilogi....tha gamane kai oi 2 poleis(epanalamvanw tin protimisi mou sti vienni)...kai ontws apefyge ta magazia stin kentriki plateia opws eipe kai o apo panw....episis eixe kai ena sex museum otan eixa paei alla den mpika :P
Βιέννη εκείνη την περίοδο είναι πολύ ωραία. Γενικά παίζει μία φτηνή φοιτητική κάρτα για τους αυστριακούς σιδηρόδρομους, αλλά από ότι θυμάμαι ισχύει για περισσότερες διαδρομές. Καλύτερα να ρωτήσεις στο σταθμό τι σε συμφέρει περισσότερο. Ότι άλλο θες για την πόλη ρώτα.
ναι γιατί τις άλλες εποχές του χρόνου είναι ερημιά.Quote:
Originally Posted by Pinatero
κοιταξε εγω ειχα παει καπου Απριλη, σχετικα κοντα με το καθολικο πασχα και ηταν ανεκτα, που δεν μπορω και τις πολυκοσμιες! δηλαδη αν φωναξεις Ποπη σε αξιολογη ενταση, οπου αξιολογη ενταση ειναι να εισαι στη μια ακρη της γεφυρας (ναι αυτη με τα αγαλματα) και να σ'ακουσουν στην αλλη ακρη, ε σημερα θα γυρισουν 2-3 Ποπες να δουν ποιος ειναι, ενω τα Χριστουγεννα καμια 10αρια τουλαχιστον και δε θα'ναι συνομωσια των Ποπων, απλα θα εχει περισσοτερο κοσμο, δηλαδη τιγκα, γαμησε τα ατιλλα, και κυπριοι πολλοι και μετα θα κανεις post pix of prague crowd at Christmass στο ER, αλλα ενταξει αν στο πληρωνουν γονεις, νονοι, μαφιοζοι, καλα θα κανεις να πας!
ο τουρισμός γαμάει την πράγα.απλά.
τα εισιτηρια βγηκαν 160 πανελα μεσω μιλανου.απο κει και περα θα ειναι σκουρα τα πραγματα.θα επανελθω με φωτογραφιες